ŽCGO PRONAŠAO DJELOMIČNO RJEŠENJE ZA KRONIČNI PROBLEM

Šest tisuća bala s otpadom zamalo progutalo novi Kaštijun. PREUZIMAT ĆE IH HOLCIM, ALI ĆE MU KAŠTIJUN ZA TO PLAĆATI NAKNADU

| Autor: Danijela BAŠIĆ-PALKOVIĆ
(N. LAZAREVIĆ)

(N. LAZAREVIĆ)


*Što se tiče rasutog dijela, s Holcimom smo dogovorili preuzimanje po cijeni od 33 eura po toni. Krenuli smo s probnim količinama i za Koromačno vozimo 40 tona dnevno, kaže direktor Kaštijuna Darko Višnjić.

* Uskoro kreće i zbrinjavanje bala u Holcimu. Međutim, Holcim godišnje treba oko 15.000 tona otpada, a Kaštijun će ga proizvoditi i do 50.000 tona

Tisuće bala u kojima se nalazi gorivo iz otpada (SRF) proizvedeno u Kaštijunu potpuno su preplavile taj pulski Županijski centar za gospodarenje otpadom. Kaštijun se, doslovno, pretvorio u golemo skladište. Vanjski dio centra je nakrcan i samo je bilo pitanje dana kad će se pakirani otpad početi slagati negdje drugdje, izvan kompleksa, po okolnim njivama. Nejasno je ima li u centru uopće više mjesta za daljnje odlaganje ovako parkiranih bala, i koliko tog otpada tamo još stane.

Jučer je ekipa Glasa Istre uspjela snimiti vanjski dio postrojenja na kojem se poput lego kockica slažu paketi s gorivom iz otpada. Prizor je uistinu "veličanstven". Čak šest tisuća bala čeka preuzimanje s Kaštijuna, a da su stvari počele izmicati kontroli svjesni su i u tvrtki Kaštijun.

Naime, javio nam se direktor ŽCGO-a Kaštijun Darko Višnjić, obavijestivši nas da su konačno pronašli rješenje za bale. Višnjić je rekao da već 15-tak dana odvoze gorivo iz otpada u rasutom obliku u cementaru Holcim u Koromačnu.

BiH i Srbija

- Da, uspjeli smo naći rješenje i nadam se da ćemo vrlo brzo uspjeti smjestiti i bale koje se trenutno nalaze van centra, kazao je Višnjić, potvrđujući da je van centra smješteno oko šest tisuća bala koje čekaju preuzimanje. Naglasio je da je u tijeku javni natječaj za preuzimanje tih bala koji je otvoren do 8. svibnja, nakon čega bi se put Holcima počeo prevoziti sav zapakirani SRF.

- Što se tiče rasutog dijela, s Holcimom smo dogovorili preuzimanje po cijeni od 33 eura po toni. Krenuli smo s probnim količinama i za Koromačno vozimo 40 tona dnevno, potvrdio je Višnjić, dodajući da gorivo iz otpada sada zadovoljava sve parametre u kvaliteti, što ranije nije bio slučaj. Zbog toga ga, uostalom, Holcim do sada nije želio preuzimati.

- U prvom natječaju zbrinut će se 3.300 tona u balama, a kroz drugi natječaj planirano zbrinuti sve bale s Kaštijuna, kazao je Višnjić, koji nije skrivao zadovoljstvo što su napokon uspjeli pronaći lokaciju za plasman goriva iz otpada. Treba podsjetiti da je direktor Kaštijuna još za početak godine najavljivao moguće rješenje upravo u tvornici u Koromačnu koja je i tada bila spominjana kao jedna od najrealnijih opcija.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter