(Hina/EPA)
Samostalnom izložbom "Fragmenti prolaznosti", što se otvara u subotu, 7. ožujka u zagrebačkoj Galeriji ULUPUH, fotograf Mario Majcan na novi način obrađuje temu recikliranja, stvarajući od otpada umjetničke kompozicije.
"Približavajući se objektivom fotografiranom objektu, koji je prethodno bio odbačen kao otpadni materijal, Majcan na svojevrstan način taj objekt reciklira, pritom ostajući vjeran fotografskom mediju, ne upuštajući se u manipulacije računalnim programima", ističe se u najavi izložbe.
Tako kroz Majcanove fotografije objekti koji prethodno nisu imali umjetničku, već samo uporabnu vrijednost, koju su s vremenom izgubili, dobivaju nova estetička svojstva, pa razne cijevi, žice, dijelovi automobila, čak i gume, postaju elementom umjetničke kompozicije, koja iz nekadašnje čiste figuralnosti prelazi u apstrakciju.
Po riječima autorice predgovora Vesne Kedmenec Križić, autor je iščitao svojom kamerom nove vrijednosti toliko nam mrskog otpada te se suprotstavljajući uobičajenoj paradigmi da je otpad apriori estetski neprihvatljivi izvor inspiracije, viđenje odbačenih predmeta odmaknuo od njihovog primordijalnog značenja.
"Dobrim odabirom kadra, fokusirajući pogled na stvarni/tvarni sukus predmeta dat će viđenim objektima istovremeno i poetični karakter kroz osobni pristup 'tresh art' estetici", ustvrdila je.
Mario Majcan (1966.) studirao je na Muzičkoj akademiji te se zaposlio na Hrvatskoj radioteleviziji. Svoje fotografske radove prvi puta izlaže 1994. u Umjetničkom paviljonu na izložbi " Hrvatska fotografija", nakon čega je imao više samostalnih i grupnih izložbi.
Najčešće radi reklamne, arhitektonske i portretne fotografije. Član je ULUPUH-a, Hrvatske udruge likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti.
Izložba se može razgledati do 16. ožujka, uz slobodan ulaz.