Školskom-borbenom zrakoplovu JRV-a nije bilo suđeno

SOKO IPAK NIJE POLETIO Letovi aviona jugoslavenskog ratnog zrakoplovstva otkazani zbog kvara

JVZ

JVZ


Nije održan niti jedan let, a ekipa se vratila u Portorož, barem koliko je meni poznato, kazao je direktor zračne Luke Pula Svemir Radmilo

Trenažno letenje zrakoplova SOKO G-2 Galeb koje se do danas u popodnevnim satima trebalo održati u blizini zračne luke Pula, otkazano je zbog kvara, potvrdio nam je direktor zračne Luke Pula Svemir Radmilo.

- Zrakoplov nije poletio zbog kvara. Nije održan niti jedan let, a ekipa se vratila u Portorož, barem koliko je meni poznato, kazao je Radmilo.

Zrakoplov s oznakama Jugoslavenskog ratnog zrakoplovstva koji je u privatnom vlasništvu, a koji se koristio za školovanje vojnih pilota u bivšoj državi, izazvalo je na društvenim mrežama polemiku oko toga pod čijim će oznakama avion letjeti. Neslužbeno doznajemo da je za odlazak Galeba potaknut negodovanjem nekih braniteljskih udruga. No, direktor Radmilo to je opovrgnuo kazavši da o tome ne zna ništa i da njega nije nitko kontaktirao.

- Koliko ja znam, nitko se nije bunio. Mi nismo dopustili trenažne letove iznad Pule. Dozvolili smo uzlijetanje i slijetanje, ali to je sve. Letove poviše grada smo zabranili, to ne dolazi u obzir, kazao je Radmilo.

Avion je u privatnom vlasništvu člana avijatičkog kluba Aquila Air Adventures, no s njim do zaključenja ovog teksta nismo uspjeli stupiti u kontakt.

Radi se, naime, o dvosjednom školskom-borbenom zrakoplovu jugoslavenske proizvodnje razvijenom tijekom 1960-ih. Već je sljedeće godine imao svoj prvi probni let, a u uporabu je krenuo tek 1965. godine. Galeb je bio prvi mlažnjak iz republika SFRJ koji je ušao u serijsku proizvodnju. Avion je dugačak 10.34 metara, raspon krila mu je 11,62 metara, dok mu masa iznosi 2.617 kilograma, a najveća visina leta bila je devet kilometara. (Ch. BILIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter