IDEJA

JAVNO-PRIVATNO PARTNERSTVO GRADA I BEST IN PARKINGA: Pula bi mogla dobiti dvije goleme garaže s 1.000 parkirnih mjesta

| Autor: Milan PAVLOVIĆ
Garaža kod žute škole Pula

Garaža kod žute škole Pula


Svi koji su automobilom putovali u neki od većih zapadnoeuropskih gradova znaju da je raspoloživo parkirno mjesto nešto što se na tom putovanju podrazumijeva i o čemu se ne razmišlja. Jednostavno, javne parkirne garaže danas su standard s kojim svatko tko namjerava posjet nekom gradu računa, no kad je o Puli riječ, na taj gorući problem zasad nije pronađen odgovor niti se, usprkos brojnim planovima, ta priča do danas pokrenula s mrtve točke.

S obzirom na planove koji podrazumijevaju određeno ograničavanje prometa u centru Pule, rješavanje problema nedostatka parking prostora trebao bi svakako biti jedan od prioriteta nove gradske vlasti, te je u tom kontekstu ovih dana ponovno oživljena priča o gradnji prvih pulskih parkirnih garaža.

Alen Zulfikarpašić, prokurist tvrtke Best in Parking, potvrdio nam je da se koncem rujna sastao s gradonačelnikom Filipom Zoričićem da bi iskazao interes za planiranje, izgradnju, financiranje i upravljanje nadzemnim, odnosno podzemnim garažama u Puli, i to kroz model povezanog upravljanja javnim parkiralištima grada Pule, odnosno partnerski odnos s gradskom tvrtkom Pula Parking.

- Osnovna pretpostavka provedbe našeg prijedloga je potpuna integracija svih postojećih i budućih parkirališnih mjesta u Puli, te upravljanje javnim parkingom iz jednog mjesta, odnosno putem jednog operatera. Vjerujemo da bi operater svih pulskih parkirališta trebala ostati tvrtka Pula Parking koja bi od Grada dobila koncesiju za obavljanje usluga parkiranja na uređenim javnim površinama i u javnim garažama. S druge strane, Pula parking bi s Best in Parkingom kao jakim i iskusnim privatnim partnerom dobila znanje i sredstva za investiranje u nove parkirališne prostore, te za stabilnost poslovanja. Radi se o klasičnoj win-win situaciji u kojoj sve uključene strane ostvaruju svoje ciljeve i interese, te suradnju kojom se dugoročno i kvalitetno rješava jedan od ozbiljnijih problema koje Pula danas ima, kaže Zulfikarpašić.

Garaža kod žute škole Pula

Budući da javne prometnice treba osloboditi od javnih parkirališta, dodaje, jasno je da je potrebno izgraditi javne garaže prema prostorno-planskoj dokumentaciji.

- Naravno, tek nakon izgradnje novih garaža može doći i do uklanjanja parkirnih mjesta na javnim površinama, što će direktno osigurati prostor za razvoj drugačijih sadržaja koji, držim, mogu znatno utjecati na povećanje kvalitete života u centru Pule, kaže.

Na pitanje koje lokacije su u razmatranju kao potencijalno zanimljive za realizaciju takvog projekta, Zulfikarpašić kaže da u Best in Parkingu trenutno najzanimljivijim smatraju lokacije pokraj žute škole u centru Pule, te pokraj Opće bolnice.

- Radi se o dva vrlo zanimljiva projekta. Prvi se odnosi na prostor sadašnjeg igrališta žute škole i predviđa izgradnju garaže na nekoliko etaža, te školskom sportskom dvoranom na krovu. Parkiralište u blizini nove Opće bolnice zanimljivo je za izgradnju nadzemne garaže s eventualnim dodatnim komercijalnim sadržajima. Realizacija ta dva projekta osigurala bi Puli oko tisuću novih parkirnih mjesta, no bilo bi svakako zanimljivo saznati više i o planovima i projektima Grada vezano uz tu problematiku, odnosno potencijalima naše suradnje, kaže Alen Zulfikarpašić.

Tvrtka Best in Parking, dodaje, u cijelosti je spremna osigurati sve potrebne izvore financiranja kako bi se iz njih namirili ne samo kapitalni troškovi već i osiguralo likvidno poslovanje trgovačkog društva Pula Parking u ugovornom razdoblju.

- Predloženim modelom suradnje postigao bi se učinak evidencije budućih infrastrukturnih projekata izvan javnog duga, koji su usklađene s kriterijima Eurostata i koji se odnose na specifična pravila Eurostata za evidenciju javnog duga na statističkim računima lokalne samouprave. Naime, ti kriteriji dozvoljavaju da se pojedini modeli organizacije i financiranja javnih projekata organizirani u suradnji s privatnim poduzetništvom ne evidentiraju kao javni dug lokalne samouprave nego kao privatni dug pravne osobe osnovane i od strane privatnog poduzetnika, kaže naš sugovornik.

Garaža kod žute škole Pula

"Best in Parking & Real Estate AG", s više od 70 povezanih trgovačkih društava, jedan je od vodećih graditelja i operatera parkirališta i garaža u Austriji, Italiji, Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji, Albaniji, Švicarskoj i Slovačkoj, s oko 70 tisuća parkirališnih mjesta na više od 170 lokacija. "Mi smo takozvano obiteljsko trgovačko društvo pa se smatramo najpouzdanijim partnerom na tržištu jer, za razliku od mnogih drugih, imamo osobni pristup svakom projektu. Trenutno smo u Hrvatskoj prisutni kao vlasnici, odnosno operateri garaža Cvjetni, Kaptol i Branimir, parkirališta Petrinjska i Palmotićeva u Zagrebu, garaže Zagrad i Stari Grad te parkirališta Cambierijeva i Korzo u Rijeci, garaže Ilijina Glavica u Dubrovniku, garaže Kapucinski trg i parkirališta Opće bolnice u Varaždinu te upravljamo javnim parkiralištima u Varaždinu, Ludbregu, Đurđevcu i Preku na otoku Ugljanu. Također, odnedavno smo vlasnici trgovačkog društva RAO d.o.o. koje se bavi naplatom i kontrolom parkiranja i ticketingom, te trgovačkog društva Paydo Services koje nudi IT rješenja za mobilno plaćanje putem SMS-a i aplikativnog rješenja PayDo iz područja javnih usluga: parkinga, prijevoza, ticketinga", kazao je Zulfikarpašić.

Inače, tvrtkom Best in Parking upravlja prvi čovjek matične austrijske grupacije Best in Parking & Real Estate Johann Breiteneder, koji vodi i posao u Hrvatskoj, a uz Alena, prokurist je i Ibrica Zulfikarpašić. Krovna hrvatska tvrtka Best in Parking prošle je godine ostvarila 61 milijun kuna prihoda i iskazala je 1,7 milijuna kuna dobiti. Međutim, zajedno s 15-ak povezanih tvrtki grupacija je imala više od 106 milijuna kuna prihoda, čime bi ušla među tisuću najvećih tvrtki u Hrvatskoj, a dobit joj se penje na gotovo 9,5 milijuna kuna.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter