U predstavi "Bog masakra" na tekst Yasmine Reze, u režiji Renate Carole Gatice, glume Darko Japelj, Luka Mihovilović, Nika Ivančić i Dean Krivačić, scenografkinja je Paola Lugarić, kostimografkinja Sandra Dekanić, oblikovatelj svjetla Dario Družeta, a inspicijent Manuel Kaučić
Snimio Dejan Štifanić
Predstavom "Bog masakra" na tekst Yasmine Reze u režiji Renate Carole Gatice u petak u 20 sati na Maloj sceni Istarskog narodnog kazališta - Gradskog kazališta Pula bit će otvorena nova sezona ove kazališne kuće, najavljeno je na jučerašnjoj presici u INK-u.
Moćna igra
- Ovo je dramska predstava u kojoj će se svaki od posjetitelja moći prepoznati barem u nekoj od situacija u ovih sat i pol moćne igre, rekla je ravnateljica INK-a Gordana Jeromela Kaić. Glume Darko Japelj, Luka Mihovilović, Nika Ivančić i Dean Krivačić, scenografkinja je Paola Lugarić, kostimografkinja Sandra Dekanić, oblikovatelj svjetla Dario Družeta, a inspicijent Manuel Kaučić.
- Jako sam se veselila da ću doći u Pulu raditi, ali na kraju su oni meni došli u Rijeku, kazala je redateljica Renata Carola Gatica, koja je i ravnateljica Hrvatske drame Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca u Rijeci. Tako je većina priprema za predstavu napravljena u Rijeci, a "Bog masakra" finaliziran je u Puli. Gatica kaže kako je našla način da kao redateljica ne bude najbitnija nego da vodi glumce kroz dramski tekst i da taj tekst i njegova autorica izađu u prvi plan.
- Želim da ono što je autorica htjela reći izađe van, a medij za to su glumci, kazala je Gatica i istaknula da u predstavi nema ničeg spektakularnog nego su jedini "spektakl" - tekst i gluma.
Polovica proba sastajala se od sjedenja pred tekstom na francuskom, hrvatskom, engleskom i španjolskom i pokušavali su shvatiti što je autorica htjela reći i kako se to može reći na hrvatskom. Koristili su prijevod Ksenije Jančin. Jedino su promijenili to da se predstava događa u Zagrebu umjesto u Parizu.
Padaju maske
Jedan par u predstavi je istospolni, iako redateljica napominje da se predstava ne bavi istospolnim brakovima, gay brakovima koji imaju djecu ili sličnom tematikom, nego se predstava bavi roditeljima, no bit će onih koji će na drugi način shvatiti ovu predstavu.
- Veseli me da ćemo moći pružiti nešto što je drugačije od repertoara pulskog kazališta, ali nije alternativno ili konceptualno nego je jako jednostavno, kaže Gatica.
Iako se predstava bavi roditeljima i roditeljskim instinktom, nitko od glumaca nema djecu, no glumac Dean Krivačić ističe da puno njihovih prijatelja imaju djecu i to točno to godište koje se spominje u tekstu. On promatra koliko se sve promijenilo od vremena kada su roditelji njega odgajali. Kazao je i da je druga tema predstave politička korektnost koja uzima sve više maha pa se vidi što se događa kada padaju maske.
- Nemamo iskustvo roditeljstva, ali gledali smo iskustvo naših roditelja tako da njihove instinkte koje su preslikavali na nas nosimo, iako nemamo djecu. Dovoljno je sjetiti se naših majki i očeva, što su radili kada smo mi bili u takvim situacijama, kada je mene netko gurnuo u školi. Mislim da svatko može ispričati svoju priču tako da je jako zanimljivo iz perspektive neke druge generacije to preslikati u scensko iskustvo koje možda nije direktno, ali je sigurno prisutno, kazao je Japelj, a redateljica očekuje da će priča biti zanimljiva i roditeljima koji nemaju djecu.
- Nema nikakve mistifikacije, ovo nije predstava u kojoj će se morati čitati određeni slojevi osim onih prirodnih koje inače razumijemo kada smo u bilo kakvoj komunikaciji, sukobu ili obrambenoj snazi nečega što nam je sveto, kazao je Luka Mihovilović.
Nika Ivančić je istaknula da je radeći na predstavi puno naučila od svih, pogotovo od Japelja.
- Jako sam se bojala kako ću izvesti ovo na scenu jer nemam te godine niti to iskustvo i najviše sam inspiraciju crpila od svoje mame koja je prava zaštitnička "lavica". Unatoč tom strahu mislim da smo svi dorasli tom zadatku i nećemo nikog razočarati, poručila je Nika Ivančić.
Paola Lugarić koja je već pokazala da zna svoj posao, kaže da je scenografija koju je napravila vrlo jednostavna, ne oduzima pažnju, sve je monokromno. Radi se o interijeru stana jedne imućnije zagrebačke obitelji, a na taj su način pokušali napraviti da priča više dođe do izražaja, da nema nikakvih popratnih senzacija.
"Bog masakra" se reprizira u subotu, nedjelju, utorak i srijedu u 20 sati.