PIŠE Dubravko GRAKALIĆ

Konoba kod Salme


Istarskim turističkim radnicima otvara se nova lukrativna opcija za povećanje ponude i, naravno, zarade. Nakon gastroturizma, cikloturizma, planinarskog i sportskog turizma, uz sve raskošniju ponudu elitnih hotela i restorana te prestižnih događaja poput Adris 44RC jedriličarskog kupa koji će se održati krajem svibnja ispred Rovinja, novi iskorak zove se – filmski turizam. Najavljeno snimanje filma „The Hitman Wife's Bodyguard” u Rovinju, u kojem će se naći proslavljene megazvijezde Salma Hayek, Ryan Raynolds i Samuel L. Jackson, ponovno će postaviti taj istarski grad i cijelu regiju na zemljovid utjecajne holivudske filmske industrije.

Posljednjih godina Istra nije ugošćavala velike filmske produkcije iako one nisu zaobilazile Hrvatsku. U Dubrovniku su snimani „Ratovi zvijezda” i „Igra prijestolja”, na Visu drugi dio mjuzikla „Mamma mia”, dok su se u Rijeci snimale serije „McMafia” i „Strike Back”. Upravo primjeri iz Rijeke, gdje je akcijska serija „Strike Back” snimana na brodu "Galeb", dok je riječki tunel glumio arapsku Dohu u „McMafiji”, pokazuju da ne treba imati nevjerojatne resurse da bi inozemne filmske kompanije smjestile svoje ekipe upravo kod nas. Potrebno je, dakako, imati dobru reklamu i nuditi lokacije na kojima se može snimati, a uz to i sve drugo što treba filmskim ekipama – dobru logistiku, smještajne kapacitete, ali i dah prestiža i glamoura kako bi se privukle velike zvijezde i poznati redatelji da snimaju ovdje.

Snimanje filma s tako prestižnim glumcima u Rovinju stoga je korak naprijed u privlačenju velikih i skupih filmskih i(li) TV produkcija. Budžet prvog filma iz „Hitman Bodyguard” serije bio je trideset milijuna dolara, da bi film zaradio 177 milijuna. Producent očito neće štedjeti pri snimanju nastavka i dobro je da se on, djelomično, snima u Istri.

Istra doista ima što ponuditi tvorcima filmskih iluzija, glumcima i redateljima, scenaristima i producentima. Napušteni vojni objekti iz doba Austrougarske i iz jugoslavenskog razdoblja mogu bez problema biti kulise za brojne filme, baš kao što Brijuni mogu poslužiti za filmske priče o onima koji žive na bogataški način. Rudnik u Labinu, Učka, dolina Mirne, Limski kanal (u kojem je još šezdesetih godina sniman film o indijanskom poglavici Winnetuu, junaku Karla Maya) – sve su to lokacije koje se uz izvjestan trud mogu ponuditi filmskim produkcijama.

Nakon glumaca i kamermana, na ista mjesta dolaze – gledatelji. Dubrovnik i Vis postali su još popularniji nakon „Igre prijestolja” i mjuzikla „Mamma mia”, jer turisti vole vidjeti željezno prijestolje i pojesti obrok na istim mjestima kao Pierce Brosnan i Meryl Streep.

U Rovinju će se možda tražiti konoba gdje je zanosna Salma Hayek pojela žgvacet ili gdje je Samuel L. Jackson popio pivo. U tome je sva tajna filmskog turizma – da fanovi slijede svoje glumce – i pri tome potroše što više. Istarskim turističkim radnicima otvara se nova opcija za uspjeh.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter