Od ukupno 17 kilometara skijaških staza, tog je dana na Mölltaleru bilo otvoreno svega 3,7 kilometara i to one na samom vrhu te dvije crvene staze uz glavni restoran. Gornje staze koje kreću s visine od 3.122 metra, i spuštaju se do 2.800 metra, rezervirane su za treninge raznih klubova i reprezentacija
Najdulja skijaška sezona u cijeloj austrijskoj saveznoj pokrajini Koruškoj, uz prvoklasne skijaške staze i pršić u neograničenim količinama, to je stvarnost jedinog ledenjačkog područja u Koruškoj. Riječ je o ledenjaku Mölltaler, udaljen iz Pule svega 370 kilometara. Na nadmorskoj visini od 3.200 metra, ledenjak Mölltaler je naime jedini ledenjak u Koruškoj. "Mölli", kako ga od milja zovu, prima skijaše tijekom cijele godine pa je zbog toga i izabran kao baza za ljetne pripreme austrijske i njemačke skijaške reprezentacije. Nerijetko se na Mölltaleru mogu sresti i hrvatski skijaši.
Najduži skijaški vlak na svijetu
Osim što pruža sigurnost snježne podloge tijekom cijele godine, na tom se ledenjaku dodatno razmišljalo o umjetnom zasnježivanju. Tako je osposobljeno nekoliko skijaških staza čime je omogućen spust do podnožja tijekom zimske sezone. Do samog vrha ledenjaka, na granici s pokrajinom Salzburg, se stiže takozvanim vlakom koji od podnožja brda vozi do srednje stanice, na 2.100 metara nadmorske visine. Odatle kreće gondola do 2.800 metara nadmorske visine. Sve zajedno se uspinje nekih 15-ak minuta. I ondje skijanje može početi. S jedne strane Grossglockner (Veliki Zvonar), a s druge Grossvenediger (Veliki Venecijanac), dva su zaista impozantna vrha Alpa koji okružuju Mölltaler ledenjak.
Stići do tog ledenjaka je jednostavno. Istarskim Ipsilonom vozimo do Kopra odakle uzimamo pravac Ljubljane. Od Ljubljane skrećemo prema Kranju, Jesenicama i naposljetku Karavanke. Put nas dalje vodi u Austriju prema Villachu i Spitalu gdje skrećemo za Lendorf i na koncu za Flattach. U tom mjestu skrećemo u desno i nakon desetak kilometara stižemo na odredište - veliko parkiralište odakle kreće vlak u brdo - Gletscher Express. To je najduži podzemni skijaški vlak na svijetu koji do donje postaje gondole vozi svega osam minuta. No, prije samog ukrcaja, valja kupiti skijaške karte. Dnevna karta za odrasle stoji 47 eura, uz kauciju od pet eura koja s vraća prilokom povratka karte na kasi. Ono što je dobro prije samog ukrcaja na vlak jest veliki video koji u "real time" pokazuje vremenske prilike na vrhu ledenjaka. Tako se jednostavno možemo uvjeriti kakvo nas vrijeme očekuje na vrhu.
Staze na samom ledenjaku nisu zahtjevne. Ima ih od lakših, plave markacije, do crvenih koje su malo zahtjevnije. Dakako ima i crna staza koja je zahtjevna i za vrlo iskusne skijaše. Ono što nam je bilo zaista zanimljivo za našeg posjeta ledenjaku, jest to što nismo zatekli niti jednog "početnika". Sve su mahom bili iskusni skijaši i dakako, takmičari koji su trenirali slalom i veleslalom.
Red magle, red sunca i leda
Ekipa Skijaškog kluba Istra po prvi se put odlučila skijati na Mölltaleru. Uz pisca ovih redaka, put ledenjaka su krenuli Vlado Pliško, Ivan Radolović , Leo Peruško, Vaso Vulin te Boris Paškov i Goran Šebelić. Svi su osim bordera Lea, iskusni skijaši koji su ovaj predivan sunčani dan iskoristili za prvi kriterij snijega i usavršavanje skijaške tehnike. Od ukupno 17 kilometara skijaških staza, tog je dana na Mölltaleru bilo otvoreno svega 3,7 kilometara i to one na samom vrhu te dvije crvene staze uz glavni restoran. Gornje staze koje kreću s visine od 3.150 metra, i spuštaju se do 2.800 metra, rezervirane su za treninge raznih klubova i reprezentacija. Od "naših" smo na ledenjaku sreli dio paraolimpijske reprezentacije Hrvatske predvođene demonstratorom Lukom Dobrinićem. Uz istarske skijaše, bili su i oni iz zagrebačkog kluba Medveščak.
Boravak na ledenjaku treba uzeti za ozbiljno. Prije svega valja se toplo odjenuti i imati uvijek sa sobom kremu za lice i labello. Jer se vremenske prilike na tako velikim visinama mogu odjednom izmijeniti. Mi smo imali sreće jer smo skijali doslovce iznad oblaka. Granica magle, odnosno oblaka je bila na otprilike 2.100 metara nadmorske visine. Sve iznad toga, bilo je obasjano suncem. I to je na tim visinama opasno jer se lako mogu dobiti opekline. Stoga zaštitni sloj kreme na licu nije od zgorega.
Da magla može uistinu uzrokovati probleme pri skijanju uvjerili smo se i sami, jer je u jednom trenutku vjetar podigao oblak koji je obuzeo najnižu stazu na kojoj smo skijali. Usto, bili su uključeni i topovi za umjetno zasnježivanje, pa se na podnožju te crvene staze doslovce nije vidio prst pred nosom. Na sreću, oblak je ubrzo pao i skijanje je bilo savršeno.
Više staze okrenute prema suncu
Mölltaler ledenjak je specifičan jer su njegove najviše skijaške staze cijelog dana okrenute prema suncu. Pa je tako moguće skijati na sunčanoj strani od samog jutra (otvara se u 8 sati). Skijaške staze su otvorene do 16, odnosno neke do 16.30 sati. U to vrijeme vozi i posljednja gondola sve do vlaka. Ondje je neizbježni šator za apres ski zabavu uz glazbu i piće. Zanimljivo je da tijekom ljeta, vlak za osobe koje ne skijaju je besplatan.
No, vratimo se na naše dečke iz Skijaškog kluba Istra. Po njihovim riječima, ovo je bio prvi doticaj sa snijegom u nadolazećoj skijaškoj sezoni. Član predsjedništva kluba Boris Paškov kaže da slijedi niz aktivnosti tijekom zime i proljeća.
- Naši članovi odlaze za tjedan dana na Krvavec gdje ćemo službeno otvoriti sezonu skijanja. I to samo jedan dan. Zatim 6. prosinca odlazimo na vikend skijanje na talijanski Kronplatz - Plan de Corones. Ondje ćemo biti i narednog vikenda. Nakon novogodišnjih fešti, dio naših članova odlazi u Italiju i Sloveniju na skijanje. Dakako Val Gardena i kronplatz prednjače kao destinacije, rekao je Paškov.
Vlado Pliško i Dalibor Buršić predvodit će ekipu koja po prvi put ide u Bosnu i Hercegovinu, točnije na Jahorinu. Osim tih skijanja, klub će gotovo svakog vikenda u veljači i ožuku biti na nekom od "dnevnih" (nama bližih) skijališta. Pred ljeto plan je posjetiti jedan drugi ledenjak, vjerojatno Zermatt u Švicarskoj. (Cristian Bruno GALIĆ, SNIMIO Goran ŠEBELIĆ)