Prvi električni tramvaj s dvije linije svečano je inauguriran 23. ožujka 1904. godine, u 9 sati ujutro ispred Mornaričkog kasina, danas Dom HB-a. Na obje linije samo u prva četiri mjeseca prevezeno je 410.000 putnika * Na današnji dan, 15. lipnja 1934. zadnji je put vozio pulski tramvaj, koji je tehničkim napretkom nakon Prvog svjetskog rata, postupno gubio na značaju, a počeli su prometovati i autobusi
Nepunih dva mjeseca nakon što je otvorena prva pulska javna elektrana u Vergerijevoj ulici, prvi električni tramvaj s dvije linije svečano je inauguriran 23. ožujka 1904. godine, u 9 sati ujutro ispred Mornaričkog kasina (danas Dom HB-a), na raskrižju Arsenalske i Flaciusove ulice. Motorna kola i i dvije prikolice bile su obojene u kombinaciju crvene i krem boje, s grbom grada Pule na sredini njihovih bočnih stijena. Prvog dana tramvajskog prometa prodano je 6.500 karata, a u dva naredna dana čak 11 tisuća karata. Na obje tramvajske linije samo u prva četiri mjeseca prevezeno je 410.000 putnika, a tramvaji su prešli 126.000 kilometara. Za razliku od Zagreba, Osijeka, Rijeke, Opatije, Rovinja, Dubrovnika, u kojima su tramvaje isprva vukli konji, pulski je tramvaj jedini koji je od od početka pokretan na električni pogon. Tramvaj je postao ponos grada, istaknule su više muzejske kustosice Katarina Pocedić i Gordana Milaković prilikom večerašnjeg otvaranja izložbe "Pulski električni tramvaj 1904. - 1934" u pulskim tunelima Zerostrasse, čija su četiri podzemna kraka poslužila za čim vjernije prikazivanje tadašnje tramvajske trase.
Naime, linija 1 prometovala je od Mornaričkog kupališta preko bulevara i rivom do željezničkog kolodvora , a vrijeme vožnje trajalo je 19 minuta. Linija 2 vozila je od Mornaričkog kasina do Arene i natrag, dok je 16. kolovoza 1909. uvedena i Linija 3 koja je vozila do Šijanske šume, a dvije godine kasnije i do Crkve Gospe od Milosti. Ukupna dužina pulske tramvajske pruge izgrađene do 1911. bila je 7,274 kilometara, a remiza je izgrađena na kraju današnje Revelanteove ulice.
Uvođenje tramvajskog prometa bilo je rezultat socijalno-urbane i demografske ekspanzije Pule koja je 1880. godine imala 24.937, a već 1910. čak 57.755 stanovnika.
Izložba autora Gordane Milaković, Katarine Pocedić i Gracijana Kešca - u produkciji Povijesnog i pomorskog muzeja Istre iz čije je građe za ovu priliku izabrano 127 muzejskih predmeta - otvorena je u povodu 115. godišnjice inauguracije pulskog tramvaja i (točno na današnji dan) 85. obljetnice posljednje vožnje tramvaja. Pulski električni tramvaj vozio je posljednji put 15. lipnja 1934. godine. Tehničkim napretkom nakon Prvog svjetskog rata, tramvaj postupno gubi na značaju; putnika je bilo sve manje, a počinju prometovati i autobusi.
-Pulski električni tramvaj ostaje živjeti u povijesnoj memoriji ovog grada, ostao je i kao tiha patnja građana koji se s nostalgijom sjećaju da je vozio ovim gradom, kazao je ravnatelj muzeja Gracijano Kešac. Prilikom skore promocije kataloga planira se prezentirati novi projekt inženjera Livija Nefata i njegovih suradnika koji su izradili projekt obnove i revitalizacije pulskog tramvaja. "Možda jednog dana tramvaj bude ponovno prometovao ulicama našeg grada", dodao je Kešac.
-Pula je oduvijek bila grad, i u doba Rima i u doba Castropole u srednjem vijeku, i u doba Austro-Ugarske, i kao svaki grad imala je uspone i padove . Austro-Ugarska je, očito, bila doba uspona, kazao je pročelnik županijskog Odjela za kulturu Vladimir Torbica, poželjevši da ovu izložbu pogleda puno više Puležana nego turista.