Na 40-godišnjicu boljševičke Oktobarske revolucije započela je serijska proizvodnja prvog Trabanta, modela P50. Prije toga je u razdoblju od godine dana načinjeno i testirano pet prototipova.
Više od jedne godine s proizvodnih su vrpca silazile samo limuzinske inačice. Ime Trabant bilo je doslovni prijevod ruske riječi 'sputnik', direktna posveta sovjetskim uspjesima u osvajanju svemira.
Premda je imao praktično osmišljen putnički prostor, svi koji su željeli prostranije vozilo morali su pričekati 1958., kad je predstavljen P50 Kombi (karavan). Pokretani motorom zapremnine 500 cm³ i snage 18 KS, ti su modeli u proizvodnji ostali do listopada 1959.
Zvao se i Trabant 500, naslijedio ga je model 600, a najveći uspjeh postigao je
legendarni 601, koji je postao vrlo popularan u svim istočnjačkim zemljama, uključujući i Jugoslaviju. Bio je 10 posto jeftiniji od Fiće... (Autor: Dino Milić Jakovlić,
autoportal.hr)