PIŠE DUŠKA PALIBRK

Hvali rekorde, drž' se žala!

(N. LAZAREVIĆ)

(N. LAZAREVIĆ)


Nije prevruće samo nama na Jadranu. Čak i više temperature usijale su sjevernu i zapadnu Europu, što posebno osjećaju žitelji europskih metropola i logično je da im je prva misao kako pobjeći na more. Kolovoz je i inače udarni mjesec za odlazak na ljetni godišnji odmor, ne samo u susjednoj Italiji poznatoj po kolektivnom ferragostu, već i u južnim njemačkim pokrajinama odakle nam dolazi gro turista. I domaći vole godišnje odmore u kolovozu. Pred nama je, dakle, vrh vrha turističke špice, udarni turistički tjedni i ako je itko do sada zakukao da su mu ovog ljeta prazniji apartmani, svi će doći na svoje.

Organizirani Nijemci i Austrijanci već su davno rezervirali svoja mjesta uz more, ali Talijani su poslovično last minute gosti, kao i naši, uostalom, pa je pitanje samo koliko je slobodnog smještaja još preostalo. Ovog ljeta, čini se, situacija je nešto komotnija. Ne spominje se overbuking, popularna riječ u zadnje dvije godine, kada su hotelski kapaciteti za udarna dva ljetna mjeseca bivali rasprodani mjesecima unaprijed pa su turisti koji čekaju zadnji tren ostajali kratkih rukava. Više komocije u smještajnoj ponudi, znači više komocije svima, i turistima i starosjediocima, infrastrukturi i prirodnim resursima. Nije to nikakav podbačaj.

Nakon lanjskih rekorda, i jedinični postoci u špici sezone koraci su od sedam milja. Predsezona nam je i ove godine bila odlična, već je nadoknadila i premašila one male rupe u lipnju te potvrdila da "turistička godina" nisu prazne riječi. Ako se udarni ljetni tjedni razvuku na više mjeseci, pa se još iz izvikanih obalnih odredišta turisti razmile i po kopnu, 'di ćeš veće sreće!? A pravci su to za daljnji razvoj turizma u Hrvata. Posebno u odgovornom, održivom razvojnom konceptu, čime se zadnjih godina vole kititi turistički poslenici i u nas. "Dane su nam najbolje karte i na nama je da posložimo turizam po mjeri svojih građana", lijepo to sažima turistički mag Selimir Ognjenović iz muenchenske ID Rive. Kaže da bi se svaka zemlja koja je svjesna svjetskog tržišta, nakon što joj se dogodi takav strašan rast kao Hrvatskoj turističke 2017., upinjala nagodinu ponoviti te rezultate. Kao vinar nakon rekordne berbe koji bi iste rezultate dvije i više godina zaredom smatrao golemim uspjehom.

Povratak Turske i Grčke na turističku kartu Europe bio je izvjestan, najavljivan davno. Ukupne svjetske prilike koje su nam išle na ruku zadnjih godina, znamo, nisu mogle trajati dovijeka. Niske cijene kojima stara-nova tržišta, razumljivo, moraju mamiti svoje goste, ipak nisu zaustavila velike hotelijere u Hrvatskoj da ne poskupe svoje aranžmane. Ulagali su u podizanje kvalitete i, opet razumljivo, žele to naplatiti. Bitan je omjer kvalitete i cijene. Griješe samo oni koji poskupljuju a ne ulažu.

Samo još kad bi nas rebraši zaobišli! Jer, iako ne peku, nisu ugodni i mogli bi neke turiste i odvratiti s naših obala. Znanstvenici iz rovinjskog Centra za more javljaju da su beštije prezimile u plitkim, toplim lagunama Venecije i već su stigle do pola Jadrana pa ih na zapadnoj obali Istre možemo očekivati za desetak dana.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter