Basna u novom ruhu

Zabavna i duhovita predstava "Gavran i lisica" izvedena premijerno u  Teatru Naranča 

| Autor: Vanesa Begić
(Teatar Naranča/Sara Rabar)

(Teatar Naranča/Sara Rabar)


Kraća forma predstave, i to u obliku basne, "Gavran i lisica" izvedena je u nedjelju navečer u dvorani narančastih stolica Dječjeg kreativnog centra. Nova je to premijera Teatra Naranča, tekst, duhovit i zabavan i odraslima - koji su se više puta tijekom izvedbe od srca nasmijali, uz parodije na razne programe koji promoviraju mlade talente, napisala je Vlatka Rubil, a režiju potpisuje Majkl Mikolić. Glumili su Mathilde Šnjarić i Gabrijel Perić, novo lice u Naranči, ali ne i istarskoj publici koja pamti njegove izvrsne uloge u baljanskom Teatru Fort Forno.

Ova basna, zbog brojnih referenci na aktualni svijet i trenutak oko nas korespondira s mnogim stvarima koje okupiraju dan-danas mlade i ne samo, poput velike želje za uspjehom bez previše muke i truda, te nekada i preuporna želja da budu dio nekog talent-programa.

A sve to u obliku basne, gdje su glumci uspostavili dobar dijalog s lakoćom prelazeći iz uloge u ulogu te govoreći uz stalno prisutnu didaktičku poruku u biti i o općeljudskim osobinama uz dakako sretan kraj. Gdje se pokazalo kako je važno slijediti srce, ali i činiti dobro.

(Teatar Naranča/Sara Rabar)(Teatar Naranča/Sara Rabar)

Za razliku od bajke, basna ima vrlo čvrstu strukturu, kratka je i obično je u prozi ili stihu. Domovina basne je Indija, kao i istočni Mediteran, a njezini su očevi Fedro i De La Fontaine. Pričica je u basnama izmišljena radi izricanja morala, a prosvjetiteljskim je piscima bila uvod u dugu po(r)uku. Kako je svojevremeno rekao J. J. Rousseau u svome čuvenome "Emileu" – "sva djeca moraju učiti napamet La Fontaineove basne, nijedno ih ne razumije, ali bilo bi još gore kad bi ih razumjela".

Rousseau pritom dakako misli na gorak pesimizam prisutan u djelima ovoga poznatoga francuskog autora. Umjesto životinja, protagonisti basni mogu biti i biljke ili stvari pa čak i ljudi, kao tipovi, posebice u basnama novijega datuma. Upravo stoga ovdje je prisutna ta razigrana funkcija, gdje se slijedi bit basne, ali na način koji je djeci poučan i zabavan i gdje ima referenci sa stvarima i pojavama koje su djeci poznate.

Basna kao žanr prepoznatljiva je i po strukturi, redovito je jednoepizodna te ima kratku ekspoziciju.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama