Marketinški laboratorij 

NEUROMARKETING U ZJENICI OKA Moderan istraživački alat za studente marketinga na pulskom FET-u. Eye Tracking Device prati kretanje oka i bilježi fiziološke reakcije ljudi izloženih raznim podražajima

| Autor: Duška PALIBRK
(D. PALIBRK)

(D. PALIBRK)


Eye Tracking Device prati kretanje oka i bilježi fiziološke reakcije ljudi izloženih raznim podražajima, od širenja zjenica i disanja do otkucaja srca, otkrivajući tako nesvjesno ponašanje potrošača pred određenim oglasom, pakiranjem proizvoda, fotografijama lokaliteta, svega čemu je izložen

 

Na Fakultetu za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, otvoren je i novinarima predstavljen Marketinški laboratorij, zasad opremljen modernim istraživačkim alatom - uređajem Eye Tracking Device koji se koristi u okviru sve popularnijeg neuromarketinga. Prati kretanje oka i bilježi fiziološke reakcije ljudi izloženih raznim podražajima, od širenja zjenica i disanja do otkucaja srca, otkrivajući tako nesvjesno ponašanje potrošača pred određenim oglasom, pakiranjem proizvoda, fotografijama lokaliteta, svega čemu je izložen. Uz softver, veliki televizor, konferencijske kamere, dva monitora i neobične naočale prati se i analizira usmjerenost pažnje, što je važno u istraživanju tržišta. Uređaji su nabavljeni u sklopu hrvatsko-talijanskog Interreg projekta ATLAS, u kojem je pulski FET jedan od projektnih partnera. 

- Suvremeni marketing nezamisliv je bez ovakvih alata. Neuromarketing je nova marketinška disciplina kojoj je cilj utvrditi nesvjesne reakcije potrošača, one koje se ne mogu svjesno kontrolirati budući da znamo da ljudi mogu jedno kazati, a drugačije se ponašati. Raznim suvremenim tehnikama i alatima dolazi se do stvarnog ponašanja potrošača, da se pokuša otkriti što stvarno žele. Širok je spektar primjene u marketinškim aktivnostima. Studenti će ovu opremu koristiti na vježbama iz marketinških kolegija, za provjeru i primjenu stečenih teorijskih znanja, prilikom pisanja završnih i diplomskih radova. Mogu ga koristiti i poduzetnici za istraživanje tržišta u turizmu, trgovini, proizvodnji, pojasnio je izv. prof. dr. sc. Dragan Benazić, voditelj katedre za marketing na FET-u.

Projekt ATLAS - Adriatic Cultural Tourism Laboratories okupio je osam partnera iz Italije i Hrvatske. Od projektnog budžeta koji je iznosio 960 tisuća eura, FET-u je pripalo 112 tisuća od čega je u spomenutu opremu uloženo 6.050 eura. Ostalo je otišlo na niz drugih aktivnosti iza kojih su ostali i trajni rezultati.

 - Osim vrijedne opreme za FET, iza projekta lokalnoj je zajednici ostala ATLAS platforma za umrežavanje u sektoru kulturnog turizma, osnovana je Regionalna radna skupina za kulturni turizam, publiciran Katalog poduzetničkih ideja srednjoškolaca koji su prošli dvomjesečnu edukaciju. U suradnji s Istarskom razvojnom agencijom, također partnerom na projektu, održane su još tri edukativne radionice, organizirano natjecanje u poslovnim idejama za kulturni turizam, a objavljena su i dva znanstvena rada. U suradnji s Općinom Ližnjan i Arheološkim muzejom u Puli, organizirana je Ližnjanska avanTura, biciklistička ruta koja je povezala pet kulturnih lokaliteta na ližnjanskom području. O tome je snimljen i promotivni videospot, tiskana je tematska karta, što je temelj lokalnoj zajednici za osmišljavanje novih turističkih doživljaja, nabrojala je Tamara Floričić, docentica na katedri za turizam i voditeljica projekta ATLAS, koji se od siječnja 2018. do rujna ove godine bavio primjenom digitalnih tehnologija u promociji destinacija prirodne i kulturne baštine.


Podijeli: Facebook Twiter