ODABIR BOJANA ŽIŽOVIĆA

OSOBE GODINE U IZBORU GLASA ISTRE: Puljanin koji je nekad sređivao polovne Bube, a sad je proizvođač jahti kojima se dive svjetski stručnjaci

| Autor: Bojan ŽIŽOVIĆ

Samo crtanje novog modela, Leidi 990, trajalo je godinu i pol dana, još godinu utrošeno je na modeliranje, dok su ovih dana u Galižani počeli izlaziti prvi odljevi. Bit će to brodica za svjetsko tržište, a već je upala u oči mnogim našim poznatim facama. Tako je Marselov pogon nedavno obišao glazbenik, skladatelj i producent Tonči Huljić, dok su se tuda vrzmali i Gibonni te pokojni Oliver Dragojević

Leidi 490 bila je izrađena kao jahta od dva milijuna dolara, kvalitetno, pazili smo na svaki detalj. Bila je to pet metara duga pasarica bez kabine, rekao je jednom zgodom o svojim počecima Marsel Brkić, vlasnik pulskog obrta za popravak i proizvodnju plastičnih plovila Leidi. I to doista jest tako. I sam sam ponosni vlasnik jedne njegove brodice, Leidi 600, koju sam kupio iz druge ruke. Na svojoj sam brodici imao prilike ugostiti i jednog Britanca koji je radio na luksuznim jahtama. Njegovo je oduševljenje ovom pulskom damom bilo nevjerojatno, rekao mi je da nikada nije vidio takvu završnu obradu plastike na brodici te veličine i cjenovnog razreda. Bio je ugodno iznenađen i time da se ovakva plovila izrađuju u malom mjestu kraj Pule, u Galižani. Dakle, Marsel se nije šalio, sve brodice koje izlaze iz njegovog pogona u galižanskoj industrijskoj zoni izrađene su kao da je riječ o jako skupim jahtama. Vrhunska plastika, maritimne sposobnosti, oprema… Sve je na njegovim plovilima napravljeno s puno razumijevanja i poštovanja prema moru. Jednostavno, kada plovite na Leidi, imate osjećaj sigurnosti i na jako valovitom moru.

Milijunska ulaganja

No, Marsel nema mira, ne živi na staroj slavi. Tržište je nemilosrdno, traži stalno nove modele. U 15 je godina iz obrta Leidi izašlo oko 330 brodova. U najviše primjeraka, 130, prodana je najmanja Leidi 490. Nasljednica 600 već je prešla stotku, 660 je na 70, a 800 na gotovo 30 prodanih primjeraka.

Već neko vrijeme Marsel radi na novoj brodici, najvećoj do sada, Leidi 990. Nije je još zgotovio, ali blizu je toga da je stavi na tržište. Na mrežnoj stranici svog obrta već ju je najavio. Riječ je o njegovom dosad najluksuznijem plovilu koje će, uvjeren sam, zadovoljiti i najzahtjevnije kupce. Plovilo prema prvim fotografijama i modelima izgleda doista fantastično. Plutajući luksuz koji ostavlja bez daha. Nisam obožavatelj tako velikih brodica, ali činjenica je da postoji veliko tržište upravo za takva plovila.

Puno energije i truda je uloženo u novi brod, svjedoči Marsel. Samo crtanje novog modela trajalo je godinu i pol dana, još godinu utrošeno je na modeliranje, dok su ovih dana počeli izlaziti prvi odljevi. Bit će to brodica za svjetsko tržište, a već je upala u oči mnogim našim poznatim facama. Tako je galižanski pogon nedavno obišao glazbenik, skladatelj i producent Tonči Huljić, dok su se tuda vrzmali i Gibonni te pokojni Oliver Dragojević. Uglavnom, raspituju se mnogi.

Poklopit će se da će Marsel u idućoj godini imati premijeru svoje luksuzne brodice i da će krenuti u novu investiciju, širenje pogona u Galižani. Trenutno u tamošnjoj industrijskoj zoni imaju halu od 580 četvornih metara izgrađenoj na parceli od 1.900 kvadrata. Odmah do nje kupio je zemljište od dvije tisuće kvadrata gdje će izgraditi novu halu. Dokumentacija je u postupku izrade pa je početak radova pitanje trenutka. Ulaganja su milijunska.

Priča o Marselu i njegovim morskim damama počela je prije 15 godina. Inače stolar po zanimanju, za kojeg se u Puli, a i šire znalo da se bavi i sređivanjem starih VW Buba, dugo je bio zaposlen u pulskom brodogradilištu Tehnomont, radio je i u Heli yachtu, a onda 2004. u garaži u Pješčanoj Uvali počeo graditi prve brodice. Posao je brzo rastao pa je i garaža uskoro postala pretijesna. Preselio se zatim u Štiglićevu ulicu, kod pulskog HAK-a, a onda u Galižanu.

Uključio i obitelj

Kako država poduzetnike u Hrvatskoj voli samo kad trebaju platiti namete, tako je Marsel, ali i drugi mali brodograditelji, na svojoj koži osjetio svu rabijatnost birokratskog aparata. Malu je brodogradnju gotovo uništio zakon koji je plovila tretirao kao luksuz pa su i porezi bili u skladu s takvim epitetom. No, Marsel je i to uspio prebroditi, kao i neke druge birokratske neugodnosti. Kriza je pomela tu dotad brzorastuću industriju. U Hrvatskoj je ostala tek nekolicina ozbiljnih malih brodograditelja. Među njima i pulska uzdanica Leidi. Kaže Brkić da nije bilo lako, jer ekonomska je kriza uzela danak u čitavoj Europi, mnogi su brodari stavili ključeve u brave.

Marsel je krenuo ni iz čega, a danas zapošljava 19 radnika. Uvijek je u radnom odijelu, u trlišu. Nikada ne staje s poslom. U cijelu je priču uključio i svoju obitelj, suprugu i brata, a valja napomenuti i da mu se otac cijeli život bavio malom brodogradnjom, gradio je drvene brodice. Da bi uopće počeo s proizvodnjom, prije više od 15 godina prodao je motocikl i brod. "Krenuli smo doslovno s dvije brusilice i produžnim kablom", kaže Marsel. A danas proizvode brodove za kojima se u svakoj vali svi ljubomorno osvrću za vama. 

Ostale osobe godine možete naći na linkovima:

https://www.glasistre.hr/pula/osobe-godine-u-izboru-glasa-istre-1-junaci-su-roditelji-koji-su-zivot-posvetili-brizi-za-svoju-nepokretnu-i-nemocnu-djecu-andrej-eliza-sadik-i-emina-vi-ste-pravi-heroji-613468

https://www.glasistre.hr/pula/osobe-godine-u-izboru-glasa-istre-2-gianniju-rossandi-dodijeljujemo-posebnu-nagradu-ipak-je-njegovo-ime-sinonim-za-izuzetan-doprinos-zajednici-613494

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter