(Foto Zajednica tehničke kulture Istarske županije)
Jučer, 1. srpnja, na Istarskom veleučilištu - Università Istriana di Scienze Applicate, održana je izobrazba u sklopu Aktivnosti 2.1. Projekta "I-STEM – Sinergijom do razvoja STEM-a u Istri" (SF.2.4.06.04.0056). Ova edukacija je od iznimne važnosti za djelatnike i volontere nositelja projekta, Zajednice tehničke kulture Istarske županije (ZTK IŽ) te nastavnike pet partnerskih škola, koji su posvećeni vođenju projektnih aktivnosti kroz dvije godine trajanja projekta.
Gostujući predavači, dr. sc. Vanja Marković, univ. mag. rehab. educ., izv. savjetnik i Karlo Zupčić, mag. psych., održali su izobrazbu na temu "Metodologija i tehnike rada s djecom s teškoćama u razvoju u STEM području".
Ova izobrazba je jedna od ukupno osam dosad uspješno provedenih izobrazbi od strane Istarskog veleučilišta veleučilištu - Università Istriana di Scienze Applicate u sklopu provođenja aktivnosti 2.1. i-STEM projekta kojima se educiraju zaposlenici i volonteri prijavitelja i partnera. Cilj izobrazbe bio je osnažiti edukatore znanjima i vještinama potrebnim za inkluzivan pristup u poučavanju STEM-a.
Predavanje je sudionike duboko uvelo u svijet razumijevanja specifičnosti učenika s teškoćama u razvoju, osvjetljavajući izazove u područjima poput:
Fokus izobrazbe bio je na transformaciji pristupa i primjeni praktičnih strategija. Predavači su predstavili konkretne alate i metode kako STEM područje učiniti pristupačnim i zanimljivim za svako dijete. To uključuje prilagodbu materijala za učenje i rad, važnost "color codinga" (sustava bojanja), govorno-slušnu potporu i korištenje piktograma, provjeru povezivanja i specifične vježbe za poticanje učenja, značaj vizualnog rasporeda i učinkovite potpore komunikaciji.
Ova izobrazba snažno naglašava iznimnu važnost aktivnog uključivanja djece s teškoćama u razvoj u sve sfere društva, a pogotovo u STEM aktivnosti. Naglašeno je kako je konačni cilj raditi ne samo na tome da se djeca prilagode društvu, već da se i društvo prilagodi njihovim potrebama. Time se maksimalno olakšava djeci put prema razvoju njihovih vještina i omogućuje im da ostvare svoj puni potencijal.
Ova izobrazba ključna je za stvaranje istinski inkluzivnog okruženja i uspješnu provedbu STEM programa za svu djecu u Istarskoj županiji. Zajednica tehničke kulture Istarske županije zahvaljuju predavačima na vrijednim spoznajama i inspiraciji koja će zasigurno obogatiti buduće projektne aktivnosti.
Izneseni stavovi i mis ljenja samo su autorova i ne odraz avaju nuz no sluz bena stajalis ta Europske Unije ili Europske komisije.
Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.
Projekt "I-STEM – Sinergijom do razvoja STEM-a u Istri" započeo je 12. ožujka 2025. godine i trajat će dvije godine. Ukupna vrijednost projekta iznosi 288.177,58 EUR, a financira se iz Europskog socijalnog fonda plus (ESF+) s 85% te iz Državnog proračuna Republike Hrvatske s 15%.
Projekt i-STEM provodi Zajednica tehničke kulture Istarske županije (ZTK IŽ) u partnerstvu s Istarskom županijom – Regione Istriana, Istarskim veleučilištem - Università Istriana di Scienze Applicate, Osnovnom školom "Vazmoslav Gržalja" Buzet, Gimnazijom Pula, Osnovnom školom "Jože Šurana" Višnjan, Gimnazijom i strukovnom školom Jurja Dobrile Pazin te Srednjom školom Mate Blažine Labin. Kroz projekt će se održati više od 300 radionica za više od 600 djece i mladih diljem Istre.