EKOLOŠKI OSVIJEŠTENI

Investicija Lučke uprave Pula teška 462 tisuće kuna NOVU PULSKU OBALU ČISTIT ĆE ELEKTRIČNO VOZILO

| Autor: Milan PAVLOVIĆ

Iz Lučke uprave Pula kažu da će samostalno održavanje električnim vozilom smanjiti određene troškove održavanja površine, te će potaknuti na ekološko promišljanje u daljnjem razvoju Lučkog područja

Izgradnja nove obale jedan je od važnih projekata u projektu vraćanja života na obale Pulskog zaljeva. S novoizgrađenom obalom stižu naravno i neke nove obaveze, a jedna od njih vezana je uz čišćenje i održavanje tog prostora. Dio problema već je riješen zahvaljujući europskim sredstvima.

Naime, Lučka uprava Pula nabavila je električno vozilo s četkama za čišćenje kamenih površina na otvorenom prostoru u vrijednosti malo većoj od 462 tisuće kuna, u cijelosti financirano sredstvima EU u sklopu projekta INTERREG V-A Italija - Hrvatska, ADRIGREEN.

Vozilo radi na električni pogon, te se za čišćenje koriste ekološka sredstva. Iz Lučke uprave Pula kažu da će samostalno održavanje električnim vozilom smanjiti određene troškove održavanja površine, te će potaknuti na ekološko promišljanje u daljnjem razvoju Lučkog područja.

Električno vozilo za čišćenje ujedno je i prvo vozilo koje je nabavila Lučka uprava Pula. Zelena i intermodalna rješenja za jadranske luke i zračne luke je prekogranični projekt suradnje koji ima za cilj poboljšati integraciju hrvatskih i talijanskih morskih luka i zračnih luka s drugim načinima prijevoza da bi se povećao protok putnika koji stižu u glavne turističke destinacije na Jadranskoj obali te da bi se smanjio utjecaj na okoliš regionalnih pomorskih i zračnih sustava.

Projekt se realizira od početka 2019. godine, trajanje mu je 25 mjeseci, te ima ukupni proračun od 2.104.217 Eura. Kroz njega se spajaju neke od vodećih hrvatskih i talijanskih luka i zračnih luka, koje su motivirane za suradnju i stvaranje ekološki osnaženih i zelenijih luka i zračnih luka. Jedan od najznačajnijih problema Jadranske obale je nesrazmjer razvoja infrastrukture i načina prijevoza, koji je uzrokovan manjkom ulaganja i nedovoljnim inovacijama.

U Italiji i Hrvatskoj postoje mnogi pomorski gradovi, koji se moraju nositi s velikim brojem putnika, posebice tijekom visoke turističke sezone. Unatoč tome što cestovni prijevoz još uvijek velikim dijelom prevladava, broj putnika koji na jadransku obalu stiže trajektima i zrakoplovima povećava se iz godine u godinu. Međutim, većina jadranskih luka i zračnih luka nedovoljno su integrirane s drugim načinima prijevoza, uzrokujući time ozbiljne zastoje u prometu tijekom ljetnih mjeseci. Cilj projekta ADRIGREEN je pronalaženje inovativnog okvira za podršku hrvatskih i talijanskih luka kako bi se poboljšala njihova povezanost s drugim načinima transporta te da bi se smanjio njihov utjecaj na okoliš.

Projektni konzorcij sastoji se od 10 projektnih partnera koje predvodi Zračna luka Pula, a uz pulsku Lučku upravu s hrvatske strane u njega su još uključeni Zračna luka i Lučka uprava iz Dubrovnika i Lučka uprava Pula. S talijanske strane sudionici projekta su Zračne luka u Riminiju, Zračna luka Abruzzo kod Pescare, Zračna luka Apulia kod Leccea, te Lučke uprave južnog i središnjeg Jadrana, dok je za znanstveno usmjeravanje zaduženo Politehničko sveučilište Marche.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter