Na današnjoj sjednici Gradskog vijeća raspravljat će se o kozmetičkim izmjenama odluke o novom načinu prikupljanja otpada u Puli, odnosno novom cjeniku odvoza smeća. U samoj novoj cijeni odvoza smeća, već usvojenoj na Gradskom vijeću, a koja je na snagu stupila 1. srpnja, nema promjena. "Kozmetika" je zahvatila tek dio oko uvođenja dodatne mogućnost građanima da se, uz spremnike volumena 80, 120, 240, 360 i 770 litara, opredijele za spremnike volumena 60 i 1.100 litara.
Izmjene i za gospodarstvo
Ostale izmjene tiču se, većinom, velikih gospodarstvenika i promjene da im se odvoz smeća računa po količini odloženog otpada, a ne prema spremnicima.
"Nakon poduzetih aktivnosti s gospodarstvenicima i analize njihovih prijedloga u cilju ekonomičnijeg načina provedbe sustava, procijenjeno je da se gospodarstvenicima koji imaju vrlo veliki broj spremnika, odnosno koji se kod odlaganja otpada koriste prešom, uvede obračun prema kriteriju mase predanog otpada. Zbog uvođenja mase kao kriterija količine preuzetog komunalnog otpada u ostalim člancima odluke izvršene su potrebne izmjene i dopune", stoji u pojašnjenju tih izmjena.
S obzirom da je novi cjenik odvoza smeća na snagu stupio 1. srpnja te će Pula Herculanea, umjesto dosadašnjeg dvomjesečnog obračuna, građanima odvoz smeća obračunavati po mjesečnim računima, to znači da Puljani u kolovozu mogu računati na početak primjene novih, za veliku većinu viših cijena. Naime, do sada je mjesečni račun za odvoz smeća, za stan od 40 kvadrata bio oko 20 kuna, za stan od 50 kvadrata oko 25 kuna, za stan od 60 kvadrata 29 kuna, za stan od 70 kvadrata oko 35 kuna, itd… Dakle, mjesečni račun za smeće iznosio je (u kunama), otprilike, pola ukupne kvadrature stana.
Po novom obračunu, ako se uzme primjer četveročlane obitelji koja živi u stanu od 60 kvadrata u višestambenoj zgradi, onda je vidljivo da je njima cijena mjesečnog odvoza smeća porasla za 87 kuna, odnosno na ukupno 116,41 kuna, odnosno čak 300 posto više. Još je gore za peteročlanu obitelj koja živi u višestambenoj zgradi. Njima će mjesečni račun, bez obzira na površinu stana u kojem žive, iznositi 131,8 kuna, što je, ako žive u stanu od 60 kvadrata, povećanje mjesečnog računa za 102 kune, ili 350 posto!
Uvođenje računanja po broju članova domaćinstva apsolutno je logično jer pet osoba u stanu od 20 kvadrata stvara više smeća nego samac u sto kvadrata, ali malo tko je očekivao ovako drastična poskupljenja za višestambene zgrade, koja su već usvojena.
Kazne za 'šporkulje'
S obzirom da su do sada građani višestambenih zgrada dobivali dvomjesečne račune, to znači da će tročlanoj obitelji u višestambenoj zgradi svaka dva mjeseca račun za odvoz smeća iznositi 202 kune, četveročlanoj obitelji u višestambenoj zgradi pristizat će svaka dva mjeseca račun za odvoz smeća na iznos od 232,82 kune, a peteročlanoj obitelji u višestambenoj zgradi stizat će svaka dva mjeseca račun za odvoz smeća na iznos od 263,6 kuna. A sve to uz minimalnu javnu uslugu od ukupno četiri odvoza smeća mjesečno, odnosno jednog odvoza smeća tjedno, umjesto dosadašnjih dva-tri odvoza tjedno. Doduše, direktor Pula Herculanee Igor Stari u razgovoru za naš list istaknuo je da će, bez obzira što u odluci o novom prikupljanju smeća stoji odvoz jednom tjedno, broj odvoza ostati isti kao i do sada, dva puta tjedno, ali to "crno na bijelo" u izmjenama odluke o novom načinu prikupljanja otpada nigdje ne piše i, shodno tome, ne obvezuje Herculaneu.
Usto, uz nove cijene određene su i kazne za one koji se ne pridržavaju odluke o novom načinu prikupljanja otpada. Između ostalog, kaznu od 500 kuna platit će korisnici koji odlože bilo kakav otpad pored, odnosno izvan, spremnika. Dakle, ukoliko vam netko donese vreću smeća i stavi pored vašeg kontejnera platit ćete 500 kuna. Za višestambene zgrade taj se iznos dijeli na broj korisnika pa je za nebodere, poput primjerice onih na Verudi u Krležinoj ulici, ta stavka zanemariva, jer na sto domaćinstva nebodera ispada da će svaki platiti pet kuna po stanu.. (PIŠE Goran ROJNIĆ)