NOVI RAVNATELJ OŠ "GIUSEPPINA MARTINUZZI" O NALAZU INSPEKCIJE

Luka Brussich: "Nije jasno zbog čega škola mora vratiti 14 tisuća eura u državni proračun."  

Ministarstvu nikad nije poslana nostrifikacija diplome, što je bio propust škole. Kada bude stigla drugostupanjska presuda, vidjet ćemo kako ćemo se odnositi prema njoj. Škola nema novca pa će se, u dogovoru s Gradom, trebati pronaći rješenje, kaže Luka Brussich

| Autor: Jasna ORLIĆ
Luka Brussich (snimio Milivoj MIJOŠEK)

Luka Brussich (snimio Milivoj MIJOŠEK)


"Ja sam osoba koja spaja, meni je jako bitna suradnja nastavnika, kao i škole, s Gradom Pulom i Talijanskom unijom, naglasio je Luka Brussich, novi ravnatelj Talijanske osnovne škole "Giuseppina Martinuzzi" na početku razgovora. Ovaj mladi čovjek koji je do sada bio omiljen učitelj u produženom boravku, ostavlja dojam osobe predane ovom poslu kao svojoj misiji.

Nakon što je dosadašnja ravnateljica Susanna Cerlon podnijela ostavku, a prosvjetna inspekcija temeljito pročešljala školu, utvrđeno je niz nepravilnosti. Stoga je pred novim   ravnateljem puno zadataka. Predstojeći školski praznici bit će mu intenzivni na radnom mjestu.

Dvojezična dokumentacija

- Prosvjetna inspekcija utvrdila je niz nepravilnosti koje sada prioritetno rješavate.

- Prioritet je formiranje Školskog odbora i rješavanje smjernica prosvjetne inspekcije. Na to ću usmjeriti svoj trud i sada za vrijeme proljetnih praznika. Prosvjetna inspekcija nam nalaže da se sva pedagoška dokumentacija piše dvojezično. Nastavnik koji radi u Talijanskoj školi mora svu dokumentaciju pisati na talijanskom i hrvatskom jeziku, što je velik obim posla. Čak se i u hrvatskim školama nastavnici žale da moraju puno vremena potrošiti na dokumentaciju, umjesto da se pripremaju za nastavu. Međutim, zakon je jasan i moramo slijediti smjernice prosvjetne inspekcije. U tom smjeru tražim pomoć Carneta da nam olakša tehnološkim rješenjem, pa ćemo vidjeti što se može dobiti.

- Školi je naređeno da u državni proračun vrati iznos od 14.028 eura koji se odnose na refundaciju razlike plaće za nestručnog nastavnika. Tko će osigurati taj novac, ako se ne uvaži žalba, Grad Pula ili škola?

- Škola se žalila na rješenje prosvjetne inspekcije koje se odnosi na refundaciju dijela plaće bivšeg nastavnika zemljopisa. Kolega je primao plaću zaposlenika sa srednjom stručnom spremom, a trebao je dobivati plaću kao da je nestručna osoba sa završenim fakultetom. On osobno nije nikada niti tražio plaću kao stručni nastavnik, nego kao nestručni jer je završio diplomaciju u Padovi. Međutim, nikada nije Ministarstvu poslano "uvjerenje o reguliranim profesijama", odnosno nostrifikacija diplome, što je bio propust škole. Nije jasno zbog čega škola sada mora vratiti novac. Kada bude stigla drugostupanjska presuda, vidjet ćemo kako ćemo se odnositi prema njoj. U svakom slučaju, nemamo nekog manevarskog prostora ako bude trebalo refundirati novac.

- Škola nema novca za tu kaznu.

- Nema, pa će se u dogovoru i u suradnji s Gradom trebati pronaći rješenje.

Do 8. svibnja novi Školski odbor

- Prosvjetna inspekcija raspustila je Školski odbor.

- Školski odbor je nadređen ravnatelju i on vlada školom. Ravnatelj je odgovoran za provođenje zakona i daje prijedloge Školskom odboru. U našem slučaju Školski odbor je raspušten, jer nije smijenio bivšu ravnateljicu zbog učinjenih nepravilnosti. Nije reagirao na nezakonitosti. Početkom ožujka osnovano je tročlano privremeno povjerenstvo u koje su imenovani učiteljica Ana Kmet i Paola Marinčić u ime Učiteljskog vijeća i predstavnica Grada Carmen Štifanić Toffetti. Do sada su održali dva sastanka na kojima su, između ostalog, prihvatili moju molbu za ravnatelja. Imamo rok do 8. svibnja za formiranje novog Školskog odbora. U njemu će biti dva predstavnika Učiteljskog vijeća, po jedan predstavnik Radničkog vijeća i Vijeća roditelja, a Grad Pula će imenovati tri svoja člana.

- Nastavnik zemljopisa koji je bio omiljen među učenicima, ali nije imao diplomu odgovarajućeg fakulteta više ne radi u školi.

- Ne, više ne radi u školi. U međuvremenu se na raspisani natječaj za profesora zemljopisa javila bivša ravnateljica i ona je izabrana kao najbolji kandidat. Kolegica Susanna Cerlon ima 27 godina iskustva u radu u školi i ima potrebnu stručnu spremu. Time je nastava zemljopisa stručno pokrivena. Kolega koji je do sada predavao i bio je omiljen među učenicima nije se niti javio na natječaj jer je svjestan da nema odgovarajuću stručnu spremu.

- Kako komentirate mandat prethodne ravnateljice?

- Nakon tri dana rada kao ravnatelj mislim da bi bilo nekorektno i neprofesionalno komentirati rad kolegice koja je vodila školu 14 godina. Sve dobre stvari koje su rađene u školi do sada, ja ću nastaviti implementirati, a greške na koje je ukazala inspekcija u što kraćem roku ću popraviti.

Teško pronaći stručni kadar

- Koliko je nastave ovog časa nestručno pokriveno?

- Sada imamo nestručno pokrivenu nastavu tehničke kulture i radno mjesto pedagoginje. Teško je naći stručne ljude koji pričaju talijanski jezik. Treba reći i da je sustav takav da se instrument zapošljavanja do 60 dana može i nehotice zlouporabiti, ali se nekad mora koristiti iz nužde. Nema drugog rješenja, neovisno o tome donosi li odluku Luka ili Susanna. Za talijanske škole nema stručnog kadra na tržištu rada. Teško je naći čak i čistačicu koja će doći raditi u školu.

- Koliko učenika pohađa vašu školu i kakvi su trendovi zadnjih godina?

- Broj učenika škole ne opada. U skladu je s općim demografskim kretanjima i s njima u skladu oscilira. Sada imamo 404 djece, a bude ih 20 više ili manje, kako koju godinu. Konkretno, prije tri godine iz produljenog boravka, gdje sam radio, odselilo je sa svojim obiteljima u Njemačku i Irsku četvero djece.

- Kakvi su vam ostali planovi kao ravnatelja?

- Bitno je naglasiti da smo mi jezgra dvojezičnosti u Puli i bitna je suradnja između predškolske ustanove na talijanskom jeziku Rin tin tin, osnovne i srednje talijanske škole te Zajednice Talijana. Da bi se moj program ostvario, mora postojati sinergija. Planiram nastavak ulaganja u školu, konkretno, dogradnju škole za još jednu predškolsku grupu djece. U trenutku kada su dvije grupe predškolske djece u okviru škole, lakši je i upis u prvi razred. Želim naglasiti da sam se prihvatio posla ravnatelja da bih pomogao svojoj školi. Dobra volja je tu. Kao ravnatelj planiram biti koordinator učitelja. Dobio sam podršku od kolega, roditelja i grada. Središte mog programa su učitelji. Sinergija koja se stvara između djeteta, učitelja i roditelja je baza na kojoj možemo jako puno rasti. Poznavajući svoje kolege, oni imaju ogroman potencijal i siguran sam da će naša škola biti prepoznata po programima koje ćemo raditi. S druge strane, mora se stvoriti sinergija između Grada i Talijanske unije. To je za mene jako bitno jer ja sam osoba koja spaja. Kao što čovjek treba dvije noge za hodanje, tako je i krucijalno da ravnatelj Talijanske osnovne škole ima podršku Grada i Talijanske unije.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter