3. BIJENALE INDUSTRIJSKE UMJETNOSTI: Pula u političkom središtu postala - rudarska

| Autor: Zoran ANGELESKI


Svakako će najveću pozornost Puljana idućih mjesec dana na Forumu privlačiti četiri metra visok metalan, rudarski znak. Rudarski čekići funkcionirat će kao oltar na kojem će ljudi moći ostavljati svoje zavjetne darove: poruke, pisma, predmete... i na taj način dati svoj doprinos projektu Podzemnog grada 21. stoljeća

 

Nakon jučerašnjeg labinskog, raškog i vodnjanskog dijela otvaranja 3. Bijenala industrijske umjetnosti "Ravno u Sunce", današnji program drugog 'open' dana počeo je u popodnevnim satima otvorenjem izložbi u Povijesnom i pomorskom muzeju Istre i Galeriji Amfiteatar, intrigantnim performansom Dragane Sapanjoš te performansom L.A.E.-ove frakcije Metal Gurua pod nazivom "Underground City XXI" na pulskom Forumu, kao i izložbom u Augustovom hramu. Nakon Pule, do kraja dana otvorene su izložbe u Opatiji i Rijeci.

Oltar i žrtva

Svakako će najveću pozornost Puljana idućih mjesec dana na Forumu privlačiti četiri metra visok metalan, rudarski znak koji simbolizira fundamentalni projekt Labin Art Expressa - izgradnju futurističkog, podzemnog grada kulture i umjetnosti, u bivšem labinskom rudniku, 150 metara ispod površine zemlje, koji će biti oslobođen svih bivših, današnjih ili budućih ideologija. Jučer je podignut kao dio performansa Metal Gurua, umjetničke frakcije Labin Art Expressa XXI pod nazivom "Podzemni grad XXI ( I. dio - oltar").

Rudarski čekići na Forumu idućih će mjesec dana funkcionirati kao oltar na kojem će ljudi moći ostavljati svoje zavjetne darove: poruke, pisma, predmete... i na taj način dati svoj doprinos projektu Podzemnog grada 21. stoljeća.

Upućenije oči neće na Uljanikovom vanjskom zidu nasuprot glavne pošte propustiti zamijetiti umjetnički rad od ostalih reklamnih poruka. Rad je to Christophera Coziera "When you miss me - I gone. Jasper's night and day-dreams", koji se sastoji od crteža velikih dimenzija i fanzina. Nije slučajno što je rad izložen na vanjskim zidovima pulskog brodogradilišta s obzirom na to da je Uljanik žrtva iste strukture međunarodnog kapitalizma koji je ukinuo manualne poslove na zapadu, a zbog jeftinije radne snage na globalnom Jugu.

Od glamura do horora

Nemalu pažnju privukao je i performans novigradske umjetnice Dragane Sapanjoš "Pilot" ispred Arene. Svatko zainteresiran za 50 -minutno putovanje od Pule do Labina mogao se ukrcati u jednu od desetak poredanih crnih limuzina, uz prethodno ustupanje vlastitog mobitela vozaču, da bi zatim tijekom vožnje odslušali glasan audio materijal koji je sadržajno činila autoričina biografija, prešavši tako put "od glamura do horora".

Poklonici suvremene umjetnosti ne bi trebali propustiti pogledati tri video rada Mary Reid Kelley i Patricka Kelleya u Galeriji Amfiteatar, od kojih se posebno ističe vizualno impresivan rad "The Syphillis of Sisyphus", prikazujući očajnog Sizifa kako ratuje protiv našeg društva koje je podvrgnulo prirodu idealu i glamuru artificijelnosti.

U muzeju na Kaštelu, osim selekcije vrijedne industrijske fotografije iz arhiva brodogradilišta Uljanik i Arena Trikotaže (među kojima i ona Borisa Cvjetanovića), senzualne kolaže od tkanine i tepiha izlažu Tina Gverović i Dino Zrnec, kolorit raznolike obuće Ben Cain, dok William E. Jones predstavlja kolekciju papirnatog novca sa slikama radnika iz Afrike, Amerike, Azije i Europe.

U Augustovom hramu albanski umjetnik Helidon Gjergji u svom participativnom radu "My Letter to the Mayor" izlaže pet pisama nastalih u suradnji s pulskom zajednicom slabovidnih, koje će članovi uputiti gradonačelniku Pule o svojim potrebama, zabrinutostima i osobnim iskustvima, dajući tako priliku da se stupi u dijalog sa širom javnošću.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter