ZAGREB

Animafest: Scenarist Pedro Rivero predstavio svoj rad

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Španjolski scenarist, redatelj i producent Pedro Rivero, poznat i kao koscenarist hit-filma "Platforma", jednog od gledanijih filmova na Netflixu, u ponedjeljak je na masterclassu u okviru Animafesta podijelio s publikom način na koji stvara i razmišlja o filmu.

Autor animiranih filmova, s bogatim scenarističkim iskustvom i prije je "Platforme" bio poznato ime u krugovima bliskima animaciji - taj dvostruki dobitnik ugledne španjolske nagrade Goya napisao je scenarij za nekoliko animiranih TV-serija te za dugometražni film "Goomer".

Producirao je, režirao i napisao scenarij za "Krizu mesoždera" (2007.), prvi španjolski dugometražni kinofilm u tehnici flash animacije, a i autor je kazališnih predstava i stripova, za koje je dobio više od 40 nagrada.

Filmovi su mu često prikazivani na Animafestu koji ga je, rekao je, vjerojatno jedini prihvatio nakon što je odlučio da neće više biti samo scenarist, već sam raditi režiju, scenarij i produkciju za "Krizu mesoždera" iz 2007.  Taj film nije dobro prošao kod kritike i publike, a zbog njega je žrtvovao i privatni život. 

"Ranije sam radio scenarije za televiziju, no kako scenarista često dovoljno ne cijene - producent vas zaboravi potpisati na špici ili vam netko zaboravi platiti, odlučio sam sve raditi sam", rekao je.

Taj se poduhvat pokazao preriskantnim, pa je par godina mislio da je najbolje da ništa ne radi. Ipak, uslijedila je uspješna suradnja s Albertom Vázquezom i filmovi "Birdboy" (2011.), "Krv jednoroga" (2013.) i "Psihonauti, zaboravljena djeca" (2015.).

Ove godine na Animafest je stigao s filmom "Dani koji (ni)su prošli" u kratkometražnoj konkurenciji o tri lika koji će se zabaviti kao nikad u životu, sve dok neobična pojava sve ne prekine, a koji je režirao s Kevinom Iglesiasom Rodríguezom.

Scenarist mora razmišljati i kao vizualni umjetnik 

Na predavanju u MM centru na primjerima svojih filmova, ali i omiljenih mu radova drugih redatelja, pokazao je kako je važno da i scenarist razumije vizualnu komponentu filma kojom se mogu pokazati osjećaji i razmišljanja likova.

Umjetnik koji u filmove najčešće donosi pomalo tamnu atmosferu i daje umjetnički 'dodir' smatra da je ipak važno da konačni proizvod ne bude hermetičan, da publika razumije o čemu film govori.

"U animiranom filmu moramo raditi od nule, a u igranome vizuali su oružje uz pomoć kojega možemo priču iznijeti na različite načine. Scenarist mora razmišljati i kao vizualni umjetnik jer puno je toga što se razumije gledanjem, a ne samo kroz dijaloge", ustvrdio je.

Rivero kaže da, kada se radi priča, treba znati činjenice, ali s druge strane postoji više načina realizacije, jer ista se priča može ispričati na različite načine. "Čarolija nastaje kada se otkrije samo jedan da se ispriča priča", istaknuo je.

On je i umjetnički direktor Bilbao International Animation Community Festivala - Animakom Fest, a sudjelovao je kao član žirija i predavač na brojnim festivalima animiranog filma. Bio je predsjednik Profesionalnog udruženja scenarista Baskije, predavao je pisanje scenarija za film u nekoliko centara i akademija više od dvadeset godina.

Trenutno mu je u predprodukciji film "Rich Flu", kojemu je koscenarist, a koji, u skladu s aktualnim pandemijskim okolnostima, istražuje koliko su daleko ljudi spremni otići da se spase nakon što nepoznata bolest zaprijeti čovječanstvu.
 

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama