(Hina/EPA)
Izložba "Dizajn za oko i uho" dizajnerskog studija Kazinoti&Komenda, koja daje pregled njihovih najzanimljivijih radova nastalih u proteklih desetak godina, otvara se u četvrtak, 3. veljače u zagrebačkoj HDD galeriji.
Istaknuti splitski studio predstavit će se prije svega u mediju plakata, za niz kulturnih, glazbenih i filmskih manifestacija, ali i kratke video uratcima i festivalskim špicama, omotnicama muzičkih izdanjima i drugim tiskanim materijalima.
Kustos izložbe Marko Golub kaže kako se u jedanaest godina koliko djeluje, studio Kazinoti&Komenda etablirao kao jedan od najzanimljivijih, najagilnijih i najproduktivnijih na hrvatskoj dizajnerskoj sceni, i to s radovima koji svjedoče o vrlo vibrantnoj lokalnoj kulturnoj sceni u Splitu odakle djeluju, te sukreiraju njen vrlo visok standard vizualnog komuniciranja.
"Zahvaljujući snažnoj energiji Odsjeka za dizajn vizualnih komunikacija splitskog UMAS-a doista je riječ o sredini koja je u ovom smislu iznimno kompetitivna i u kojoj dizajneri imaju puno toga za naučiti jedni od drugih, te stoga ne čudi da glavnina najvažnijih radova Kazinotija&Komende nastaje upravo u lokalnom kontekstu, mahom za neke nove, pretežno nezavisnokulturne, ali i institucionalne projekte i inicijative", ustvrdio je u tekstu za izložbu.
Po Golubovim riječima, njihov se dizajn ne može svesti na jedan karakterističan pristup, stil ili način rada, raspon seže od dovitljivih tipografskih rješenja, preko kolaža, do šarmantne art direkcije fotografije.
"U svemu tome su jednako vješti i imaju izuzetan osjećaj za odlučivanje kada i gdje primijeniti koji pristup, ili kada u istom kontekstu napraviti nešto posve neočekivano", dodao je.
Iz njihova rada izdvaja "za hrvatsku scenu uglavnom nekarakterističan žar igre i optimizma", jer za kakav god kontekst radili, uvijek na površinu izbije taj gotovo infantilno vedar pogled na svijet.
Golub napominje kako ta izložba nije toliko retrospektiva koliko pokušaj da se sintetizira njihov način razmišljanja, sklop tema koje su im najbliže i u kojima su realizirali neke od svojih najboljih radova.
Njezin se naslov referira na sadržaj, s obzirom na to da je većina izložaka rađena za filmska i glazbena događanja (Festival mediteranskog filma Split, Dani nove glazbe, Hrvatski dom Split, MAG festival, Ispod bine), uz manji izbor omotnica nosača zvuka (Valentino Bošković, Libar, različita izdanja Croatia Recordsa).
Također odnosi se i na činjenicu da se Karlo Kazinoti i Mišo Komenda već dvadesetak godina bave glazbom (od 2003. Leut Magnetik, a od 2015. RØLØ).
Uz plakate tu su knjige i publikacije, prostorna signalizacija, oblikovanje postava izložbi i ambalaža, dakle gotovo sva područja, u tradicionalnom smislu, vizualnih komunikacija.
Zbog pandemijskih okolnosti neće biti formalnog otvorenja, posjetitelji mogu doći između 19 i 21 sat, uz poštivanje epidemioloških mjera.
U Zagrebu se izložba može razgledati do 18. veljače, a u ožujku, u proširenom obliku, odlazi u Multimedijalni kulturni centar u Splitu.