(Arhiva Glasa Istre)
Mještani Monvidala, pa i Kaštanjera, ovih dana svjedoče svojevrsnoj najezdi štakora u svojim kvartovima. Kako navodi mještanka Monvidala, Martina Stipić Susnich, zbog smetlišta oko zgrade, otpada koji se danima ne odvozi, problemi sa štakorima sve su veći, a ima i situacija kada preko balkona ulaze u stanove, i to čak na peti kat.
Naša sugrađanka kaže da je kontaktirala Nastavni zavod za javno zdravstvo te su dobili kutije s otrovima za balkone, ali uzalud borba ako oko zgrade imaju ovakvo odlagalište svakodnevno, smatra ona. Veli i kako je sve prijavila preko aplikacije Smart Pula, zvala Herculaneu i objasnila problem. Jer, u ovom slučaju problem je višestruk i adresiran na više strana.
(Arhiva Glasa Istre)
Također, u redakciju Glasa Istre javila se i mještanka s Kaštanjera, koja nam kaže da posljednja dva tjedna sve češće nailaze na štakore, koji uglavnom istrčavaju iz šahtova, a prije desetak dana, skupina od dvadesetak štakora je pretrčala dvorište obiteljske kuće. Nakon toga, kaže, kupila je otrov protiv štakora i postavila ga na više mjesta, te je nakon par dana vidjela da otrova nema jer su ga vjerojatno pojeli štakori, a kaže i da je našla i jednog uginulog štakora.
Kako bi pokušali iznaći odgovore oko nadležnosti, ali prvenstveno riješiti problem kojeg naši sugrađani imaju, kontaktirali smo i sami Nastavni zavod za javno zdravstvo Istarske županije, oko problema sa štakorima. Kratko su nam odgovorili kako za te podatke trebamo kontaktirati Grad Pulu, kao obveznika provedbe deratizacije i dezinsekcije na području grada. "NZZJZIŽ nije izvršitelj mjera koje su predmet upita", pojasnili su ukratko.
S istim pitanjem obratili smo se potom i Gradu.
- Po pitanju pružanja usluge dezinsekcije i deratizacije, u dvogodišnjem razdoblju od rujna 2022. do rujna 2024. godine Grad Pula je osigurao pružanje usluge DDD mjera temeljem provedenog postupka javne nabave, okvirnog sporazuma i dva godišnja ugovora s izvršiteljem DDD mjera, obrtom Eko servis Matić iz Pazina. Za dvogodišnje razdoblje od travnja 2025. do travnja 2026. godine Grad Pula je osigurao nabavu usluge DDD mjera temeljem provedenog postupka javne nabave, potpisanog okvirnog sporazuma i godišnjeg ugovora s izvršiteljem DDD mjera, zajednicom ponuditelja koju su činila dva člana: ADRIA GRUPA d.o.o. iz Zagreba i Obrt Eko servis Matić iz Pazina. Budući je u razdoblju od travnja do kolovoza 2025. godine s zajednicom ponuditelja došlo do problema u realizaciji usluga koje su predmet posljednjeg okvirnog sporazuma i godišnjeg ugovora, Grad Pula je s izvršiteljem sklopio sporazumni raskid istih, odgovaraju iz Grada.
Pojašnjavaju kako je potom Grad Pula s Nastavnim zavodom za javno zdravstvo Istarske županije temeljem Zakona o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti, Pravilniku o načinu provedbe dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije te Programu mjera suzbijanja patogenih mikroorganizama, štetnih člankonožaca i štetnih glodavaca čije je planirano, organizirano i sustavno suzbijanje mjerama dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije od javnozdravstvene važnosti za Republiku Hrvatsku, ugovorio provedbu stručnog nadzora nad izvođenjem usluga obvezatne preventivne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na području grada Pule.
- Nakon formaliziranja sporazumnog raskida Grad Pula mora pristupiti nabavi usluge te po okončanom postupku sklopiti ugovor s novim izvršiteljem DDD mjera. U prijelaznom periodu dok Grad Pula nema važeći ugovor s novim izvršiteljem DDD mjera, preporuka je da se tretmani deratizacije dogovoraju osobno s izvoditeljima obvezatnih DDD mjera, koji imaju važeće Rješenje Ministarstva zdravstva Republike Hrvatske za opću i posebnu DDD mjeru, a djeluju na području grada Pule i to su Sani.Tres d.o.o., Dobricheva 17 te Nastavni zavod za javno zdravstvo Istarske županije, Vladimira Nazora 3, upućuju građane.
Što se, pak, odvoza smeća tiče, upit smo poslali Herculanei, budući da su građani zaprijetili bacanjem otpada na cestu, ukoliko se on čim prije ne pokupi.
(Snimila čitateljica)
- Upoznati smo s problematikom na predmetnoj, kao i na drugim lokacijama u gradu. Prioritet kod prikupljanja glomaznog otpada imaju korisnici koji odvoz dogovore telefonski ili mailom s Pula Herculaneom, nakon čega se postepeno saniraju i ostale lokacije. Postoje tzv. "kritične točke" na kojima se glomazni otpad kontinuirano gomila, te se već ubrzo nakon čišćenja ponovno pojavljuju nove količine otpada, koje u najvećem broju slučajeva odlažu sami stanovnici okolnih zgrada. Konkretna je lokacija u planu čišćenja od glomaznog otpada kroz tekući tjedan. Ističemo da je odlaganje glomaznog otpada besplatno na reciklažnim dvorištima Valmade, Fažana, Marčana i Ližnjan, kao i da građani mogu besplatno dogovoriti odvoz otpada s kućnog praga putem e-pošte na [email protected] ili telefonski na 052/638-400, odgovaraju iz Herculanee.
(Snimila čitateljica)
Povećana prisutnost glodavaca često je posljedica nepropisnog odlaganja otpada i hrane na javnim površinama, stoga iz Herculanee još jednom apeliraju na građane da otpad odlažu isključivo na za to predviđena mjesta i u odgovarajuće spremnike, kako bi se spriječilo stvaranje nehigijenskih uvjeta i pojava štetnika, zaključuju.