VEČERAS UMJETNIČKI ISKAZ U GRADSKOJ RADIONICI

IL BUGIARDELLO: Vrijeme je za - Pina Ivančića!

| Autor: Zoran ANGELESKI
Pino je dugo bio član Gustapha y njegovih dobrih duhova

Pino je dugo bio član Gustapha y njegovih dobrih duhova


Na alternativnoj kulturnoj sceni poznat je još od početka 70-ih, kada ulazi u krug konceptualaca. Njegovo iskustvo radnika u Uljaniku osiguralo mu je pravo na daljnju radikalizaciju umjetnosti

Istaknuti pulski multimedijalni umjetnik Pino Ivančić (umjetničkog imena i.j.pINO) svoj najnoviji umjetnički iskaz pod nazivom "Il BuGIardello" predstavlja večeras u 20 sati u vrtnom prostoru pulske Gradske radionice.

Sloboda izražavanja

Uvodeći nas u temu, i.j.pINO objašnjava da danas i u užem umjetničkom i u širem društvenom polju dominira ideja o umjetnosti kao autonomnoj djelatnosti, temeljno različitoj od svih ostalih ljudskih djelatnosti. U umjetnosti se viđa slobodu izražavanja i emanaciju ljudskog duha, ali joj pripisuju inherentnu političnost. Ova potonja upravo umjetnosti dodjeljuje pravo političko poslanje, baš zato što je smatra izuzetom iz odnosa moći koja premrežuje društvo.

- Oslobađanje umjetnosti formalno-tehničkih okvira (mediji, normativni kriteriji), a u konačnici i od stiska države, arkadijskoj slici te umjetničke sfere prići će s leđa u pokušaju da otkrije što nam skriva izvan sfere umjetnosti i reflektira u njoj. Polazeći od toga da je umjetnost dio društva, a da je društvo oblikovano podjelama, razmotrit će kako se specifični odnosi klasnih snaga van sfere umjetnosti reflektiraju u njoj, kaže ovaj umjetnik.

Josip Pino Ivančić performer je, likovni umjetnik i glazbenik iz Pule. Na alternativnoj kulturnoj sceni poznat je još od početka 70-ih godina, kada ulazi u krug konceptualaca. U to vrijeme s prijateljima stvara 'mental spirit music', a pod utjecajem Beuysa započinje proces stvaranja tzv. "socijalne skulpture", čime već tada pripada nevelikoj skupini konceptualnih umjetnika koji su angažirano propitivali socijalistički vrijednosni sustav, ponajprije smisao rada i poziciju radnika.

Radikalizacija umjetnosti

Njegovo iskustvo radnika u brodogradilištu Uljanik osiguralo mu je pravo na daljnju radikalizaciju umjetnosti. Tijekom 80-ih svoje umjetničke interese ostvaruje u okviru spajanja medija glazbe, performansa i likovne umjetnosti, a od 90-ih javnost ga poznaje kao jednog od najprovokativnijih hrvatskih performera te kao alternativnog novomedijskog eksperimentatora. Ulaz na programske aktivnosti Gradske radionice je slobodan.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter