(Hina/EPA)
Izložba “Mirko Ilić - Iz povijesti ljudske gluposti - dizajnerska povijest svijeta" Hrvatskog dizajnerskog društva (HDD) idući tjedan gostuje u Sisku i Bihaću.
Otvorit će se na dvije nove lokacije u dva grada - 9. studenog u Holandskoj kući u Sisku, a dan kasnije, u Gradskoj galeriji u Bihaću u Bosni i Hercegovini.
Prvi put predstavljena u HDD galeriji u rujnu, a nakon toga u Galeriji HUiU u Puli, izložba daje panoramski prikaz Ilićevog rada, od plakata, preko novinskih naslovnica i ilustracija do stripova.
HDD najavljuje da će u idućih godinu dana izložba posjetiti još i Split, Osijek, Rijeku, Koprivnicu, Podgoricu, Sarajevo i Ljubljanu, a dogovaraju se i dodatna gostovanja.
Koncept izložbe, kao i novoobljavljene knjige "Iz povijesti ljudske gluposti – Dizajnerska povijest svijeta" oslanja se na komunikacijsku snagu dizajna i ilustracija Mirka Ilića, njihovu sposobnost da na vizualan način artikuliraju problematiku nekih od najkompleksnijih društvenih i političkih tema našeg i prošlih vremena, ističe se u najavi.
Ilić je kao dizajner, art direktor, i ilustrator za brojne novine i magazine – Polet, Start, Danas, Panorama, Time, New York Times, Wall Street Journal i druge ostavio snažne vizualne komentare na aktualna društvena i politička zbivanja u vremenskom rasponu od početka svoje karijere u drugoj polovici 1970-ih sve do danas, dodaje se.
Osim novinskih i magazinskih naslovnica i ilustracija predstavljen je niz plakata i stripova, a svi zajedno čine panoramu proteklih 120 godina (ugrubo od 1900. do 2021.) sagledanu kroz prizmu njegova opusa.
"Osmišljena za mali izložbeni prostor, bez pretenzija da bude sveobuhvatna retrospektiva jednog od najistaknutijih svjetskih dizajnera, izložba tako pruža priliku za nov način sagledavanja starijih ostvarenja iz jugoslavenske faze karijere do 1986. i onih nastalih u Sjedinjenim Državama od tada do danas, uključujući i rijetko izlagane radove, ili one koji su rijetko prikazivani zajedno", dodaje se.
Iz HDD-a kažu kako je izložba predviđena za daljnju evoluciju i putovanje u proširenim ili suženim iteracijama, ovisno o kontekstu i mjestu izlaganja, pa se dominantno služe digitalnim isprintima (i u manjoj mjeri originalima).
Kroz Ilićeve radove posjetitelji će se podsjetiti na ključne znanstvene i političke teorije novije povijesti, tehnološke prekretnice, ratne sukobe i zločine, manifestacije zla i gluposti, različite emancipatorske pokrete i revolucije, političke skandale i krize, zaključno s pandemijom koronavirusa.
Uz izložbu je objavljena knjiga "Mirko Ilić: Dizajnerska povijest svijeta" koja na 104 stranice teksta i reprodukcija u boji daje kompletan sadržaj izložbe u džepnoj formi.
Mirko Ilić (Bijeljina, 1956.) završio je Školu primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu, gdje od sredine 70-ih do sredine 80-ih objavljuje stripove i ilustracije te dizajnira za širok raspon klijenata – od omladinskog tiska, diskografskih tvrtki i kazališta do utjecajnih političkih magazina i novina.
Već 1986. dolazi u Sjedinjene Države gdje radi za mnoge od najvažnijih američkih i svjetskih magazina i novina. Time Magazine ga 1991. imenuje art direktorom zaduženim za svoja međunarodna izdanja, godinu dana kasnije postaje art direktor Op-Ed stranica New York Timesa, a 1995. osniva Mirko Ilić Corp, studio za grafički dizajn i 3-D računalnu grafiku i filmske špice.
Sa Stevenom Hellerom suautor je deset knjiga, za svoj rad dobio je brojne nagrade, radovi su mu zastupljeni u zbirkama prestižnih institucija, a MoMA u New Yorku u svojoj kolekciji ima 38 njegovih dizajnerskih djela.
Držao je naprednu nastavu dizajna na Cooper Unionu s Miltonom Glaserom, a predaje ilustraciju polaznicima magistarskih studija School of Visual Arts u New Yorku.
Organizira i kurira izložbe te predaje širom svijeta, a najpoznatija je Tolerance Poster Show, koja je od 2017. do danas postavljena 115 puta u više od 30 zemalja.