NOVI PREMIJERNI NASLOV

KAZALIŠTE ULYSSES: "Nosorog" je tekst koji itekako korespondira s aktualnim trenutkom

Kada smo se približili 21. sezoni Kazališta Ulysses krenuli smo tražiti prigodan naslov, htjeli smo nešto drukčije, a uvijek smo vodili računa o tome da naše predstave korespondiraju s aktualnim trenutkom. Tražeći, pojavio se Ionescov komad, ovaj apsurdni komad koji dolazi do većeg, više nivoa svijesti, a ujedno daje i mogućnost introspekcije. Kolikogod sve to bilo komplicirano, bio je izuzetan užitak raditi na ovoj predstavi, jer je itekako aktualna, u ovom trenutku rekla bih izuzetno aktualna, kazala je redateljica Lenka Udovički

| Autor: Vanesa BEGIĆ
Brojna ekipa Ulyssesa najavila je novu kazališnu predstavu (Snimio Duško Marušić Čiči)

Brojna ekipa Ulyssesa najavila je novu kazališnu predstavu (Snimio Duško Marušić Čiči)


Brojna ekipa Kazališta Ulysses koja stvara predstavu "Nosorog" Eugenea Ionescoa u režiji Lenke Udovički, a koja će pretpremijerno biti izvedena u petak, 30. srpnja, a premijerno u subotu, 31. srpnja, u Utvrdi Minor na Malom Brijunu, predstavila se na jučerašnjoj konferenciji za novinare. Riječ je o tekstu Eugenea Ionescoa u režiji Lenke Udovički. Nakon pozdravnih riječi Duška Ljuštine u ime domaćina i Rade Šerbedžije, osnivača Ulyssesa, o novom premijernom naslovu govorila je Lenka Udovički.

Mogućnost introspekcije

- Kada smo se približili 21. sezoni Kazališta Ulysses, krenuli smo tražiti prigodan naslov, htjeli smo nešto drukčije, a uvijek smo vodili računa o tome da naše predstave korespondiraju s aktualnim trenutkom. Tražeći, pojavio se Ionescov komad, ovaj apsurdni komad koji dolazi do većeg, više nivoa svijesti, a ujedno daje i mogućnost introspekcije. Kolikogod sve to bilo komplicirano, bio je izuzetan užitak raditi na ovoj predstavi, jer je itekako aktualna, u ovom trenutku rekla bih izuzetno aktualna. Predstava nam omogućava da bolje pogledamo sebe i na svijet oko nas, kazala je Lenka Udovički.

Dramaturginja Željka Udovički Pleština kazala je da u ovim teškim vremenima treba apsolutno podržati kazališnu umjetnost, ističući da je riječ o drugoj pandemijskoj sezoni.

- Kada smo krenuli postavljati ovogodišnju sezonu, nismo bili sigurni koji komad odabrati, da bude aktualan, da korespondira s aktualnim vremenom. Pronašavši djelo "Nosorog", koji je Ionesco pisao 50-ih godina prošloga stoljeća kao svoj komentar virusa nacizma, uvidjeli smo da je to pravo djelo za ovu sezonu, da je aktualno i danas, da je to komad apsurda.

- Predstava je izuzetno aktualna, navodeći nas da bolje pogledamo sebe i svijet oko nas, kazala je Željka Udovički Pleština, ističući da je za apsurdna vremena najbolji upravo teatar apsurda.

Naglasila je da je Ionescu kao inspiracija poslužila Kafikina pripovijetka "Preobražaj" s jedne strane, a s druge njegov osjećaj i poimanje buđenja nacizma. Tada je izrekla i paralelu vezanu uz ideološko zagađenje i današnje vrijeme.

- Sama predstava počinje pojavom jedne nove, nepoznate epidemije koja se zove "nosorogitis", a koja pretvara zaražene ljude u nosoroge. Takva apsurdna situacija metafora je konformizma i relativizma koji briše granice dobra i zla. I o tome mi postavljamo neka pitanja u ovoj predstavi, jer upravo brisanje tih granica omogućuje atmosferu koja ograničava slobodno mišljenje, zaključila je Željka Udovički Pleština.

Glazba kao umjetnički izazov

Kostimografkinja Bjanka Adžić Ursulov rekla je da je kostimografija u ovome djelu bila jednostavna, s puno grotesknih elemenata, a zanimljivo joj je bilo raditi s novim suradnicima, kao i s već uhodanom ekipom.

Glumac Bojan Dimitrijević definirao je Ulysses kao jedno od najumjetničkijih kazališta s kojima je radio, na što se nadovezao Rade Šerbedžija ističući da je jedna od glavnih misija ovoga kazališta davati šanse mladim umjetnicima i glumcima, a da su za ovu predstavu povjerenje dali i mladom glumcu Deniju Sankoviću.

- Radio sam "Shakespearove varijacije" prije nekoliko godina i vjerujem u ovu predstavu i u ovo kazalište, rekao je Sanković.

Maja Posavec govorila je o svojoj ulozi, gdje interpretira Daisy, mladu ženu s osjećajem za ritam i ljepotu, te da ne vidi opasnost od nosoroga, nego gleda svijet kroz ružičaste naočale. O specifičnosti ovoga djela i teatra apsurda ukratko je govorio Dado Ćosić, a glumica Tonka Mršić također je naglasila svoje zadovoljstvo sudjelovanjem na ovome projektu.

Glume još i Mladen Vasary, Filip Nola u alternaciji s Damirom Šabanom, Anja Sabol, Gala Nikolić, Martin Grđan, Vanda Velagić i Rok Juričić.

- Glazba predstavljala veliki umjetnički izazov jer je Ionesco s jedne strane vrlo muzikalan dok je s druge sve jako suho, a to je pravi poziv za glazbu, za stvaranje glazbe, kazao je Osborne, a Davor Rocco, autor songova se osvrnuo se i na sudjelovanje pijanista Karla Hubaka te kazao: "Glazba u komadu je lijepa, a proces stvaranje je ponekad težak."

Damir Urban koji je izradio plakat kazao je da mu se čini da vodstvo Ulyssesa ima i previše povjerenja u njega.

Zdravka Ivandija Kirigin je kazala da prvi put radi scenografiju za Ulysses, te da nije to lako raditi za ambijentalno kazalište, a zadovoljna je što surađuje s poznatim, ali i nekim novim licima.

Koreograf je Staša Zurovac, svjetlo je oblikovao Andrej Hajdinjak, pijanist i glazbeni voditelj je Karlo Hubak, autor video- projekcija Ivan Marušić Klif, a asistent scenografkinje Matej Kniewald.

Predstava reprizno igra i 1. kolovoza, te od 3. do 7. kolovoza, sve s polaskom broda iz Fažane u 20.30 sati.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter