ZAGREB

25FPS: Predstavljeni programi članova Velikog žirija

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Žiri predstavlja, tradicionalna sekcija Festivala 25 FPS, donosi posebno kurirani programi tročlanog Velikog žirija koji predstavlja rijetko prikazivane klasike etnografskog filma, intrigantne dokumentarne hibride te pionirske radove računalne animacije.

Veliki žiri 17. izdanja festivala, koji će se održati od 23. do 26. rujna, dokumentaristica Pia Borg, kustostica Katrin Mundt te novomedijski umjetnik Ivan Marušić Klif, pripremio je programe koji će publici pobliže predstaviti njihove estetske i tematske preokupacije u području umjetničkog i eksperimentalnog filma.

Pored predstavljanja vlastitih programa dodijelit će tri jednakovrijedna Grand Prixa najboljim filmovima u međunarodnom natjecateljskom programu. 

Kako je najavljeno, program u izboru malteško-australske filmske umjetnice Pije Borg "Replike boje", okuplja uratke na razmeđu fikcije i dokumentaristike koji na podlozi različitih pejzaža - od Australije i Kalifornije do Katara i Italije – kritički propituju i ruše prostor između stvarnog i posredovanog, originala i replike. 

Polazišna točka programa autoričin je nagrađivani film "Silika" (Grand Prix, Festival 25 FPS 2017), koji bilježi transformaciju nekoć živahnog rudarskog gradića u opustjelu scenografiju za distopijske filmove.

U filmu "Zemlja sjena" (2014.) švedski autor John Skoog iscrtava historijat kalifornijskih mjesta koja su holivudskoj industriji služili kao zamjena za razne međunarodne lokacije, dok klasik australskog eksperimentalnog filma "Vodopad" (Arthur i Corinne Cantrill, 1984.) donosi eterični hommage razvoju ranog filma u boji, koji putem inovativnih kromatskih otklona australski krajolik preobražava u metaforički prostor neprekinute transformacije. 

Mundt donosi "Dezorijentaciju", a Klif uzbudljiv i osoban program

Njemačka autorica i kustosica Katrin Mundt predstavit će se programom "Dezorijentacija" s filmovima o načinima i uvjetima pod kojima susrećemo jedni druge. 

"Riječ je o radovima nadahnutim etnografskim i postkolonijalnim studijama u kojima inovativni filmski postupci služe za razotkrivanje i dekonstrukciju stereotipnih narativa o Drugome", napominje se u najavi.

Veteranka austrijske avangarde Lisl Ponger to čini brižljivom dokumentacijom okupljanja i proslava različitih migrantskih zajednica u Beču (Fantomski strani Beč, 1991. – 2004.), australska vizualna umjetnica Tracy Moffatt humornim uspoređivanjem perspektive aboriđinskih žena i  kolonijalnih narativa bijelih muškaraca (Lijepe obojene djevojke, 1987.), a Sascha Reichstein izuzetno taktilnom pripovijesti o indijskoj tkanini, čija povijest postepeno razotkriva različite oblike nasilja britanske kolonijalne vladavine (Uzorci osvajača, 2017.).

Nagrađivani hrvatski novomedijski umjetnik i direktor festivala Vector Hack Ivan Marušić Klif donosi "uzbudljiv i veoma osoban" program "X je lijevo-desno, Y je gore-dolje", sačinjen od niza kultnih, povijesnih i suvremenih naslova unutar polja računalne umjetnosti, a koji su imali značajan formativni utjecaj na autora. 

Bit će tu premijerno prikazivanje pionira svjetske kompjuterske animacije i vizualne glazbe Johna Whitneya  (Matrix III ,1972.) i Larryja Cubea (Proračunatih kodovi, 1985.) i selekcija fascinantnih autorskih i komercijalnih filmova iz 1970-ih Tomislav Mikulića, nekadašnjeg najmlađeg člana Novih tendencija i rodonačelnika hrvatske računalne umjetnosti.

Klif predstavlja i nekonvencionalan autoportret cijenjene  umjetnice Steine Vasulke (Violin Power, 1970-78) u kojemu violina postaje alat za generiranje slike te video rad "#67" (2016.) nagrađivanog nizozemskog majstora analognih i digitalnih mašina Joosta Rekvelda (člana Velikog žirija na Festivalu 25 FPS 2010.).

Osim članova Velikog žirija, o najboljim festivalskim filmovima odlučivat će i tročlani Žiri kritike - Michelle Koch, austrijska filmska kustosica i spisateljica, Ana Kovačić, hrvatska kustosica i producentica iz kolektiva WHW te Patrick Gamble, nezavisni filmski kritičar i suradnik kustoske platforme ALT/KINO. 

Festival će se održati u zagrebačkom Kinu SC, te 30. rujna u riječkom Art-kinu Croatia. Ulaz na sve projekcije i programe je slobodan uz prethodnu rezervaciju ulaznica putem sustava Entrio.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter