KAOS U SLUŽBI

Pulom voze taksisti bez dozvola, s vozačima koji rade "na crno"?

| Autor: Jelena Milović
(Arhiva Glasa Istre)

(Arhiva Glasa Istre)


Ljeto je iza nas, a problemi koji su mučili pulske taksiste imaju tendenciju da se preslikaju na naredno. I to ih najviše smeta. Naime, u više su nam se navrata javljali nezadovoljni pulski taksisti koji smatraju da se na terenu događa "neviđena pljačka države", štogod mi mislili o ovoj snažnoj tvrdnji.

Sudeći po onome što navode, brojne su nepravilnosti koje se događaju u ovom sektoru. Ovog ljeta Grad Pula je izdao dozvole za obavljanje taksi djelatnosti na području grada za 50 vozila, a taksisti koji su nam se javili ukazuju da na našim cestama voze mnogi koji za to nemaju valjane dozvole. Vozila su uglavnom iz unutrašnjosti Hrvatske te nešto iz Grada Pule.

Nadzor inspekcije

Taksisti podsjećaju i na četverodnevnu akciju na ovom području u srpnju u kojoj su inspektori cestovnog prometa resornog ministarstva izvršili 34 nadzora putničkog prijevoza, a od toga 30 nadzora autotaksi prijevoza u kojima je utvrđeno čak 65 prekršaja. Već ta činjenica za njih predstavlja snažan dokaz da su u pravu kad ukazuju na ozbiljnost problema s kojim se susreću. Najčešći prekršaji su se odnosili na neposjedovanje dozvole za autotaksi prijevoz putnika koju izdaju nadležne jedinice regionalne i lokalne samouprave, neposjedovanje potvrde o ispunjavanju posebnih uvjeta za autotaksi vozilo i neposjedovanje evidencije vozila kojima se obavlja autotaksi prijevoz, rečeno je tada.

- Nakon što su vozila isključena iz prometa stvara se veliki gubitak u srcu sezone, a jedna od firmi (op. a. podaci poznati redakciji) je ipak odlučila ishodovati dozvole za navedena vozila na pet godina. Međutim, za nepuna dva mjeseca ova firma odlazi u stečaj, jer je potrebno platiti PDV na proviziju od Ubera i Bolta. Ne znam vidi li Porezna da se na taj način izbjegava plaćanje poreza? I samo pet dana prije nego što im Porezna blokira račun oni "posišu" novac te proglašavaju stečaj, stvarajući enormne dugove koji mi kao građani Republike Hrvatske onda moramo podmiriti, komentira jedan od taksista.

Vele nam kako se vozači preko noći prebacuju s jedne firme u drugu pa se nameće pitanje kako je, pak, to moguće i može li vozač raditi bez prijave ili je prijava nikakva - na dva sata dnevno, a rade po 14 sati sedam dana u tjednu, opisuju nam naši sugovornici.

- Radi se o tzv. beskućnicima bez imovine jer su to osobe lošeg imovinskog stanja te se država nema načina kako naplatiti. Ovo je već deveta godina kako agregatori potkradaju državu te su ovo najveće pljačke od osamostaljenja i osnutka Republike Hrvatske, tvrdi nadalje naš sugovornik.

Porezna u akciji

Kako je na ovu temu podosta pitanja, a iz svega proizlazi da dio terena djeluje ispod radara kontrole, proslijedili smo pitanja nadležnima, tj. Poreznoj upravi koja nam je ponudila svoje odgovore.

- Odabir poreznih obveznika za nadzor obavlja se kroz analizu rizika, a na temelju svih raspoloživih podataka kako iz baza s kojima raspolaže Porezna uprava, tako i iz drugih (vanjskih) izvora. Ovisno o rezultatima provedenih analiza rizika, nadzorne aktivnosti se provode ciljano, u skladu s odredbama Općeg poreznog zakona, kojim se uređuju pojedine vrste poreza, doprinosa i drugih javnih davanja te drugim propisima. Kao rezultat kontinuiranog praćenja, kontrole i nadzora poreznih obveznika, Porezna uprava je tijekom 2025. godine provela porezne postupke nad 158 poreznih obveznika koji obavljaju djelatnost taxi prijevoza. Sukladno tome utvrđene su nepravilnosti u iskazivanju, obračunavanju i evidentiranu poreza na dodanu vrijednost u iznosu od 3.294.007,97 eura. Nakon poziva nadležne Ispostave Porezne uprave, dio poreznih obveznika dobrovoljno je ispravio podnesene porezne prijave temeljem kojih je evidentirano dodatno zaduženje PDV-a u iznosu od 690.099,70 eura. Završetkom razdoblja oporezivanja utvrdit će se i dodatne obveze poreza na dobit, odnosno poreza na dohodak, odgovaraju iz Porezne uprave.

Osim toga, napominju, i kroz međuresornu suradnju s resornim ministarstvima, odnosno Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture i Ministarstvom unutarnjih poslova, dolaze do određenih saznanja koja se koriste u planiranju neizravnog ili redovnog nadzora.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama