(Hina/EPA)
Hrvatska sekcija Međunarodnog udruženja likovnih kritičara - AICA (HS AICA) dodijelila je svoju godišnju nagradu Mladenu Lučiću za njegov kritičarski i kustoski rad za 2020. godinu.
Nagrada mu je dodijeljena na Godišnjoj skupštini HS AICA za 2021. godinu, a bili su nominirani još Darko Fritz i Ivana Mance, izvijestila je HS AICA.
Kako se ističe u obrazloženju nominacije za Godišnju nagradu, predlagatelja Igora Loinjaka, kritičarski i kustoski je rad Mladena Lučića mnogobrojan i raznovrstan, a svojim tekstovima još od ranih osamdesetih godina doprinosi jačanju institucije likovne kritike u Hrvatskoj.
Podsjetio je kako je u tom razdoblju nominiran za rad na monografskim knjigama o Đorđu Jandriću, Fulviju Juričiću, Nikolini Ivezić, a i organizirao je niz izložbi koje je popratio svojim kritičkim tekstovima. Među ostalim, bile su to izložbe Damira Babića, Vedrana Ružića, Bojana Šumonje, Alema Korkuta, Saše Pančića i druge.
U sklopu Mediteranskog kiparskog simpozija napisao je tekst izložbi „40 godina MKS-a i Denis Krašković – Puž“, bio je član Stručnog savjeta Udruge Mediteranski kiparski simpozij, Labin, član vijeća za vizualne umjetnosti Grada Pule, član je Umjetničkog savjeta Gradske galerije Labin te stručni suradnik Galerije Kranjčar, Zagreb.
Ćlan je evaluacijskog odbora za vrednovanje umjetničkih projekata i formiranje umjetničkog fundusa umjetnika na Sveučilištu u Rijeci, stručnog žirija na 1. Vodnjan film festivalu u Fažani, te suradnik na projektu Europske unije: West Balkans Call / Creative Europe (Temišvar – Novi Sad).
Bogata karijera još od polovice sedamdesetih godina
Mladen Lučić (Zagreb, 1955) diplomirao je povijest umjetnosti 1983. godine na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, a od 1975. radi kao stručni suradnik u Galeriji Studentskog centra te od 1978. godine i koncertni program u Klubu SC-a. U "Studentskom listu” počinje objavljivati likovne kritike 1975. godine, a potom za "Polet”, "Start”, "Danas”, "Vjesnik” i brojne druge novine i časopise.
Kao kustos u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti (ondašnje Galerije grada Zagreba) zapošljava se 1983. godine, a 1991. godine dragovoljno odlazi u Domovinski rat, te je jedan od osnivača "Studija ZNG”, gdje radi kao ratni snimatelj, producent, montažer i realizator video filmova, posebno se baveći stradanjima hrvatske spomeničke baštine.
U Muzeju suvremene umjetnosti 1992. godine osniva AV Centar te snima, montira, realizira i arhivira video zapise o hrvatskoj i inozemnoj suvremenoj umjetnosti. Autor je više dokumentarnih filmova o temama i autorima suvremene hrvatske i svjetske umjetnosti (Ferdinand Kulmer, Jakov Bratanić, David Byrne, Chen Zhen, Kartografi, Exat 51 i konstruktivistčka umjetnost u Hrvatskoj, Hrvatska na Biennalu u Veneciji 1993...).
Od 1995. do 2001. organizator je i koautor međunarodne izložbe o novim medijima u likovnim umjetnostima pod nazivom Mediascape, a 2002. godine autor velike reprezentativne izložbe Zlatna žetva – suvremena kineska umjetnost. Iz Muzeja suvremene umjetnosti odlazi 2005. godine.
Na prvom međunarodnom likovnom nastupu nove hrvatske države 1993. godine na Biennalu u Veneciji, pomoćnik je nacionalnog komesara Igora Zidića, te radi na organizaciji i promociji izložbe i piše tekstove u katalogu. Harald Szeeman imenuje ga savjetnikom za Hrvatsku sekciju na izložbi „Blut & Honig – Zukunft ist am Balkan” 2003.godine u Beču. Od 2000. godine radi likovni program u Savičenti kao vanjski suradnik grupe „Šikuti Machine”, te je tamo realizirao tridesetak izložbi suvremenih hrvatskih umjetnika.
Ravnatelj je Javne ustanove Pula film festival od 2004. do 2006. godine te je realizirao tri Festivala igranog filma. U Istri realizira više dokumentarnih filmova o istarskoj tradicionalnoj glazbi i kulturnoj baštini. Do umirovljenja 2020. radi kao kustos u zvanju muzejskog savjetnika u Muzeju suvremene umjetnosti Istre u Puli, gdje je uz poslove vezane uz osnivanje i funkcioniranje Muzeja priredio pedesetak samostalnih, monografskih i problemskih izložbi.
Bio je članom mnogobrojnih ocjenjivačkih sudova i organizacijskih odbora različitih problemskih i skupnih izložbi, član Vijeća za Medijsku kulturu Ministarstva kulture RH od 2000. do 2008., Vijeća za likovnu kulturu grada Pule (2005. do 2007. i od 2017. godine do danas), Vijeća za međunarodnu suradnju Istarske županije (2008. – 2016,) kao i izvršnog odbora hrvatske sekcije AICA-e.
Radio je i na Danima hrvatskog filma, Split Film Festivalu, pisao tekstove u katalozima za oko dvjestotinjak izložbi suvremenih hrvatskih i međunarodnih umjetnika, a autor je pedesetak problemskih, studijskih i monografskih izložbi.
HS AICA dodjeljuje godišnju nagradu članovima koji su pisanjem ili radijskim, internetskim i televizijskim emisijama unijeli u likovnu kritiku, pisanje i govor o suvremenoj umjetnosti novi duh i senzibilitet, nove teme i pristupe, stvarajući novu publiku i nove odrednice za kvalitetan razvoj likovne kritike u Hrvatskoj.
Dobitniku će se objaviti knjiga tekstova, on se obavezuje dovršiti publikaciju do kraja iduće kalendarske godine, ako HS AICA za knjigu osigura potrebna sredstva, a HS AICA se obvezuje prijaviti publikaciju na natječaje za financiranje javnih potreba u kulturi te osigurati njezinu produkciju, distribuciju i promociju.