(Dejan ŠTIFANIĆ)
Izgradnjom privremenog kružnog toka, Grad je uspio kvalitetno premostiti period potreban Hrvatskim cestama da osiguraju sredstva za izgradnju trajnog rotora. Privremenim rotorom uvelike je poboljšana protočnost u prometu, posebno zbog tadašnje rekonstrukcije Vodnjanske ceste, kažu iz Grada
Hrvatske ceste u izgradnju novog rotora na Rivi ulažu 3,8 milijuna kuna, dok Grad sa 712,5 tisuća sufinancira izgradnju javne rasvjete. Zanimljivo je da se i ovaj rotor, kao i neki drugi u Puli, gradi nakon što je samo prije dvije godine postavljen privremeni kružni tok, koji je koštao 40 tisuća kuna. Stoga je pitanje zbog čega se posao dvaput obavlja i dvaput troše nemala sredstva, umjesto da se prione gradnji trajnih rotora u trenutku kada se za to iznađu sredstva.
Gotov do Božića
I Grada objašnjavaju da je privremeni kružni tok na Rivi izgrađen u prosincu 2017. radi povećanja sigurnosti i rasterećenja prometa na tom ulazu u grad. Iznos od 40 tisuća kuna platio je Grad, a plastične prepreke, tzv. New Jersey elemente, kao i rubnjake, postavila je gradska tvrtka Pula parking.
- Plastične prepreke New Jersey i rubnjake Grad je već imao na zalihama pa je plaćena samo njihova montaža, postavljanje horizontalne signalizacije te izmještanje stupa javne rasvjete. Vertikalnu signalizaciju odradile su Hrvatske ceste s obzirom da se radi o državnoj cesti u njihovoj nadležnosti. Zahvaljujući izgradnji privremenog kružnog toka, Grad je uspio kvalitetno premostiti period koji je bio potreban Hrvatskim cestama da osiguraju sredstva za izgradnju trajnog rotora. Privremenim rotorom uvelike je poboljšana protočnost i sigurnost u prometu, posebno izraženo kod opterećenosti prometa zbog tadašnje rekonstrukcije Vodnjanske ceste, priopćila je gradska vlast.
Zbog trajnog kružnog toka, koji treba biti pušten u promet uoči Božića, planira se oboriti jedno stablo. I tu ne bi bilo ništa neobično da nismo na upit o razlogu rušenja iz Grada i Hrvatskih cesta dobili oprečne odgovore. Dok iz Grada tvrde da će se crnika rušiti zato što je stara pa bi potencijalno mogla ugroziti pješake i druge sudionike u prometu, iz Hrvatskih cesta, koje financiraju izgradnju na državnoj cesti, vele da će ga srušiti u skladu s glavnim projektom.
Presudilo crniki
Naime, promjer starog rotora bio je 24, a novog 26 metara. Upravo ta razlika od dva metra presudit će crniki na Rivi. Iz Grada, međutim, napominju da će na tom mjestu posaditi novo stablo, iako nije jasno kako se to namjerava izvesti ako se postojeća crnika uklanja upravo radi širenja rotora.