TREĆI DAN ŠTRAJKA

Brodovlasnik novo ime na listi mogućih partnera: Australac Glen Moroney želi sudjelovati u SPAŠAVANJU ULJANIKA

Australski brodovlasnik u Uljaniku trenutačno gradi polarni kruzer (G. ŠEBELIĆ/CROPIX)

Australski brodovlasnik u Uljaniku trenutačno gradi polarni kruzer (G. ŠEBELIĆ/CROPIX)


Naručitelj luksuznog polarnog istraživačkog kruzera Scenic Eclipse pokazao je određeni interes za uključivanje u traženje rješenja za održivu budućnost Uljanika, te najavio da će o svojim perspektivama, namjerama i potencijalu suradnje uskoro putem izjave informirati i domaću javnost

Uljanikovci su zbog neisplate rujanskih plaća i treći dan u štrajku, samo je za razliku od prva dva dana izostalo uobičajeno okupljanje i prosvjed pred upravnom zgradom. Uljaniku je danas skinuta blokada računa, ali na tom računu još uvijek nema novca za plaće.

Radnici su štrajk provodili obustavom rada na svojim radnim mjestima. Broj onih koji se odlučuju zbog tog razloga doći do radnog mjesta svakim je danom sve manji, pa se tako, što zbog egzodusa kadrova svih profila koji se intenzivirao zadnjih dana, što zbog činjenice da se veliki dio ljudi odlučio koristiti godišnje odmore ili slobodne dane, i danas prilično lako moglo pobrojati one koji su unutar firme bili u aktivnom štrajku. Među njima ni danas nije bilo čelnih ljudi brodogradilišta, Giannija Rossande i Denisa Rabara.

Što se Rabara tiče, nakon incidenta koji se dogodio prvog dana štrajka, kad je pred radnicima morao pobjeći, nije viđen u Uljaniku. Upravo taj događaj stavlja veliki upitnik pred to koliki je manevarski prostor ostavljen bilo kome tko će nakon smjene ove Uprave sutra preuzeti vođenje Uljanika. Koliko strpljenja još imaju oni koji će i od tih novih ljudi očekivati instant rješenja za njihove probleme? Slučaj Denisa Rabara zanimljiv je jer je upravo i on "novi" čovjek, netko tko je do siječanjskih događanja bio voditelj Službe kontrole i primopredaje broda, a onda odlučio preuzeti odgovornost, pa početkom veljače postao direktor Brodogradilišta, a u travnju i član Uprave Uljanik Grupe. I premda s tim svojim stažem nije mogao biti odgovoran za uzroke krize, niti je mogao spriječiti posljedice, za to svoje preuzimanje odgovornosti i on osobno, ali i članovi njegove obitelji, "nagrađeni" su prijetnjama i verbalnim nasiljem koje je kulminiralo spomenutim incidentom i njegovim bijegom iz brodogradilišta. Budući da ni onaj tko poslije Rabara bude spreman preuzeti odgovornost za Uljanik, bez pomoći države i Programa restrukturiranja neće moći učiniti baš ništa, pitanje je hoće li u slučaju takvog "neuspjeha" automatski i sam postati meta, ili će u njegovom slučaju, bez obzira na potpuno opravdane razloge za ljutnju, radnici ipak pokazati malo više strpljenja.

Rossanda u Zagrebu

Što se tiče Rossande, koji je prema nekim informacijama jutro proveo u Ministarstvu financija gdje je razgovarao o detaljima novog Programa restrukturiranja, njega je predsjednik Štrajkaškog odbora Boris Cerovac i danas upozorio da je, nakon što su mu i dioničari na Skupštini nedavanjem razrješnice pokazali nepovjerenje, izgubio sve ovlasti.

"Prvo pitanje koje smo postavili članovima poslovnog savjeta koji su se ipak pojavili u Uljaniku bilo je što gospodin Rossanda uopće radi u Zagrebu i koga on tamo predstavlja? U pregovorima oko Uljanika on nema više koga predstavljati jer su mu vlasnici na Skupštini jasno poručili da on više nije taj koji ima legitimitet. On je znači, nakon toga, sam sebi dozvolio da ide u Zagreb i razgovara. O čemu? Za koga?", kazao je Cerovac.

Direktorima Uljanikovih poduzeća koji su bili na sastanku s predstavnicima Štrajkaškog odbora poručeno je, kazao je, da radnici Uljanika ne žele da Rossanda više išta u njihovo ime razgovara. To se, dodao je, odnosilo i na sastanak koji je u utorak navečer imao s izabranim strateškim partnerom Dankom Končarom i australskim brodovlasnikom i vlasnikom kompanije Scenic Glenom Moroneyem. Naručitelj luksuznog polarnog istraživačkog kruzera Scenic Eclipse pokazao je određeni interes za uključivanje u traženje rješenja za održivu budućnost Uljanika, te najavio da će o svojim perspektivama, namjerama i potencijalu suradnje uskoro putem izjave informirati i domaću javnost.

Luksuzni kruzer

Danas ujutro Moroney se sastao i s predstavnicima sindikata.

"Da bi se izbjegli bilo kakvi nesporazumi, mislim da ne bi bilo korektno da ja prenosim koji su njegovi stavovi, već je na njemu samom da s planovima izađe u javnost. Ono o čemu mogu govoriti je dio razgovora koji se odnosi na dovršetak kruzera, a vlasnik Scenic Grupe iskazao je veliku želju i volju da se s njegovom gradnjom nastavi u Uljaniku, odnosno nadu da zbog događanja u brodogradilištu to neće morati biti učinjeno negdje drugdje. Kazao nam je kako ne bi volio da se ponavljaju problemi koje je dosad imao i da želi da brod bude dovršen i isporučen u određenom roku", kazao je Cerovac.

Polarni kruzer je u Uljaniku porinut zadnjeg dana siječnja ove godine, a problemi o kojima je na govorio brodovlasnik odnose se kako na kašnjenje u njegovoj izgradnji, tako i na zastoj na gradnji i opremanju do kojeg je došlo tijekom štrajka u kolovozu, a koji je ovog puta u zadnjem trenu izbjegnut. Naime, pojedinci u štrajku u utorak su tražili da se, do isplate plaća, rad onemogući i kooperantima koje je za opremanje broda angažirao sam Moroney. No nakon što je Australac zaprijetio da će zbog toga odvući brod iz Pule, i sami organizatori štrajka toj su se ideji suprotstavili, pa se od nje odustalo. Stoga su nastavljeni radovi kooperanata na luksuznom putničkom brodu za oceansku plovidbu svim morima, koji će moći primiti 237 putnika, odnosno s posadom ukupno 409 osoba. U petak bi Štrajkaški odbor trebao donijeti novu odluku o tome hoće li dozvoliti njihovo odvijanje i tijekom narednog tjedna.

Zasad se na "putovanje" polarnim kruzerom može samo u virtualnom svijetu, simulacijom koja se nalazi na internetskim stranicama kompanije Scenic, a umjesto u kolovozu ove godine, kako je prvotno bilo u planu, prve prave putnike kompanija očekuje u sezoni 2019./2020. Scenic Grupa i Uljanik u prosincu prošle godine potpisali su ugovor o gradnji još jednog broda istih karakteristika i izvjesno je da iza interesa ovog brodovlasnika za uključivanje u priču oko Uljanika stoji i želja da i u budućnosti nastavi s gradnjom svoje putničke flote na pulskim navozima. (Milan PAVLOVIĆ)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter