JEDINSTVEN U EUROPI

Europski projekt vrijedan 2,5 milijuna kuna: U Puli otvoren Centar podrške CP521

"Ovo je početak, puno je toga nepoznato, puno ćemo učiti, ali mislim da radimo jako dobru stvar", rekla je pročelnica Sokolov

| Autor: Jelena MILOVIĆ
(snimio Duško Marušić Čiči)

(snimio Duško Marušić Čiči)


Centar podrške CP521 jučer je svečano otvoren u renoviranom gradskom prostoru u Zagrebačkoj 18, a riječ je o jedinstvenoj usluzi na nivou čitave Europe. Ovdje će se građanima pružati socijalne usluge savjetovanja i pomaganja te organiziranja različitih aktivnosti i psihosocijalne podrške. Centar će objedinjavati sve pružatelje socijalnih i zdravstvenih usluga s područja Pule i Vodnjana te općina Medulin, Marčana, Ližnjan, Svetvinčenat i Barban da bi se što učinkovitije pružile informacije korisnicima.

Usprkos jučerašnjoj svečanosti predstavljanja ovog inovativnog centra, on će za korisnike biti otvoren od 21. studenog, a radit će od ponedjeljka do petka od 8 do 20 sati. U njemu će informacije pružati dvije osobe, a zainteresirani građani se mogu javiti na telefon 052/521 522. Centar se financira europskim sredstvima: za ovaj projekt povučena su dva i pol milijuna bespovratnih kuna (u stopostotnom iznosu) iz Europskog socijalnog fonda.

- Danas je poseban dan, ne samo za Pulu, nego za cijelo Urbano područje Pula. Zahvaljujući ovom projektu i zajedničkom angažmanu, povučena su sredstva koja će omogućiti najpotrebitijima inovativne socijalne usluge, jedinstvene u Europi. Projektni prijedlog prijavio je Grad Pule, uz podršku ostalih gradova i općina urbanog područja Pule. Prostor je u potpunosti adaptiran i prilagođen osobama s tjelesnim invaliditetom, rekla je uvodno zamjenica gradonačelnika Ivona Močinić. Objasnila je da će Centar, što mu je i svrha, pružati podršku vezanu uz socijalnu i zdravstvenu skrb najpotrebitijima, među kojima su osobe starije životne dobi i s invaliditetom, ali i beskućnici, ovisnici, djeca, psihički oboljeli i osobe koje su duže vremena nezaposleni. Pomoć će se pružati na temelju poziva korisnika, ali i na samom terenu.

Pročelnica Ivana Sokolov kazala je da će se povezivati pružatelji usluga i krajnji korisnici u slučaju kad je netko u potrebi, a preklapaju mu se zdravstveni, socijalni i mirovinski sustav, i ne zna kome bi se prije obratio.

- Sustavi su često rigidni, često su usmjereni samo na pružanje usluge iz svog djelokruga, a na taj način korisnik ne zna kako doći do usluge, a tu se gubi jako puno vremena i energije, kao i novca. Želimo da naš korisnik, odnosno naše ciljane skupine, čim brže dođu do informacije, dobiju savjet i na kraju uslugu koja im je potrebna. Mi smo tu za njih da to napravimo u što kraćem roku", navela je Sokolov. Kroz platformu, koja je u izradi, prikupljaju se informacije o postojećim socijalnim i zdravstvenim uslugama, što će biti temelj za izradu kataloga subjekata usluga - na jednom mjestu imat će sve pružatelje usluga da bi znali s čime raspolažu. Djelatnici će se i nadalje educirati.

- Tri djelatnice Centra će obilaziti općine i gradove gdje će biti postavljeni mobilni punktovi, sastajat se s predstavnicima lokalnih samouprava te ih tražiti podatke o aktualnim potrebama ciljanih skupina. Provedene su i radionice psihosocijalne podrške, a održana je i radionica međugeneracijske solidarnosti, što mi je iznimno drago jer ćemo pružiti mogućnost mladim ljudima da osobama starije životne dobi približe korištenje moderne tehnologije, rekla je Sokolov. Potrebno je, veli, da mladi shvate važnost volontiranja u zajednici te da istovremeno starije osobe dobiju priliku za ugodno druženje, ali i za informacije koje su im potrebne.

- Zagrizli smo veliki zalogaj, ali nam je super potvrda koju smo dobili iz nekih izvora izvan Hrvatske, da je ovo ono što nam treba. Omogućiti ljudima da u što manje vremena, šetanja i lutanja, dobiju potrebne informacije i budu opskrbljeni uslugama koje su im potrebne. Drugo, definirat će se kojih usluga imamo dovoljno i one koje nemamo, a potrebne su nam. Nakon toga možemo dati preporuke jedinicama lokalnih samouprava za donošenje nekakvih javnih politika koje će omogućiti da naši sugrađani u pravo vrijeme dobiju potrebnu uslugu. Moramo biti svjesni da u ovom trenutku imamo 25 posto građana starijih od 65 godina, a nekakve procjene su da će do 2030. godine trećina stanovništva biti staro, navela je Zuzana Hoti Radolović iz Društva osoba s tjelesnim invaliditetom južne Istre, ujedno i koordinatorica Centra podrške 521. Sustav izvan životnog prostora mora biti pristupačan, a želja im je da omoguće što dulje ostajanje u svojim domovima te da budu funkcionalni, kako sebi tako i zajednici, zaključila je.

Nositelj projekta je Grad Pula, a partneri su Gradsko društvo Crvenog križa Pula, Društvo osoba s tjelesnim invaliditetom južne Istre i Društvo distrofičara Istre - Pula.

Ovo je naša beba, jer smo još 2019. godine polusvjesno mapirali teren, shvatili u vrijeme korone da imamo 44 posto starog stanovništva, a shvatili smo i da se puno sati posvećujemo jednom korisniku, kako bi mu pomogli, a na ovaj način sve će biti na jednom mjestu, rekla je Jasna Vekić, ravnateljica Gradskog društva Crvenog križa te informirala kako će u Centru raditi po jedan djelatnik Gradskog društva Crvenog križa Pula, Udruge osoba s invaliditetom južne Istre i Društva distrofičara Istre.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter