Možda je teško vjerovati, ali klijenti dolaze sami do mene onda kada su spremni. Mnogi čuvaju svoj rukopis u ladici bojeći se reakcije publike. No, u nekom se trenutku ohrabre i s velikim strahopoštovanjem pošalju mi rukopis na besplatnu procjenu. Kad dobiju moj feedback, mnogi tada odluče objaviti svoju knjigu, veli Matijaš
Marijeta Matijaš
Marijeta Matijaš profesorica je hrvatskog jezika i književnosti, višegodišnja novinarka i urednica televizijskog programa, autorica triju priručnika te lektorica i urednica više od 50 knjiga raznih tematika, uskoro certificirani holistic book coach.
- Predstavite nam ukratko Vaše dosadašnje knjige.
- Autorica sam triju priručnika od kojih je prvi i najpopularniji "Mali jezični savjetnik za bolju poslovnu komunikaciju" objavljen 2017. Uslijedio je priručnik za javni nastup "Umijeće javnog nastupa" 2019. godine te najnoviji naslov objavljen prošle godine u vrijeme pandemije "Od rukopisa do čitatelja – Kako objaviti promovirati i prodati knjigu".
- Kako dolazite do klijenata?
- Možda je teško vjerovati, ali klijenti dolaze sami do mene onda kada su spremni. Mnogi čuvaju svoj rukopis u ladici bojeći se reakcije publike. No, u nekom se trenutku ohrabre i s velikim strahopoštovanjem pošalju mi rukopis na besplatnu procjenu. Kad dobiju moj feedback, mnogi tada odluče objaviti svoju knjigu. Pronalaze me uglavnom na društvenim mrežama gdje sam poprilično aktivna.
- Neprestano se dodatno educirate, niste ni sada u ovo zahtjevno vrijeme stali... Kako to rješavate u ovo korona doba?
- Iako sam tada, 2012., tečaj lekture upisala iz posve drugih razloga, baš je lektura od prvog dana okosnica mog poslovanja. Dopunila sam ju uredništvom i savjetovanjem o samoizdavaštvu, a od ove godine i coachingom kojim autorima mogu pomoći prevladati strahove, sumnje, ali i dovršiti taj rukopis koji toliko dugo stoji po strani.
- Koliko je po Vama marketing važan u bilo kojem poslu pa tako i u Vašem?
- Marketing je sjajan način da se povežete sa svojom publikom, da joj se približite i da ju upoznate. Danas, zahvaljujući društvenim mrežama, to više nije jednosmjerna komunikacija. Naravno, digitalni marketing traži od vas angažman što u fazi kreiranja sadržaja, što u fazi odgovaranja na komentare, ali vrijedi uložiti svoje vrijeme u to.
- Što biste preporučili nekome tko ima napisanih 50 stranica rukopisa i često na to misli, a ne pronalazi vrijeme, način, ima blokadu...?
- Svaka se blokada i strah događaju s razlogom. Oni nam ne daju ići dalje jer nešto moramo procesuirati, otpustiti, riješiti. Moj je savjet – ne idite silom naprijed nego se suočite sa strahom. Strah nas samo želi zaštititi. Naravno, dobro je imati partnera u tom procesu. Coaching je za tu priliku odličan jer vam daje prostor, vrijeme, podršku i sigurnost da prevladate prepreku koja je pred vama.
- Kako treba izgledati odnosno što sve imati zastupljeno jedna kvalitetna knjiga?
- Preduvjet dobre knjige je zadovoljan autor. Kada ste vi zadovoljni stvorenim, sve ostalo su samo "ukrasi na torti". Naš je pristup takav da je autor uključen u čitav proces pretvaranja rukopisa u knjigu. Važno nam je da se dobro osjeća s riječima koje su ispravljene, ilustracijama koje su napravljene, koricama koje su dizajnirane… To je njegova knjiga, mi smo samo suputnici na tom putovanju.