Od jučer je otvorena mogućnost organizacije festivala, koncerata i brojnih drugih društvenih događanja, uz uvjet da svi posjetitelji imaju digitalne COVID potvrde. Za takve događaje nema zabrane broja okupljanja niti vremenskog ograničenja, dok za događaje s maksimalnim brojem od 100 osoba ostaje ograničenje trajanja do ponoći
Dominik Gjoni (Snimio Milivoj Mijošek)
U povodu novih mjera protiv Covida-19 koje su jučer stupile na snagu, jedna od važnijih novosti je ta da je od jučer EU digitalna COVID potvrda u službenoj uporabi diljem Europske unije. To će značajno olakšati slobodno kretanje unutar EU-a, dok se istovremeno, kad je riječ o javnim manifestacijama i okupljanjima s više od 100 osoba, budi optimizam
Naime, od jučer je otvorena mogućnost organizacije festivala, koncerata i brojnih drugih društvenih događanja, uz uvjet da svi posjetitelji imaju digitalne COVID potvrde. Za takve događaje nema zabrane broja okupljanja niti vremenskog ograničenja, dok za događaje s maksimalnim brojem od 100 osoba ostaje ograničenje trajanja do ponoći.
Inače, izdavanje EU digitalnih COVID potvrda, tzv. “covid putovnica” u Hrvatskoj je započelo 1. lipnja 2021. godine, te su hrvatski građani čiji su podaci o cijepljenju, negativnom testu na SARS-CoV-2 ili preboljenju bolesti Covid-19 upisani u centralne baze podataka Ministarstva zdravstva istu mogli zatražiti i preuzeti online putem portala e-Građani ili u nekoj od poslovnica HZZO-a, dok će od danas izdavanje biti moguće na licu mjesta, odnosno odmah nakon testiranja.
Testiranja na vjenčanjima
Tim smo povodom istražili kako izdavanje istih funkcionira u praksi. Posjetili smo ekipu poliklinike Terra Medica u kojoj je posljednjih mjeseci testirano i obrađeno više od 20.000 građana čime su, pored lokalnog Zavoda za javno zdravstvo, postali ključnim sudionikom u borbi i obuzdavanju nekontroliranog širenja virusa među populacijom u Istri.
Dr. Dominik Gjoni, mladi pulski liječnik i doktorand na Katedri za farmakologiju Medicinskog fakulteta Osijek, čiji tim svakodnevno testira stotine građana i turista na više testnih punktova u Istri, otkriva nam da već tjednima imaju brojne upite mladenaca i organizatora vjenčanja, kojima je testiranje uzvanika i osoblja koji nisu prethodno cijepljeni ili preboljeli Covid-19 preduvjet za održavanje svadbi. Ističe da su do sada već odradili dvadesetak vjenčanja u Istri, na kojima, srećom, kod nijedne osobe nije detektirana prisutnost koronavirusa.
- Sva obavljena testiranja građana i turista upisuju se u Centralni registar Covid-19 testiranja koji se koristi kao referentni sustav za izdavanje EU digitalnih COVID potvrda. Novost je da testiranim građanima od sada takvu potvrdu izdajemo na samom testnom mjestu, odmah nakon testiranja, kaže dr. Gjoni.
To je pogotovo važno kada je riječ o javnim manifestacijama na kojima će mnogi organizatori moći osigurati testne punktove na samom ulazu, slijedom čega će brzina izdavanja takvih potvrda biti od ključne važnosti.
Potvrda vrijedi u cijeloj EU
Dr. Gjoni otkriva da već sada imaju povećani broj upita organizatora kojima će mogućnost žurnog izdavanja potvrda na licu mjesta značajno olakšati organizaciju cijelog događaja. Sve će funkcionirati na način da će se na ulazu pregledavati digitalne covid potvrde. Podsjetimo, hrvatska mobilna aplikacija za provjeru EU digitalnih COVID potvrda CovidGO već je tjedan dana dostupna na Apple App Storeu, a od danas i na Google Play Storeu. Za građane je besplatna.
- Promptno generiranje i izdavanje potvrde na licu mjesta dodatno će olakšati i stranim državljanima povratak u matičnu zemlju budući da je potvrda od danas prihvaćena u svim državama članicama, zaključuje dr. Gjoni.