Gradnja ribarice dogovorena s norveškim naručiteljem (Duško Marušić Čiči)
Zanimljiv prizor s Uljanikova otoka našao se jučer "na nišanu" objektiva našeg fotoreportera. U "sjeni" trupa nikad izgrađenog stočara, simbola propasti i zadnjeg broda koji se počeo graditi na navozima propalog škvera, smjestila se ribarica, prvi brod koji je nakon ponovnog oživljavanja djelatnosti na tom prostoru počela graditi novoosnovana Uljanik brodogradnja 1856.
Fotografija sjajno priziva analogiju o tome kako se nakon velikog kraha u novi početak mora krenuti malim koracima, no nekoliko godina od kad se krenulo na taj put mnogi se s pravom pitaju vodi li on uopće do nekakvog cilja. Naime, stečaj Uljanika dogodio se prije više od 4 godine, no ni na jedno važno pitanje vezano uz budućnost djelatnosti na tom prostoru još uvijek nema konkretnog odgovora. Jedna od rijetkih konkretnih priča upravo je ta ribarica čija gradnja je s norveškim naručiteljem ugovorena prije dva ljeta.
Posao je ugovoren s tvrtkom Moen Marin As koja ribarske brodove za sjeverna mora, kao i ona za održavanje ribogojilišta, već dugi niz godina gradi u Puli i Pulskom zaljevu, doduše prvi put u Uljaniku, s obzirom na to da im je u drugim poslovima partner bilo Tehnomont brodogradilište Pula s kojim su nakon devet izgrađenih i isporučenih brodova, nedavno ugovorili i nove poslove.
Radi se o 25-metarskim ribarskim brodovima koji su projektirani tako da mogu izdržati najzahtjevnija mora na svijetu, te je svaki od njih na neki način prototip jer se moraju prilagoditi zahtjevima i potrebama krajnjeg kupca koji brodove preuzimaju od Moen Marina. Uljanik brodogradnja 1856 je brod koji se nalazi na Uljanikovom otoku uspjela ugovoriti ponudivši povoljniju cijenu od Tehnomonta, a njegova gradnja, prema riječima direktora Uljanik brodogradnje 1856 Samira Hadžića, odvija se prema planu.
- Nakon što je izgrađen trup broda slijedi opremanje, instrumentalizacija, te završno farbanje nakon čega će brod biti spreman za isporuku. Sve ide svojim tijekom, no točno vrijeme isporuke zasad još uvijek ne znamo, jer je ovaj brod prototip te sve ovisi o tome hoće li od strane naručitelja biti zatražene neke izmjene ili ugradnja dodatne opreme, odgovarajući na naš upit o fazi u kojoj se nalazi taj posao kazao nam je Hadžić.