PROMJENE NOVE VLASTI

Bojanićev Eiffelov toranj odlazi u povijest! Grad: Rolo garaža prestaje s radom 30. rujna i ide na prodaju

| Autor: Zvjezdan Strahinja
(Snimio Milivoj Mijošek)

(Snimio Milivoj Mijošek)


Tko se u rolo garaži parkirao - parkirao se. Kontroverzni čelični objekt, koji prema bivšem direktoru Pula parkinga nazivaju "Bojanićevim Eiffelovim tornjom", prestaje s radom zadnjeg dana u mjesecu te nakon toga ide "na bubanj". Datum su nam potvrdili iz gradske uprave.

Zabranjeno za električna vozila

"Rolo garaža će prestati s radom 30. rujna, nakon čega slijede procjena njene sadašnje vrijednosti i postupak prodaje", poručuju iz Odsjeka za informiranje Grada Pula.

Pitanja o promjenama u organizaciji parkinga i drugim temama vezanih za Pula parking d.o.o. zapravo smo postavili gradonačelniku Peđi Grbinu. No gradonačelnik je na naš zahtjev za izjavama uzvratio svojim zahtjevom da pitanja dostavimo u pisanom obliku gradskom Odsjeku za informiranje.

Rolo garaža, taj "revolucionarni" projekt Pula parkinga i simbol rasipanja novca, s radom je počela prošle godine. Nakon svih kontroverzi - od toga da do danas nije poznata visina investicije, da bivši direktor Branislav Bojanić nikako nije uspijevao uvjeriti javnost u opravdanost projekta, pa do činjenice da je i za najvećih ljetnih gužvi garaža bila nepopunjena - sada je konstrukcija pred demontažom i vrijeme je da joj kažemo zbogom!

Koliko je to profulana investicija potvrdio nam je i vozač hibridnog automobila kojem ljetos nije dozvoljen ulazak u rolo garažu. U nju, navodno iz sigurnosnih razloga, ne smiju vozila s električnim ili djelomično električnim pogonom. Smiješno, s obzirom na trend električnih vozila u Europi i s obzirom da je s 30 parkirnih mjesta trebala spašavati Pulu od prometnih gužvi upravo u turističkoj sezoni.

Po prvotnim je informacijama garaža koštala oko pola milijuna eura, no to je bio iznos koji je Pula parking obznanio prije postavljanja "fasade" od cortena i drugih naknadnih troškova. U predizbornoj kampanji pulski IDS je govorio o potrošenih 700 tisuća eura, a tu cifru i danas ističu mediji. Koliko je točno iznosila investicija, pitali smo u Grad Pula, ali nam nisu odgovorili. S obzirom da se nakon smjene Bojanića pokazalo da poduzeće Pula parking ima niz investicija koje prati nepotpuna dokumentacija, moguće je da ni Grad, a ni sadašnja uprava gradskog poduzeća ne znaju koliki kapital i imovinu drže u rukama.

Nedovoljna popunjenost

"Ova vrsta garaže pokazala se financijski i kadrovski neodrživom za Pula parking d.o.o. uslijed nedovoljne popunjenosti tijekom godine pa čak i tijekom ljetnih mjeseci, kada je znatno pojačan pritisak na sva dostupna parkirna mjesta na području grada. O daljnjim koracima odlučivat će se u skladu s tržišnim okolnostima, stoga nije moguće unaprijed govoriti o cijeni niti o pokrivanju ranijih troškova", kažu iz Grada Pula.

Posljednja rečenica zacijelo se odnosi na naše pitanje na koji način bi se trebala sanirati financijska šteta fulanom investicijom u slučaju da prodaja rolo garaže ne nadoknadi utrošena sredstva. Portal Istra24 otvorio je nedavno i priču o reciklomatima, uređajima zahvaljujući kojima se parking može plaćati reciklažom ambalaže. Može, ali ne plaća jer je na njih utrošen silan novac Pula parkinga, a oni nisu ni postavljeni, a kamoli da su u funkciji. Slično je to kao sa sofisticiranim parkomatima koji su nabavljeni, ali ne i iskorišteni. Spomenuti portal tom je prilikom javnosti otkrio i niz zabrinjavajućih i bizarnih situacija po pitanju narudžbe uređaja i (ne)provedene nabave.

"U odnosu na upit koji se tiče parkomata i aparata za reciklažu, Grad je uočio manjkavu dokumentaciju i nepravilnost u poslovanju iz prethodnog razdoblja te dio potrebnih podataka nedostaje. Na tom području provodi se dodatna analiza te je u tijeku i postupak revizije", kažu po tom pitanju iz Grada.

Reviziju je pokrenuo bivši gradonačelnik Filip Zoričić, a trebala bi razjasniti netransparentno poslovanje gradske firme, koja se veže uz bivšu upravu.

"Revizija je još uvijek u tijeku te će gradonačelnik donijeti odluke tek po zaprimanju rezultata provedenog postupka za koji se očekuje da će biti uskoro proveden", poručuju iz Grada.

Podsjetimo, Zoričić je dugogodišnjeg direktora Branislava Bojanića smijenio iznenada u veljači 2025. godine. Kažemo iznenada, jer iako se zahtjevi za njegovom smjenom vuku bar desetljeće - a nezadovoljstvo direktorom po pitanju odnosa prema vijećnicima i netransparentnog poslovanja, kulminiralo je upravo u vrijeme Zoričića - bivši ga je gradonačelnik smijenio tek kad se Bojanić uključio u političko preslagivanje pred lokalne izbore, i to u taboru Zoričićevih protivnika. Sudski epilog Bojanićeve smjene je da je on u kolovozu vraćen u radni odnos u Pula parking, na mjesto koje odgovara njegovim kvalifikacijama.

"Povratak na radno mjesto bivšeg direktora g. Bojanića posljedica je sudske odluke. Grad Pula u postupnosti poštuje odluke nadležnih sudova i postupat će u skladu sa zakonom", poručuju iz Grada, kao da se od Grada očekuje da kaže išta drugo nego da poštuje sud i zakon.

Parking spreman za - kompromise

U predizbornoj kampanji za gradonačelnika Pule, prije četiri, pet mjeseci. Grbin je odlučno najavljivao velike promjene po pitanju organizacije parkiranja, a na prvom mjestu je ukidanje "Holders only" parkirališta. Odluka je najavljena za jesen pa smo očekivali i da je prijedlog izmjene odluke već spreman za Gradsko vijeće. Izgleda da nije i da će još biti prilike za kompromise.

(Snimio Milivoj Mijošek)(Snimio Milivoj Mijošek)

"Grad Pula aktivno radi na izmjenama i dopunama Odluke o organizaciji i načinu naplate parkiranja kojima će se urediti pitanje primjene instituta ‘Holders only’ te postaviti temelji učinkovitijeg i sigurnijeg sustava parkiranja u gradu. Gradonačelnik Peđa Grbin ove će jeseni Gradskom vijeću predložiti promjenu modela ‘Holders only’, nakon konzultacija s Mjesnim odborom Stari grad, nakon čega će biti definirani i predstavljeni svi detalji predmetne odluke", poručuju iz Grada.

Pitali smo gradonačelnika i hoće li iskazani otpor građana Starog grada, korisnika "Holders only" parkirališta, utjecati na njegovu raniju najavu.

"Do dana pisanja ovog dopisa Grad Pula nije zaprimio nikakvu peticiju građana vezanu uz ‘Holders only’", odgovaraju s Foruma. Na tu informaciju smo nastojali kontaktirati pokretače peticije i njihovu reakciju čekamo.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama