KREATIVNA JESEN U ISTRI

Položaj kulture u razvoju grada Pule: DOGODINE ULAGANJE U OBNAVLJANJE INK-a I DRUŠTVENOG CENTRA ROJC

Pulska pročelnica za kulturu Lena Radunić je istaknula činjenicu da se dogodine priprema ulaganje u obnavljanje Istarskog narodnog kazališta - Gradskog kazališta Pula i Društvenog centra Rojc, koji je sada u dosta lošem stanju, a istaknula je i redizajn natječaja javnih potreba te činjenicu da Grad želi i dalje podržavati nezavisnu scenu, a Anja Ademi, pulska pročelnica Upravnog odjela za lokalnu samoupravu, najavila je da će iduća godina biti važna za kulturni sektor

| Autor: Vanesa BEGIĆ
Arhiva (Snimio Dejan Štifanić)

Arhiva (Snimio Dejan Štifanić)


"Nisam zadovoljna strategijom u ovom smislu, smeta me redizajn javnih institucija u kulturi. Institucije su stupovi razvoja kulture u društvu (referiram se na ono što piše u strategiji), a o tome koliko će biti snažne te institucije ovisi i prosperitet grada. Već dvadeset godina smo kadrovski potkapacitirani, a Kazalište obzirom da nema svoj ansambl, angažira glumce, glazbenike i druge umjetnike raznih profila za predstave i projekte, puno sjajnih mladih ljudi završava razne kvalitetne akademije u nas i diljem svijeta i onda se vrate i nemaju gdje raditi. To žalosti, imamo jednog tehničara svjetla i jednog za ton, kada oni koriste godišnji odmor nemamo tko će to pokriti, i zato kazalište ima i u kolovozu kolektivni godišnji, tek da ilustriram maleni dio cjelokupne situacije", kazala je Gordana Jeromela Kaić, dugogodišnja ravnateljica Istarskog narodnog kazališta - Gradskog kazališta Pula, na jučerašnjoj tribini "Položaj kulture u razvoju grada Pule" održanoj u pulskom Circolu u sklopu programa "Kreativna jesen u Istri". Tribinu su organizirali Udruga Čarobnjakov šešir i HUIU - Hrvatsko udruženje interdisciplinarnih umjetnika.

Transparentnost

U uvodnom dijelu Lena Radunić, p.o. gradonačelnika pročelnica Upravnog odjela za kulturu i razvoj civilnog društva Grada Pule i Anja Ademi, pročelnica Upravnog odjela za lokalnu samoupravu Grada Pule u razgovoru s moderatoricom Irenom Boljunčić Gracin govorile su o situaciji i stanju u pulskoj kulturi te o kulturnoj strategiji.

Ističući da se najprije provodi državna, zatim županijska pa gradska strategija pa tek onda ona po sektorima, i Ademi i Radunić kazale su da je glavna namjera da sve bude transparentno i da svi imaju mogućnost sudjelovanja i rada u raznolikim pulskim kulturnim programima.

Radunić je istaknula činjenicu da se dogodine priprema ulaganje u obnavljanje INK-a i Društvenog centra Rojc, koji je sada u dosta lošem stanju, a istaknula je i redizajn natječaja javnih potreba te činjenicu da žele i dalje podržavati nezavisnu scenu, a Ademi je rekla da će iduća godina biti važna za kulturni sektor.

Na upit moderatorica kako odlučivati bez vrijednosnog sustava, Radunić je kazala da postoji 17 kriterija, ali da će se o tome još raspravljati, kao i o činjenici da mnogi nisu vični popunjavati elektronske prijavnice i da trebaju imati mogućnost nekoliko koraka prilagodbe, odnosno pronaći način kako im izaći ususret. Navela je i da treba raditi što se tiče socijalne uključenosti mladih, te približiti kulturu određenim ciljnim skupinama.

Bilo je govora i o kulturnom turizmu koji je dosad velikom većinom financirala Turistička zajednica, uz isticanje da kulturni amaterizam nadopunjava te programe. Raspravljalo se i o mogućnostima mobilnosti umjetnika i kulturnih djelatnika.

Sistematizacija

Anja Ademi je rekla da se radi na tome da Pula još više bude grad filma, te da Javna ustanova Pula Film Festival nije samo filmski festival, da je žele pretvoriti u ustanovu svih vrsta događanja.

- Pula Film Festival ne radi samo Pulski filmski festival, tu su i Kino u kvartu, Cinema Classic i ostale filmske revije, kao i Advent u Puli, odnosno ranije Prosinac u gradu, a ideja je kreirati kvalitetne programe s raznim umjetnicima i da o tome odlučuju ljudi iz struke, kazala je Lena Radunić, a Anja Ademi je dodala da su se svi mogli prijaviti za program "Dođi u grad", a u Kandlerovoj je ulici tijekom svih subota izlagalo svega četiri-pet umjetnika.

Ademi i Radunić su rekle da je "Dođi u grad" nastao u mjesec dana, a da su kroz godine, prije pandemije posebno, pulske javne ustanove organizirale i do 500 događaja godišnje, a sada se planira to sistematizirati. Glede za sada stopirane gradnje Polivalentnog centra, kazale su da je tako nešto Puli itekako potrebno, ali financijske mogućnosti, troškovi i sve ostalo prouzrokovano pandemijom, su za sada to onemogućili. Navele su i da je Gradska knjižnica i čitaonica vrlo pogodan prostor za još više programa, da treba još bolje iskoristiti taj prostor, koji iznajmljuje bez naknade, Pula Film Festival iznajmljuje dvoranu Kina Valli za 1.250 kuna, a za prostor Dječjeg kreativnog centra taj trošak iznosi 800 kuna (dvorana narančastih stolica op.a.).

Bilo je govora i o financiranju iz europskih fondova, o činjenici da nažalost pulske javne ustanove ne dobivaju puno sredstava od Ministarstva kulture i medija, kao i o suradnji s gradovima pobratimima te o činjenici da se u Puli održavaju i Dani japanske, ali brazilske kulture.

Sanda Letonja-Marjanović iz Pulske filmske tvornice kazala je da Puli nedostaje dramska ili umjetnička akademija, jer postoji čitav niz mladih talentiranih ljudi koji odlaze iz Pule, Marino Jurcan se osvrnuo na potrebu ulaganja u Rojc, a umirovljenik Špiro Dmitrović kazao je da penzićima jako nedostaje Čitaonica Kluba umirovljenika gdje su jako kvalitetno, zahvaljujući čitavom nizu sadržaja i kreativnim djelatnicama, provodili vrijeme.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter