Preskupi smo
Turistički plafon: Hrvatska gubi tržište na Mediteranu, slijedi li slom zbog cijena?
Uz hranu i energiju, turističke su usluge u Hrvatskoj najveći pokretač rasta inflacije. Unazad pak dvije godine, odnosno dvije sezone, toliko su poskupjele da je domaći turizam počeo gubiti tržišni udio na Mediteranu. Stoga se, unatoč dobrim pokazateljima iz predsezone, ipak ne očekuje da bi ove sezone turizam kod nas više trebao biti značajniji pokretač rasta cijena. Jer, budu li restorani i iznajmljivači opet bitnije dizali cijene, procjena je da će to činiti – na svoju štetu. Osim što povećana turistička potražnja utječe na rast cijena turističke ponude, koja se onda odražava na opću razinu cijena, obično je utjecala i na rast cijena u dućanima. Domaćoj se potražnji, kupcima i potrošačima, u sezoni "priključe" i turisti, koji također kupuju u centrima, marketima i lokalnim dućanima uz more. Trgovci to znaju koristiti, kao i dobavljači, pa u sezoni obično još dodatno dignu cijene. Već se može čuti da s početkom lipnja neki već pripremaju nove cjenike.