ZAGREB

MSU: Umjetnički i kustoski hommage Marijanu Crtaliću

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Izložba "Od individualnih projekcija do kolektivne memorije - Darko Bavoljak i Igor Grubić Marijanu Crtaliću", koja se otvara 10. siječnja u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti, umjetnički je i kustoski hommage tom multimedijalnom umjetniku.

Riječ je o dvogodišnjem suradničkom projektu MSU-a i Gradske galerije Striegl u Sisku, a kustosice izložbe su Ivana Janković (MSU) Zagreb i Alma Trauber (GGS, Sisak).

Kako se napominje u najavi, izložba je zamišljena kao intimni, umjetnički i kustoski hommage djelovanju prerano preminulog umjetnika Marijana Crtalića (1968. ? 2020.), čiji je umjetnički artikulirani aktivizam kontinuirano reflektirao društveno-političke narative rodnog mu grada Siska. 

"Kada danas imamo priliku vidjeti rad Marijana Crtalića, shvaćamo da predstavlja nezaobilazan i veoma konkretan doprinos valorizaciji i reaktualizaciji naslijeđa socijalizma, i to u smjeru aktivnog pregovaranja sa sadašnjošću, ali i kao temelj za svako kritičko promišljanje budućnosti", dodaje se.

Izložba predstavlja tri kronološki odvojene umjetničke studije Marijana Crtalića, Darka Bavoljaka i Igora Grubića, koji se bave kolektivnom memorijom industrijske baštine.

Crtalićeva multimedijska instalacija "Nevidljivi Sisak – Fenomen Željezara" iz 2009. rezultat je njegova dugogodišnjeg umjetničkog i aktivističkog djelovanja kojim je nastojao napraviti Sisak vidljivim, a dokumentarni film "Industrijski raj" ukazuje na nedostatak brige tadašnjeg vlasnika za park skulptura nastajalih na Likovnoj koloniji Željezare Sisak (1971.–1990.) u sinergiji renomiranih umjetnika i radnika.

Kako su izgledala postrojenja, proizvodni procesi i akteri velikih industrijskih kompleksa Željezare Sisak i Rafinerije nafte u Sisku 1984. pokazuje ciklus fotografija "Sisak 1984." Darka Bavoljaka, koje su bliske estetici fotografa okupljenih oko Poleta i Studentskog lista.

Igor Grubić se godinama bavi složenim društvenim procesima i traumatičnim okolnostima svakodnevice (post)tranzicijskog vremena. U multimedijskom projektu "Anđeli garavog lica" (2004.–2006.) kroz fotografske serije poetizira portrete rudara iz rudnika Kolubare, dodaje im krila i tako uzdiže na razinu moralne okosnice društva. 

Izložba će biti otvorena do 12. veljače.
 

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter