FORQ je stilski zbilja zanimljiva ekipa. Prema vlastitom priznanju vole razne žanrove, od bluesa do Ennija Morriconea i glazbe iz video igara, što se sve čulo preksinoć. Glazbenici u bendu su različiti, gitarist Chris McQueen rockerska je duša benda i na pozornici je u prvom redu uz Heya koji predvodi bend za svojim klavijaturama s kojima ponekad zalazi u psihodeliju. U pozadini su basist Kevin Scott i bubnjar Jason JT Thomas
Backstage Live Jazz Pula ponovo je oživio nakon korona-stanke i to zahvaljujući američkom sastavu FORQ koji se u utorak navečer predstavio na pozornici Istarskog narodnog kazališta – Gradskog kazališta Pula, a nastup benda je bio zakazan još prošle godine, neposredno pred pojavu pandemije. Koncert je zbog toga morao biti odgođen i dobio je novi datum, ali bitno je da nije potpuno otkazan jer se ova manifestacija Puljanima taman bila uvukla pod kožu.
Otvarajući koncert, organizator Dražen Kokanović, predstavio je ovaj kvartet kao bend koji je možda manje poznat, ali čiji su članovi virtuozi s fenomenalnim karijerama.
Četveročlani fusion sastav predstavio se skladbama s četiri albuma, jednom stilskom mješavinom na koju bi dio publike, a da je bilo prostora, vrlo rado zaplesao, za što su neki i našli načina. Uzbuđenje nije skrivao niti osnivač grupe, klavijaturist Henry Hey, objasnivši da je živa svirka, pred publikom, prava stvar, nasuprot online koncertima koji su se zaredali nakon početka pandemije.
- Za ovo živimo, hvala vam na podršci, poručio je publici na svom prvom koncertu u Hrvatskoj.
Ipak, dok se Hey trudio biti što bolji frontman prema publici, čini se kao da u bendu nedostaje komunikacije i kemije, ali možda je to i krivi dojam budući da su se nakon koncerta svi zajedno u predvorju družili s fanovima i potpisivali albume. Inače, odmah nakon pulskog koncerta morali su se spakirati jer su već jučer imali zakazan nastup na slavnom jazz festivalu u švicarskom Montreuxu.
FORQ je stilski zbilja zanimljiva ekipa. Prema vlastitom priznanju vole razne žanrove, od bluesa do Ennija Morriconea i glazbe iz video igara, što se sve čulo preksinoć. Glazbenici u bendu su različiti, gitarist Chris McQueen rockerska je duša benda i na pozornici je u prvom redu uz Heya koji predvodi bend za svojim klavijaturama s kojima ponekad zalazi u psihodeliju. U pozadini su basist Kevin Scott i bubnjar Jason JT Thomas koji će dobiti priliku za jedan eksplozivni i od publike odlično prihvaćeni solo s kojim će okončati službeni dio koncerta.
S druge strane nije baš to tolika raznovrsnost da ne prelazi u rutinu, znaju FORQ biti očekivano jednolični, ali skladbe su im kratke i što je najvažnije, iako možda nije svima po guštu, repertoar koji su izveli u Puli sastoji se mahom od žešćih stvari uz tek pokoju baladu. Ipak te brže stvari tjeraju na muving, praćenje ritma iz kazališnih stolica i zovu publiku da im se prepusti i da zaboravi na sve tako da na koncu ne možemo reći da su dosadni, naprotiv.
Neke od pjesama zvuče baš nekako ljetno i pitamo se kako bi bilo da smo ih preksinoć gledali i slušali na nekom otvorenom prostoru, recimo na Forumu. Sigurno bi bila ludnica jer ovo što izvode vrlo je prijemčivo i za neku širu publiku, nimalo hermetično i kako god to nazivali, s čime god to spajali, u osnovi je to još uvijek onaj prepoznatljivi, stari ali dobrodržeći jazz. Možda taj gospodin više ne nosi odijelo i kravatu, s cvijetom u zapučku i ne drži se strogo uglađenih manira, ali to je i dalje on, uz sve karakteristične osobine. Bitno da je publika bila zadovoljna, a ona je to cijelo vrijeme davala do znanja.
Idući koncert u sklopu 3. Backstage Live Jazza Pula na rasporedu je u četvrtak 15. srpnja kada nastupa kvartet Antonio Sánchez Special Quartet s Donnyjem McCaslinom, Miguelom Zénonom i Scottom Colleyjem.