(Hina/EPA)
Baletni ansambl zagrebačkog HNK premijerno je u petak izveo tri kraća suvremena baletna djela pod naslovom „Prelaženje linije“ u koreografiji europskih koreografa mlađe generacije: Francesca Nappe, Massimiliana Volpinija i Philippea Kratza.
"Prelaženje linije" su tri različite plesne poetike triju različitih koreografa koje su od svoje (polazišne) točke krenule u šetnju, "odnosno u istraživanje i propitivanje pokreta, tijela, plesne tehnike i prostora u/vodeći oko promatrača u heterotopiju kazališnog prostora, u mjesto gdje se stapaju i susreću naizgled suprotni svjetovi, naizgled suprotne umjetničke izvedbene plesne forme, klasični balet i moderni / suvremeni ples", napisala je Iva Višak u kazališnoj knjižici.
Djelo "S" njemačkog koreografa Philippea Kratza inspiraciju crpi iz nekoliko koncepata: mita o Sizifu, simbola vijugave ceste, samopoimanja i pitanja seksualne intime, a autor je istaknuo da mu cilj nije bio poslati specifičnu poruku i dosegnuti određeni zaključak ovim baletom, već "istražiti koncepte koji su u srži povezani s ljudskim bićem".
Predstava talijanskog plesača i koreografa Francesca Nappe pod nazivom "Phases" simbolično je nazvana prema fazama mjeseca, života i emocionalnih stanja, a u srži njegova djela nalaze se dijalozi i odnosi.
Kratzova izvedba bila je popraćena glazbom internacionalne grupe eksperimentalnog zvuka Soundwalk Collective, a predstavu "Phases" pratile su skladbe kompozitora Phillipa Glassa, Michaela Torkea i Stevea Reicha u live izvedbi saksofonskog kvarteta.
"Koreografija Scratch Massimilijana Volpinija najbliža je klasičnom baletu u svojoj estetici i plesnom vokabularu u kojem se prepoznaje baletna virtuoznost plesa na špici te izražajnost baletnih linija u svakom detalju pokreta", istaknula je Višak, asistentica koreografa izvedbe "Scratch".
Za Volpinijevo djelo glazbu je radio talijanski kompozitor i producent Davide Dileo.
Kostimografkinja za sva tri dijela predstave je Mia Rejc Prajninger, a oblikovatelj svjetla Valerio Tiberi.
Prema riječima Ive Višak, ova je koreografska večer ponudila simbiozu klasičnoga i modernog pokreta različitih nijansi, od koreografije koja je bliska neoklasičnom stilu, pa sve do koreografskoga djela koje demonstrira vrlo specifično kretanje i besprijekornu tjelesnu artikulaciju.
Riječ je o posljednjoj ovosezonskoj premijeri Baleta zagrebačkog HNK.