(Snimio Marko Stojanović)
Predstava Kazališta Ulysses "Kako sam naučila voziti" Paule Vogel odigrana je u Etnografskom muzeju na Brijunima te ispraćena je ovacijama zadovoljne publike.
Izvrsne su uloge ostvarili Svetozar Cvetković i mlada glumica Marta Bogosavljević, u ovom iznimno komornom, niti malo laganom djelu koji po mnogočemu korespondira s aktualnim trenutkom, a vijesti svugdje oko nas nerijetko donose upravo te, nažalost potresne teme o raznim vrstama zlostavljanja između četiri zida.
- Riječ je o tekstu koji mnogi nazivaju "Lolitom" napisanom iz ženske perspektive – o liku odrasle Malecke koja se prisjeća svog djetinjstva. Radeći na ovom djelu u komornom, intimnom prostoru Kuće Hartefakt, s glumicom Martom Bogosavljević i glumcem Svetozarom Cvetkovićem, kao i sa svim suradnicima, trudili smo se pronaći nježan scenski jezik za ovaj složen, dubok i delikatan tekst – koji ni ne pokušava parirati stvarnosti koju svakodnevno živimo. Ona je daleko strašnija, događa se svuda oko nas i djeluje obeshrabrujuće nezaustavljivo – zato smo kroz ovu predstavu pokušali krenuti unatrag, korak po korak, ispitujući problem s kojim se većina ljudi koji čitaju ovaj tekst susrela nekada u životu, kazao je Vuk Bošković, dramaturg.
Polazeći od pretpostavke da su sve sretne obitelji jedna nalik drugoj, a sve nesretne svaka je nesretna na svoj način te da u biti ne znamo je li se iza simpatičnog susjeda koji uredno pozdravlja krije zlostavljač kćerke, sina, unuka, nećaka, predstava se razvija putujući složenim meandrima ljudske duše i prikazujući razne aspekte stvarnosti.
Redateljica Tara Manić, kazala je "nadam se da ćemo ovom predstavom ljude učiniti budnijima i barem malo hrabrijima – to bi bilo više nego dovoljno u društvu u kojem ih činimo osramoćenima i tihima", ističući da je i to predstava o opraštanju, mada se postavlja i pitanje je li je moguće oprostiti i do koje je mjere to uopće moguće učiniti. No, vođena na suptilan način ne postavlja "velika" pitanja, premda dolazi do simbioze mikro i makro svjetova, gdje su svjetovi pojedinaca u biti preslik aktualnosti i vijesti koje nažalost stalno čitamo i čujemo.
Kroz predstavu je prikazana i višestrukost ljudske zbilje - tetak koji nećakinji (nisu u krvnom srodstvu, on je tetkin suprug, svojta dakle) kada napuni 18 godina nudi i suživot, brak, a s druge strane, monstrum se probudio kada je imala 11 godina. Predstava otvara mogućnost razmišljanja o mnogočemu i redateljica to vrlo spretno čini. Uz nevjerojatnu glumu - Cvetkovićeve glumačke vještine su itekako poznate, no mlada je glumica Marta Bogosavljević naprosto oduševila. Produkciju potpisuje Hartefakt.