(Snimio Milivoj Mijošek)
Na gradilištu na Paduljskom putu u tijeku su radovi prve faze rekonstrukcije. Na ovoj važnoj gradskoj prometnici, dugoočekivani radovi uključuju izgradnju nove oborinske kanalizacije, koja do sada nije postojala, a tu su i rekonstrukcija postojeće vodovodne mreže, te postavljanje novog plinovoda i nove elektroničke infrastrukture.
Šef gradilišta Antun Laco govori nam o dinamici radova, zaštiti prometa i izazovima blizine postojećih instalacija. Riječ je zajedničkoj infrastrukturnoj investiciji Grada Pule i Vodovoda Pula d.o.o. za jednu od ključnih ulica u naselju Veli vrh.
- Radovi su započeli sredinom rujna, točnije 15. rujna, a trenutni napori usmjereni su na iskop oborinske kanalizacije. Do sada je asfalt uklonjen na približno polovici gradilišta, uklonjena je šumska vegetacija koja je smetala obuhvatu ceste te je iskopan i upojni bunar, odnosno upojna građevina kapaciteta oko 1.000 kubika. Cilj je zatrpati oborinsku kanalizaciju i krenuti dalje s radom. Najveći dio posla dosad je obavljen na iskopima dužine oko 70 metara, uz najveću dubinu u tom segmentu, kazao je voditelj gradilišta Antun Laco, te iznio detalje o samom sustavu oborinske odvodnje.
(Snimio Milivoj Mijošek)
- Uređenje sustava oborinske kanalizacije predviđa kanal s promjerom FI 800, što je znatno iznad uobičajenog. Ovakav promjer omogućuje velik protok vode kroz oborinsku mrežu, a zbog duljine dionice od 700 - 800 metara i površine područja, mora se osigurati dovoljan kapacitet prometa vode. Pored toga, na gradilištu je oblikovan veliki retencijski bunar (oko 1.000 kubika) u kojem se voda skuplja prije daljnjeg pročišćavanja i odvodnje, objasnio je Laco.
(Snimio Milivoj Mijošek)
Kada je riječ o projektiranim infrastrukturnim segmentima, u planu su, kaže Laco, obnova i proširenje oborinske kanalizacije, rekonstrukcija vodovodne mreže, izgradnja novog plinovoda te uspostava nove elektroničke/komunikacijske infrastrukture.
- Što se tiče dinamike i rokova, definirani su početak radova s ciljem na proljeće sljedeće godine. Trenutna dinamika radova, prema mojoj procjeni, nema značajnijih zastoja, i uspješno se prate vremenski uvjeti koji mogu utjecati na tempo izvođenja radova. Kada me pitate o protočnosti prometa, vezanog za stanare, mogu reći kako je prolazak stanovništva dijelom reguliran. Cijela dužina trase trenutačno je fizički zatvorena, ali u praksi prva polovica od smjera tzv. "kikiriki" rotora prema Štinjanu omogućava normalan prolaz za svakodnevne potrebe. Kako radovi i njihov napredak dopuštaju, tako se i pušta promet na dionicama koje to dopuštaju.
Što se tiče kontakta sa stanarima i lokalnom zajednicom Laco ističke kako dosad nije zabilježen nijedan problem.
- Istaknuo bih da imamo dobre odnose s lokalnim stanovništvom, te da je to za pohvalu. Izazovi koji su identificirani uključuju blizinu postojećih postrojenja, a to su visoki i niski napon, optike te fekalni kanal koji je bliži površini od oborinskog, što može uzrokovati dodatne napore i zahtjeve pri izvedbi. Radi navedenog potrebno je pažljivo planirati korake i osigurati sigurnost i nesmetan protok tijekom trajanja radova.
(Snimio Milivoj Mijošek)
Izrazio bih optimizam za nastavak radova uz poštivanje rokova i postojećih uvjeta. Krenuli smo sredinom rujna i radimo prema planiranoj dinamici u ovoj fazi. Vremenski uvjeti mogu utjecati, ali nadamo se da će radovi teći bez velikih zastoja. U lokalnoj zajednici nema problema, a trudit ćemo se da se osiguraju minimalne smetnje za stanovnike dok traje projekt, zaključio je Laco.
(Snimio Milivoj Mijošek)
Vrijednost ukupne investicije, uključujući vodovodnu mrežu, iznosi 1.713.095,23 eura s PDV-om, dok je vrijednost radova na prometnici, oborinskoj odvodnji, javnoj rasvjeti i kabelskoj kanalizaciji ugovorena na 1.360.383,85 eura s PDV-om. Izvođač radova je Cesta d.o.o. iz Pule, dok nadzor provodi UČKA konzalting d.o.o. iz Pazina. Očekuje se da će radovi trajati do početka proljeća 2026. godine.