PIŠE VANESA BEGIĆ

Gradska štorija: BUM, TRAS - APLAUZ


Divna glazba u izvedbi nadahnutih, iznimno dobro pripremljenih klasičnih glazbenika. Taman kada glazbena dionica zahtijeva pauzu, pianissimo, ili pak kada završava stavak, glazbeni ugođaj biva prekinut burnim, posve neočekivanim aplauzima koji bi trebali uslijediti nakon svake skladbe, a ne nakon svakog stavka. Nerijetko smo svjedoci da se u nas plješće nakon svakog stavka, ili čak za vrijeme pianissima, čim krene tišina. Bum, tras - aplauz. Istina, ima i dijela needucirane publike koja ne zna kada treba aplaudirati na koncertu klasične glazbe pa prate druge oko sebe i s(p)retno se prilagođavaju, a ima i onih koji plješću kad god im se to učini pogodno. Neki se čak i naljute kada im se diskretno došapne kada je vrijeme za aplauz.

Sve više govori se o educiranju publike, a edukacija podrazumijeva i ovakve konkretne situacije. Dakako da su hvalevrijedne različite akcije kojima se izgrađuje nova, buduća publika, od Glazbenog poučka i drugih školskih projekata koji se izvode u sklopu nastave književnosti te likovne i glazbene kulture. Publiku treba educirati od malih nogu. No, što je sa starijim sugrađanima, kako njih (pre)educirati? Tko u biti čini publiku kulturnih zbivanja u najvećem istarskom gradu?

Prije svega treba reći da, izuzev velikih ljetnih spektakala u Areni i na drugim atraktivnim lokacijama u (pri)gradu, pulska publika koja pohodi koncerte, kazališne predstave, izložbe tijekom cijele godine uglavnom je manje-više ista. Gotovo se svi tu poznaju, makar iz viđenja. Veliku većinu publike čine žene, što se tiče životne dobi prevladavaju stariji od pedeset godina, ima i ponešto bračnih parova, ali rijetko koga mlađeg, čast izuzecima.

Pohvalno je da je velik dio publike na događajima upravo zato što želi tu biti, jer voli umjetnost. Drugi dio je tu jer želi biti viđen ili pak tek tako, da "ubiju" vrijeme. Bolje i tako nego nikako. Jer i ovi zalutali, ako budu uporni, mogu jednoga dana postati prava publika, kada im umjetnost uđe pod kožu. Drugi mogu i dalje vidjeti i biti viđeni u šoping centrima, gdje je veća fluktuacija ljudi. I gdje ne treba paziti na aplauze.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter