(Hina/EPA)
Izložba "Krajolici sjećanja u grafitima", temeljena na fotografijama koje su proteklog desetljeća snimili istraživači na području Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Srbije otvorena je u petak u Rijeci, u prostoru Exportdrva.
Fenomen političkog grafita istraživali su i bilježili fotografski Roswitha Kersten-Pejanić, Vjeran Pavlaković, Eric Ušić i Kevin Kenjar.
Te fotografije na eksplicitan način prikazuju političke sukobe i ideološke premise, povijesne razdore i mnogostruke slojeve prošlosti, kao i odnose identifikacije unutar i izvan različitih grupa, navedeno je pratećem materijalu.
Roswitha Kersten-Pejanić se bavi istraživanjem jezičnih krajolika u Hrvatskoj, s fokusom na Domovinski rat i područje koje je tijekom rata bilo pod okupacijom pod nazivom "Republika Srpska Krajina". Bilježi grafite u pretežno ruralnim regijama oko Knina, Petrinje, Karlovca i Vukovara. Istraživački projekt provodi na Sveučilištu u Rijeci.
Vjeran Pavlaković istražuje spomenike i kulturu sjećanja materijaliziranu u javnom prostoru, kao i rasprave i diskurse koji ih prate. Izvanredni je profesor na Odsjeku za kulturalne studije na riječkom sveučilištu.
Eric Ušić radi na svojoj doktorskoj disertaciji na Fakultetu za društvene znanosti Sveučilišta u Ljubljani. Područje njegova interesa su politički grafiti iz Drugog svjetskog rata i neposredno nakon njega u Istri, kojima su se iskazivali stavovi o Narodnooslobodilačkoj borbi te razgraničenju teritorija u Istri.
Kevin Kenjar je proteklih sedam godina proučavao grafite kroz jezične varijacije u javnom prostoru, na području Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Srbije.
Ulaz na izložbu je besplatan, a ostaje otvorena do 20. prosinca.
Organizira je Centar za napredne studije Sveučilišta u Rijeci, a održava se u sklopu programa „Krajobrazi sjećanja“ programskog pravca Doba moći, sastavnog dijela programa Rijeke 2020 – Europske prijestolnice kulture.