IZLOŽENO 40-AK OBITELJSKIH PORTRETA

Izložba Dinka Bićanića otvorena u Gradskoj galeriji Labin

| Autor: Branko BIOČIĆ

Ono što prvo privlači pažnju jest svojevrsna točnost. Naime, svi radovi, svih 38 uistinu i predstavljaju Bićaniće, nema na slikama nikoga i ničega što nije Bićanić. Osim što svaka slika precizno odgovara nazivu predstavljajući po jednog Bićanića, one su sve međusobno različite, iz čega proizlazi da ima 38 Bićanića, napisao je u predgovoru kataloga izložbe Boris Greiner

      

U Gradskoj galeriji Labin otvorena je samostalna izložba Dine Bićanića pod nazivom "Bićanići". U ime Gradske galerije Labin svima prisutnima obratila se Gloria Sellan, koja je uvodno predstavila autora i izložene radove. Izložbom "Bićanići", na kojoj izlaže 40-ak obiteljskih portreta i autoportreta, prvi puta se predstavlja labinskoj publici.

Svojevrsna točnost

- Ono što prvo privlači pažnju jest svojevrsna točnost. Naime, svi radovi, svih 38 uistinu i predstavljaju Bićaniće, nema na slikama nikoga i ničega što nije Bićanić. Osim što svaka slika precizno odgovara nazivu predstavljajući po jednog Bićanića, one su sve međusobno različite, iz čega proizlazi da ima 38 Bićanića. Osam ih je nacrtano olovkom na plahtama, a 30 kavom na papirnatim ubrusima. Obitelj Bićanić živi na Hvaru i bavi se turizmom, iznajmljivanjem apartmana. Majka, otac, dva sina, supruga jednoga od njih i njihovo troje djece. Nacrtani su u prirodnoj veličini, reklo bi se 1:1, s obzirom na klasični format plahte. Također, sudeći po mrljama raznih oblika i veličinama na plahtama, ispada da su one bezbroj puta upotrijebljene, sve dok konačno nisu i umirovljene, a potom, umjesto da ih se baci, Dino im je poklonio novu inkarnaciju, koja bi im vrlo lako mogla osigurati i vječni život u kakvom značajnom svjetskom muzeju. Samo što, nažalost, dotični muzeji imaju čvrsto zatvorene uši i potrebno je glasno vikati, a Dino je prilično tih, gotovo da uopće i ne govori. Kad bi ti muzeji kojim slučajem imali i neke doušnike, oni bi im smjesta dojavili kako serija portreta na plahtama precizno ilustrira hrvatsku današnjicu, i to kroz njenu najsnažniju ekonomsku granu. U kojoj ima bezbroj Bićanića koji na pet ili šest mjeseci godišnje sele na rezervne lokacije, garaže, podrume, tavane i slično, zato što iznajmljuju svoje domove, kao da ih je plimni val turizma odnio u privremene špelunke i odložio na te stare plahte, napisao je u predgovoru kataloga izložbe Boris Greiner i dodao: "Istina je nešto drugačija, bio je u pitanju plimni val, ali onaj pravi, morski, koji je pred dvije godine potopio Hvar, a ujedno i portrete nacrtane na novim plahtama što ih je Dino složene držao u podrumu. Pa bi se moglo reći kako je serija nastala u suradnji s prirodom, priroda je dodala svoj layer, pobrinula se da slike dobiju na autentičnoj uvjerljivosti, da njihova mjestimična požutjelost preuzme formu što plahtama i inače daje često preklapanje, odlaganje, pranje i peglanje, jednom riječju, trošenje. Plimni je, dakle, val, vođen od strane prirode, a u funkciji koautora, otisnuo svoj pečat, te time fermentirao značenje. A moglo bi se reći i kako je zapravo zatvorio ciklus, budući da je kontekst tog portreta potakla priroda posredstvom ljepote i privlačnosti morske obale i tako dalje, što je između ostalog i dovelo do neprirodna sezonskog seljenja."

- Preostalih 30 Bićanića, zahvaljujući formatu, tehnici, pa i uvijek istom kadru, predstavljaju koherentnu cjelinu, čija konceptualna platforma proizlazi iz činjenice da se radi o autoportretima, no da njihova međusobna različitost sugerira 30 portreta raznih slikara, napravljenih na isti način, koji portretiraju autora.

Slikarska istraživanja

Varijacije na temu širokog su spektra te premda bi se njihova različitost mogla pripisati različitim stanjima autorova duha, ipak su one ponajprije rezultat neobična slikarska istraživanja u kojima autora ne zanima izraz određena duševna stanja, koje je ionako, sudeći po okolnostima, više manje nepromijenjeno, odnosno jednako nisko, nego mogućnosti različita predstavljanja uvijek istog lica, posredstvom slikarske vještine pronalazeći inovacije unutar zadana okvira, ističe Boris Greiner.

Prisutnoj publici na otvorenju se obratio i sam autor, Dino Bićanić, uputivši riječi zahvale, a u ime Grada Labina izložbu je otvorio zamjenik gradonačelnika Zoran Rajković. Izložba u Gradskoj galeriji Labin ostaje otvorna do 12. listopada, a realizirana je uz potporu i suradnju Pučkog otvorenog učilišta Labin, Grada Labina, Istarske županije i Ministarstva kulture Republike Hrvatske.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter