projekt i-stem

Vanja Marković i Karlo Zupčić održali predavanje o radu s djecom s teškoćama u STEM području

| Autor: Glas Istre
(Foto Zajednica tehničke kulture Istarske županije)

(Foto Zajednica tehničke kulture Istarske županije)


Jučer, 1. srpnja, na Istarskom veleučilištu - Università Istriana  di Scienze Applicate, održana je izobrazba u sklopu Aktivnosti 2.1. Projekta "I-STEM – Sinergijom do razvoja STEM-a u Istri" (SF.2.4.06.04.0056). Ova edukacija je od iznimne  važnosti za djelatnike i volontere nositelja projekta, Zajednice tehničke kulture Istarske  županije (ZTK IŽ) te nastavnike pet partnerskih škola, koji su posvećeni vođenju projektnih  aktivnosti kroz dvije godine trajanja projekta.  

Gostujući predavači, dr. sc. Vanja Marković, univ. mag. rehab. educ., izv. savjetnik i Karlo  Zupčić, mag. psych., održali su izobrazbu na temu "Metodologija i tehnike rada s djecom s  teškoćama u razvoju u STEM području".

Ova izobrazba je jedna od ukupno osam dosad  uspješno provedenih izobrazbi od strane Istarskog veleučilišta veleučilištu - Università Istriana  di Scienze Applicate u sklopu provođenja aktivnosti 2.1. i-STEM projekta kojima se educiraju  zaposlenici i volonteri prijavitelja i partnera. Cilj izobrazbe bio je osnažiti edukatore znanjima  i vještinama potrebnim za inkluzivan pristup u poučavanju STEM-a. 

Predavanje je sudionike duboko uvelo u svijet razumijevanja specifičnosti učenika s teškoćama  u razvoju, osvjetljavajući izazove u područjima poput: 

  • Percepcije, spoznaje, mišljenja i zaključivanja 
  • Pamćenja 
  • Pažnje i potrebe za aktivnošću 
  • Socijalnih vještina 
  • Komunikacije 
  • Motoričke izvedbe 

Fokus izobrazbe bio je na transformaciji pristupa i primjeni praktičnih strategija. Predavači su  predstavili konkretne alate i metode kako STEM područje učiniti pristupačnim i zanimljivim  za svako dijete. To uključuje prilagodbu materijala za učenje i rad, važnost "color codinga"  (sustava bojanja), govorno-slušnu potporu i korištenje piktograma, provjeru povezivanja i  specifične vježbe za poticanje učenja, značaj vizualnog rasporeda i učinkovite potpore  komunikaciji. 

Ova izobrazba snažno naglašava iznimnu važnost aktivnog uključivanja djece s teškoćama u  razvoj u sve sfere društva, a pogotovo u STEM aktivnosti. Naglašeno je kako je konačni cilj  raditi ne samo na tome da se djeca prilagode društvu, već da se i društvo prilagodi njihovim  potrebama. Time se maksimalno olakšava djeci put prema razvoju njihovih vještina i  omogućuje im da ostvare svoj puni potencijal. 

Ova izobrazba ključna je za stvaranje istinski inkluzivnog okruženja i uspješnu provedbu STEM  programa za svu djecu u Istarskoj županiji. Zajednica tehničke kulture Istarske županije zahvaljuju predavačima na vrijednim spoznajama i inspiraciji koja će zasigurno obogatiti  buduće projektne aktivnosti.

Izneseni stavovi i mis ljenja samo su autorova i ne odraz avaju nuz no sluz bena stajalis ta Europske Unije ili Europske komisije. 

Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih. 

O projektu "I-STEM – Sinergijom do razvoja STEM-a u Istri" 

Projekt "I-STEM – Sinergijom do razvoja STEM-a u Istri" započeo je 12. ožujka 2025. godine  i trajat će dvije godine. Ukupna vrijednost projekta iznosi 288.177,58 EUR, a financira se iz  Europskog socijalnog fonda plus (ESF+) s 85% te iz Državnog proračuna Republike Hrvatske  s 15%. 

Projekt i-STEM provodi Zajednica tehničke kulture Istarske županije (ZTK IŽ) u partnerstvu s Istarskom županijom – Regione Istriana, Istarskim veleučilištem - Università Istriana di Scienze  Applicate, Osnovnom školom "Vazmoslav Gržalja" Buzet, Gimnazijom Pula, Osnovnom  školom "Jože Šurana" Višnjan, Gimnazijom i strukovnom školom Jurja Dobrile Pazin te  Srednjom školom Mate Blažine Labin. Kroz projekt će se održati više od 300 radionica za više  od 600 djece i mladih diljem Istre. 

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter