STALNA TEMA

Puljani se učestalo žale na premali broj autobusnih linija. Četiri kvarta su posebno pogođena. RASPITALI SMO SE U PULAPROMETU U ČEMU JE PROBLEM

| Autor: Jelena MILOVIĆ
(Foto: Arhiva)

(Foto: Arhiva)


Puljani se učestalo žale Pulaprometu na broj linija autobusa, bilo da ih uopće nema ili ih je nedovoljno. Edi Milevoj, voditelj sustava kvalitete prijevoza, navodi da se nerijetko u tom smislu spominju Valdebek, Veli Vrh, kao i Škatari, Šikići i još neki dijelovi grada.

Naš sugovornik dodaje da je svjestan da će prigovora uvijek biti, ali nas podsjeća da su, u vrijeme korone, uveli liniju za Veli Vrh subotom poslijepodne, dok je to prije bilo samo ujutro. Za Škatare i Šikiće veli da tu postoje dvije linije, od kojih linija šest prometuje 19 puta dnevno. Linije i polasci se definiraju s lokalnom samoupravom, s Gradom Pula i okolnim općinama, koje financiraju sve polaske te se onda oni moraju usuglasiti o učestalosti polazaka.

- Problem je tehničke i kadrovske prirode, jer je broj autobusa 36 i mi možemo dnevno koristiti najviše 30 autobusa, dok ostali moraju biti rezerva, uvijek dostupna u slučaju bilo kakvog kvara ili nezgode. Kadrovski su problemi prisutni jer je broj vozača pao u odnosu na prethodne godine, a niti se ljudi više javljaju u velikoj mjeri da bi vozili. Pokušavamo se kompletirati, ponešto smo i uspjeli, ali to još uvijek nije onaj broj koji smo imali prije pet-šest godina, kada smo uvijek imali 75 vozača na raspolaganju.

Sada je taj broj 69 i taj nedostatak od šest, sedam vozača osjetimo i ne možemo pružati i širiti svoju uslugu iz tih razloga. Osim što se zakonski mora poštivati njihovo radno vrijeme, koje kao mobilni radnici moraju imati, uz godišnje odmore, tjedne odmore i bolovanja, nema puno prostora, otkriva.

Edi Milevoj (foto: Arhiva)

Edi Milevoj (foto: Arhiva)

- Period početka nastave uobičajeno je pojačan linijama, poglavito u najfrekventnije doba dana, a angažiran je i maksimalan broj buseva. Neke se linije dupliraju "kao što je na relaciji Jadreški - grad (Valkane), potom na relaciji Fažana - Pula, Štinjan se pojačava, a dodajemo i neke linije na relaciji Banjole - Vinkuran, Banjole - Medulin.

Znači, za onu djecu koja žive u Vinkuranu, Banjolama, Pomeru, Premanturi i idu u OŠ Medulin, prije dvije godine su formirane tri linije koje tamo voze", informira nas Milevoj. - U rujnu ostaje linija jedan, na šezdeset minuta, dakle trideset minuta u svakom smjeru, radi gužve u prometu, a krajem mjeseca, kada se promet prorijedi, nadamo se da ćemo se vratiti na 25 minuta u jednom smjeru. Linija 5a ostaje, koja sada ide na Hidrobazu, a nakon što se potreba smanji, ta će linija ići za Štinjan i Šuridu. Korekcije će se eventualno raditi u dogovoru s općinama i njihovim željama, ukoliko ih bude bilo, kao i njihovih prijedloga, kao što već postoji u slučaju Općine Fažana, što se razmatra za uvesti krajem ovog mjeseca", rečeno nam je.

- Broj polazaka je usklađen s brojem putnika. Ne možemo reći da na nekoj liniji imamo previše putnika jer je sve iznivelirano brojkama. Najjača linija je linija jedan, to je Stoja, koja preveze osjetno veći broj putnika od ostalih linija, a tu smo ljetos nešto i pojačavali, tumači nam Milevoj. Slučaj s punim busom, kakvog pamtimo iz našeg djetinjstva, a koji bez zaustavljanja prolazi mimo nas na stajalištu, sada ne postoji. Naime, danas takav bus neće produžiti bez zaustavljanja, ali ćete za ulazak u njega i sami procijeniti kad se pored vas zaustavi, da je ulazak u njega nemoguća misija.

Kad je riječ o sufinanciranju karata za srednjoškolce, naši sugovornici ističu da se čeka odluka Vlade koja će odrediti u kojem omjeru će to biti.  

Vozni park Pulaprometa je najnoviji vozni park u Hrvatskoj, a Milevoj nam tumači da je razlog tome što je on i najmanji pa se preko EU fondova uspio u cijelosti izmijeniti. Većih problema s autobusima nema, uz nešto sitnih kvarova jer, ono što moramo znati, a ističe naš sugovornik, ti autobusi dnevno prijeđu 300 kilometara, a "maksimalno se ubaci u treću brzinu".

Oni, uz to, stanu gotovo svaku minutu na stajalištima, što sve utječe na njihovo stanje. Na zapadu se autobusi mijenjaju u dinamici od maksimalno sedam, osam godina, kada kreću ozbiljni kvarovi. Svakako će i u Pulaprometu, otkrivaju nam iz ovog poduzeća, za koju godinu razmatrati EU fondove, biti u kontaktu s Ministarstvom, kada dođe trenutak promjene voznog parka, jer bi praksa zamjene vozila, veli nam Milevoj, trebala takva biti i kod nas.

- Pulapromet je komunalno poduzeće koje garantira rad vozačima u zakonskim okvirima, nudi solidna i sigurna primanja, a razlika između gradske i međugradske vožnje je evidentna. Vozači koji voze međugradske linije, često ne spavaju u svojim kućama, radi se i u noćnim satima, naši vozači rade po sedam sati, uz to se može voditi normalan obiteljski život, a prednost je što je kod nas radno vrijeme razumno i u smjenama od sedam sati. Ispuni se fond sati i maksimalno se pazi da se ne prelazi s prekovremenim satima izvan zakona", pojašnjava nam Milevoj dinamiku rada u Pulaprometu.

"Direktor je podigao plaće za 13 posto, u suradnji i s pomoći Grada, bez čega mi ne bi mogli. U svojoj djelatnosti mi ne uspijemo zaraditi te novce", tumači Milevoj činjenicu da se nezadovoljstvo radnika dobrim dijelom primirilo i da je komunikacija uprave s njima sada protočnija i bolja.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter