(Hina/EPA)
Operni ansambl Hrvatskoga narodnog kazališta u Splitu u petak, 25. veljače premijerno će izvesti operu Giuseppea Verdija "Krabuljni ples" u režiji Gorana Golovka i pod ravnanjem maestra Ive Lipanovića.
Premijerna izvedba jednoga od najpopularnijih i najcjenjenijih Verdijevih djela, ljubavne priče s političkom urotom u pozadini, bit će posvećena maestru Nikši Barezi, a nastupit će tenor Max Jota u ulozi Riccarda, bariton Matija Meić kao Renato, sopranistica Daniela Schillaci kao Amelia i mezzosopranistica Terezija Kusanović kao Ulrica.
Intendant Srećko Šestan napomenuo je da će "Krabuljni ples" nakon 40 godina ponovno biti na sceni splitskoga kazališta, podsjetivši da je riječ o 23. od 28 opernih djela koja je Verdi napisao u svom punom zanosu.
Smatra da su s "Krabuljnim plesom" pogodili baš u ovom vremenu napetosti u svijetu jer predstava pokazuje što se može dogoditi u takozvanim zakulisnim igrama.
Ravnatelj opere maestro Jure Bučević sretan je što splitski HNK može iznijeti takav operni naslov. U vrijeme kada se, kako je rekao, nekakvo cerećenje i odmak od stvarnosti prikazuju kao umjetnost, opera je zadržala čiste obrise i formu te daje nadu ovom svijetu kakav god on bio, ali i nudi optimizam i pogled u bolju budućnost.
U ponedjeljak, 28. veljače operom će prvi put ravnati dirigent Veton Marevci, koji je rekao da mu je to treća opera koju radi i prvi Verdi, što je za svakog dirigenta poseban trenutak u karijeri. Smatra da je riječ o najemotivnijem Verdijevu naslovu u kojemu je ljubavna tematika u središtu radnje, a ne nešto ispod, što samo gura radnju naprijed, glavni je fokus na ljubavnom trokutu, dok je politička urota manje bitna.
Verdi se po redatelju Goranu Golovku u "Krabuljnom plesu" usudio razobličiti svijet iza maski i to je, smatra, napravio sa svojim libretistom Antoniom Sommom vrlo uspješno u jednom vrlo čistom i linearnom dramaturškom razvoju priče koja se lako prati. S druge strane, nastavio je, pruža mogućnost za raznovrsne scenske interpretacije i davanjem mašti na volju.
Scenograf je Marin Gozze, kostimograf Mladen Radovniković, zborovođa i suradnik dirigenta Veton Marevci, scenski pokret potpisuje Lev Šapošnikov, oblikovatelj svjetla je Srđan Barbarić, a autor videa Darko Škrobonja.
Reprizne izvedbe najavljene su za 27. i 28. veljače.