bit će dovršen u poljskoj

FOTO / IZ PULSKOG ULJANIKA ODLAZI JARUŽALO WILEM VAN RUBROEK Trebao je biti jedan od najjačih aduta pulske brodograđevne kompanije, a umjesto toga je postao jedan od simbola propasti Uljanika

| Autor: Milan PAVLOVIĆ

U akvatoriju ispred pulske luke jutros u sedam sati počela je operacija preuzimanja Uljanikove novogradnje 500 koja će, nakon što je na javnoj dražbi putem FINE prodana naručitelju Jan de Nulu, biti tegljena i dovršena u brodogradilištu u poljskoj luci Gdanjsku.

Brod, kojeg je stotinjak Uljanikovaca tijekom ožujka pripremilo za odlazak iz Pule, odvezan je s opremne obale koja se nalazi ispred nekadašnje upravne zgrade kompanije, a zatim su ga remorkeri odvukli izvan brodograđevne luke Uljanik, do kineskog "heavy liftera" koji je već dva dana spreman za ovu akciju preuzimanja u pulskim vodama. Jutros je dio tog broda potopljen na potrebnu dubinu, nakon čega su remorkeri novogradnju 500 navukli i namjestili iznad njega, te je lagano započeo postupak dizanja.

gg

Paralelno s tim posada na kineskom brodu postavlja takozvane "kolijevke" koje služe kako bi se osigurala stabilnost broda tijekom transporta. Nakon što jaružalo bude u potpunosti podignuto u željenu poziciju pristupit će se zavarivanju tih kolijevki, provjeri tih varova, a nakon dovršetka svih neophodnih radnji kineski heavy lifter brod, s novogradnjom 500 na sebi, bi do konca predstojećeg vikenda trebao biti spreman za isplovljavanje i put prema Poljskoj.

Usisno jaružalo na vlastiti pogon Willem van Rubroeck trebao je biti jedan od najjačih aduta pulske brodograđevne kompanije za pozicioniranje na svjetskom brodograđevnom tržištu, no umjesto toga premetnuo se u jedan od simbola pasivnosti i nesnalaženja države u čitavom procesu, te na koncu i propasti Uljanika. S ukupnom instaliranom snagom od 40.900 kilovata, snagom rezanja od 8.500 kilovata i dubinom kopanja koja premašuje 45 metara, taj je brod trebao postati daleko najsnažnije jaružalo na svijetu s najboljim izvedbenim performansama.

gg

Premda je još do ljeta 2018. godine na brodu bilo obavljeno više od 80 posto potrebnog posla, gradnja nikad nije dovršena, te je nakon proglašenja stečaja naručitelji isplaćeno više od 900 milijuna kuna državnog jamstva. Na kraju je brod postao najvrjednija imovina u stečajnoj masi Uljanika d.d., te je prodan za 794 milijuna kuna na javnoj elektronskoj dražbi naručitelju Jan de Nulu, a ovim činom koji se odvija od jutros i koji će se okončati isplovljavanja heavy liftera i na ovu tužnu priču iz pulskog škvera konačno će definitivno biti spuštena zavjesa.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter