MODERNIZACIJA SUSTAVA

KARTA KOD VOZAČA PUNO SKUPLJA Od 1. srpnja prijevoz busom bit će moguće PLATITI I MOBITELOM

| Autor: Mirjana VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ
(N. LAZAREVIĆ)

(N. LAZAREVIĆ)


Plaćanje mobitelom koštat će 11 kuna, kao i jednokratna karta koja će se moći kupiti na kiosku * Predložit ćemo da karta koja bude kupljena kod vozača, koja sad koša 11 kuna, poskupi na 15 kuna zato što svega deset posto putnika usporava vožnju cijelog autobusa, kaže Igor Škatar, direktor Pulaprometa

 
 
 
 

Od prvog srpnja prijevoz Pulaprometovim autobusom bit će moguće platiti i mobitelom, a cijena jedne vožnje bit će 11 kuna. Riječ je o modernizaciji naplatnog sustava, veli direktor Igor Škatar, te objašnjava da će putnicima biti na raspolaganju šest načina plaćanja.

- Danas imamo paralelni sustav: onaj koji smo uveli još 2003. i jedan koji na neki način prelazi preko postojećeg. Radi se o modernizaciji naplatnog sustava koji će dati neke nove mogućnosti u odnosu na postojeće. Dakle, moći će se plaćati putem mobitela, ne kao što je nekad bilo u Zagrebu slanjem SMS poruke, nego će se morati skinuti aplikacija. Nakon ulaska u autobus, na poništivaču će se oduzeti određena vrijednost za tu vožnju. S druge strane, uvodi se i mogućnost kupnje karte s bar kodom na kiosku. Ta će se karta poništavati u busu i koštat će 11 kuna. Predložit ćemo da karta koja bude kupljena kod vozača, koja sad koša 11 kuna, poskupi na 15 kuna zato što svega deset posto putnika usporava vožnju cijelog autobusa. Tu priču imamo na Giardinima kad se poslažu tri busa jedan za drugim i čekaju da vozač naplati karte, kaže Škatar.

Nema pojeftinjenja

Osim toga, kao i dosad, ostaje mogućnost kupnje povoljne vrijednosne karte koja jednokratno košta 70 kuna, od čega je korisniku na raspolaganju 50 kuna. Za svaku vožnju "skida" se sedam kuna, a kartica se može nadoplatiti. Građanima je na raspolaganju i mjesečna, te godišnja umirovljenička karta.

Na pitanje postoji li mogućnost pojeftinjenja javnog prijevoza koji u Zagrebu, primjera radi, košta svega četiri kune, pogotovo nakon obnove voznog parka, odnosno skorašnjeg uvođenja 20 buseva na plin, Škatar odgovara da je činjenica da Pulapromet ne može poslovati niti s velikom dobiti, niti s velikim gubitkom.

- Jedinice lokalne samouprave, naši suvlasnici, moraju svesti poslovanje i voditi ga zajedno s nama na pozitivnoj nuli. Uz zakonske izmjene koje su u tijeku dozvolit će nam se do pet posto viška vrijednosti koji će se koristiti za razvoj jer bez razvoja vrlo brzo dolazite u situaciju da ili nemate autobusa ili nemate ticketing ili neke druge potrebne stvari. Poanta je razmišljati o razvoju tvrtke. Imamo ugovor o javnoj usluzi usvojen početkom prošle godine na gradskom i svim općinskim vijećima jedinica lokalne samouprave koje su naši suvlasnici (gradovi Pula i Vodnjan te općine Fažana, Ližnjan i Medulin, op. a.) Ako prepolovimo cijene, umjesto 16, ostvarit ćemo osam milijuna kuna prihoda, a razliku će snositi suvlasnici, objašnjava Škatar. Naime, prema spomenutom ugovoru, Pulapromet ne smije ostvarivati dobit iz svog poslovanja, a ukoliko je ostvaruje, ona se vraća suvlasnicima. U slučaju gubitka, suvlasnici podmiruju svoje obveze prema Pulaprometu.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama