LJUBITELJI ŽESTICA

NAŠE RAKIJE SU KVALITETNE, ALI VALJA IH PROMOVIRATI: U Puli su se okupili stručnjaci za jaka alkoholna pića iz cijele Europe

| Autor: Borka PETROVIĆ

Hrvatska ima jako zanimljive rakije od tipičnog voća za ovo područje. One su već kvalitetne, ali da bi se bolje probile na tržište, treba raditi na dodatnom podizanju njihove kvalitete, ali i promociji - od samoga voća do finalnog proizvoda, kaže jedan od najpoznatijih svjetskih sommeliera Giuseppe Vaccarini

Više od 160 sudionika, stručnjaka za jaka alkoholna pića, kao i izlagača iz 13 zemalja - od Austrije, Belgije, BiH, Crne Gore, Hrvatske, Italije, Mađarske, Makedonije, Njemačke do Poljske, Portugala, Slovenije i Srbije - okupilo se u pulskom hotelu Park Plaza Histria na četverodnevnoj međunarodnoj konferenciji pod nazivom "Spirit of Rakia, koja traje još danas.

Projekt "Spirit of Rakia" zamišljen je kao mjesto susreta stručnjaka iz Hrvatske i cijele Europe, ne samo kao sudionika, već i kao aktivnih partnera. Predsjednik Znanstvenog odbora doc. dr. sc. Marin Mihaljević Žulj s Agronomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu napominje da su glavni ciljevi konferencije promocija voćne rakije, razmjena informacija među proizvođačima, podizanje kvalitete u proizvodnji ovih pića edukacijom malih proizvođača te njegovanje kulture pijenja rakija.

Za sladokusce

Na pitanje što je to uopće rakija i kojim se rakijama ovdje bave, Mihaljević Žulj odgovara da je to jako alkoholno piće, a mada postoje žitne rakije (od ječma, kukuruza, pšenice), konferencija je usmjerena na one voćne.

- Naša sigurno najpoznatija voćna rakija je slavonska šljivovica, a u zaštićene i autohtone hrvatske rakija možemo ubrojiti još i maraskino, travaricu, pelinkovac te lozu. To su rakije s kojima se možemo s punim ponosom predstaviti Europi. Naravno, tu još treba poraditi na podizanju kvalitete, što upravo ovakvim stručnim skupovima činimo, ali i na njihovoj promociji, veli nam Mihaljević Žulj.

Upitali smo ga koliko su voćne rakije trenutno popularne, na što nam odgovara da je njihova potrošnja u Hrvatskoj trenutno nešto pala, a "in" je gin. Međutim, smatra da i ovakve manifestacije pomažu u tome da ljudi nauče uživati u ovome piću. Jer, zaključuje, ovo jest piće za sladokusce.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter