BATANA

IZLOŽBA U CENTRU VIZUALNIH UMJETNOSTI Crno-bijeli fotografski formati Mladena Boljkovca

| Autor: Nina ORLOVIĆ RADIĆ
Ermano Bančić, Lavoslava Benčić i Mladen Boljkovac

Ermano Bančić, Lavoslava Benčić i Mladen Boljkovac


Iako motivi baliranog sijena nose u sebi još uvijek čarobni dah prošlosti, autor se našao zatečen pred jasnim argumentima kako u današnje vrijeme nije moguće potpuno izbjeći uplitanje ljudi u prostore i prirodne tokove u njima, zapisala je u predgovoru kataloga kustosica izložbe Lavoslava Benčić

 

U Centru vizualnih umjetnosti Batana otvorena je izložba fotografija pod nazivom "Slobodni, a Zatočeni", autora Mladena Boljkovca. Riječ je o tridesetak crno-bijelih fotografija, snimljenih za vrijeme boravka u Toscani, kada su se u fokusu autorovog interesa našli balirani snopovi sijena. Ponajviše iz razloga jer je zapis snimljen u crno-bijeloj tehnici, fotografije odišu starinskim štihom i promatrača vraćaju u prošlost. Kustosica izložbe Lavoslava Benčić, rekla je da je ova kolekcija fotografija hommage opredijeljenosti regije Val di Cecina u Toscani za trajno održivu poljoprivredu.

Dah prošlosti

- Iako motivi baliranog sijena nose u sebi još uvijek čarobni dah prošlosti, autor se našao zatečen pred jasnim argumentima kako u današnje vrijeme nije moguće potpuno izbjeći uplitanje ljudi u prostore i prirodne tokove u njima, naglasila je kustosica, podsjetivši i da je do konca prošlog stoljeća u većini

europskih zemalja ručni proces prerade trave u hranu za stoku zamijenjen strojnim baliranjem sijena. Time je gotovo iskorijenjen tradicionalni način ručnog sažimanja osušene trave u stožaste tvorevine, koje su stoljećima samo djelomično odolijevale utjecajima vjetra i vlage.

- Mladen Boljkovac se odlučio slobodu u prostoru prikazati dinamično komponiranim kompozicijama, a zarobljenost materije izraziti crno-bijelim tonovima analogne fotografije. Autor se oslanja na najstarija načela smještaja elemenata u prostor. Boljkovac je otkrio u području Val di Cecine sjajan teren za promatranje i dokumentiranje ovih načela u prirodnom okruženju. On ih ovdje koristi sa zadivljujućim osjećajem, spretnošću i proživljenošću. Taj prostor sadrži ciljeve koji za Boljkovca imaju pozitivne psihološke vrijednosti. Privlačna snaga valjkasto oblikovanog baliranog sijena pobudila je u njemu potrebu za istraživanjem, približavanjem, obilaženjem objekata, interaktivnošću i imerzivnom iskustvu naigraćem prostoru (okolini).

Interakcija

Ono što određuje njegovo iskustvo i ponašanje na tom terenu nisu niti nagoni, niti vanjski podražaji, već je to interakcija osobe i situacije u dinamičkom polju, zapisala je u predgovoru kataloga Lavoslava Benčić.

- Kompozicije Boljkovčevih fotografija ponuđene u postavu na izložbi u CVU Batana skloni smo nadopuniti informacijama koje nedostaju: zatvoriti prostor, dovršiti volumene, ignorirati praznine među formatima. Na taj način mi sami stvaramo nama već poznate oblike i čitave situacije. Postajemo sudionici Boljkovčevoga viđenja i subjektivno doživljavamo udoline i brežuljke Val di Cecina, piše kustosica postava. Izložba se može pogledati do 21. prosinca. 

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter